نقش رسانههای مهاجم در کاهش مشارکت رأیدهندگان افغانستان ۲۰۱۹
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا، اندیشکده راهبردی رسانهها و فضای مجازی با همکاری انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با برگزاری بیست و ششمین دوره نشستهای تخصصی رسانه و اقتصاد و نخستین همایش ملی آفند رسانهای، چکیدهای از بهترین مقالات واصله را برای آگاهی علاقهمندان منتشر میکند.
بیشتر بخوانید:
تحقق دولت الکترونیک با استفاده از پلتفرمهای بومی، ایمن و باکیفیت
به گفته حسینی دانا بیر علمی همایش ملی آفند رسانهای، هدف از این رویداد علمی حل مسئله از طریق ترویج دانشهای مرجع و تولید محتوای علمی مورد نیاز اندیشمندان حوزه مدیریت رسانه، علوم ارتباطات و پدافند سایبری است و تا زمان برگزاری همایش، بهترین چکیدههای دریافتی از این طریق منتشر خواهد شد.
پنلهای تخصصی همایش ملی آفند رسانهای در دو بخش خبرگان رسانه و پژوهشگران جوان روزهای پنجم و ششم مرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. علاقهمندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی میتوانند به وبگاه انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات به آدرس: https://mmedia.damavandiau.ac.ir/fa مراجعه کنند.
نقش رسانههای مهاجم در کاهش مشارکت رأیدهندگان
«نقش رسانههای مهاجم در کاهش مشارکت رأیدهندگان - مطالعه موردی: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۲۰۱۹» عنوان مقاله عطیه جهانگیری و گویا صبور دانشآموختگان رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است که نقش رسانههای مهاجم در کاستن از آمار واقعی رأیدهندگان و به چالش کشیدن انتخابات ۲۰۱۹ افغانستان را بررسی کردهاند.
نویسندگان این مقاله با ارجاع به آمار ۸ میلیونی شهروندانی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ ثبتنام کرده بودند، عنوان میکنند که تهدیدات رسانههای مخالف دولت و اقدامات تروریستی در قالب انفجارهای انتحاری نه تنها منجر به وحشتآفرینی و کاهش مشارکت مردمی شد؛ بلکه این اقدامات باعث تعطیلی چند حوزه انتخاباتی و کنارهگیری چند نامزد در روز برگزاری انتخابات شده است.
دانشآموختگان رشته علوم ارتباطات اجتماعی با مرور نرخ مشارکت در دورههای قبلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گزارش میکنند که با وجود تهدیدها و سردرگمی شهروندان به دلیل تناقض رویکرد اخبار در رسانههای داخلی و رسانههای مهاجم خارجی، تعدادی از مردم برای گرفتن حق خود تا پای جان ایستادگی کردند و به همراه اعضای خانواده پای صندوقهای رأی حاضر شدند.
نویسندگان مقاله در بخش نتیجهگیری میگویند: دشمنان ملتها همیشه از ابزارهای رسانهای برای جلوگیری از تحقق اهداف متعالی آنان استفاده میکنند؛ اما تولید قدرت بازدارندگی، مهمترین مأموریت غایی حکومتهای مردمی است تا با مقابله با رسانههای مهاجم از حقوق شهروندان خود صیانت کنند.
انتهای پیام/۴۱۲۱/4062/
انتهای پیام/