تحقق دولت الکترونیک با استفاده از پلتفرمهای بومی، ایمن و باکیفیت
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا، اندیشکده راهبردی رسانهها و فضای مجازی با همکاری انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با برگزاری بیست و ششمین دوره نشستهای تخصصی رسانه و اقتصاد و نخستین همایش ملی آفند رسانهای، چکیدهای از بهترین مقالات واصله را برای آگاهی علاقهمندان منتشر میکند.
دبیر علمی همایش ملی آفند رسانهای در گفتوگو با خبرنگار آنا هدف از این رویداد علمی را حل مسئله از طریق ترویج دانشهای مرجع و تولید محتوای علمی مورد نیاز اندیشمندان حوزه مدیریت رسانه، علوم ارتباطات و پدافند سایبری دانست و اظهار کرد: تا زمان برگزاری همایش، بهترین چکیدههای دریافتی از این طریق منتشر خواهد شد.
حسینی دانا تأکید کرد: پنلهای تخصصی همایش ملی آفند رسانهای در دو بخش خبرگان رسانه و پژوهشگران جوان روزهای پنجم و ششم مرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. علاقهمندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی میتوانند به وبگاه انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات به آدرس: https://mmedia.damavandiau.ac.ir/fa مراجعه کنند.
همگرایی خدمات اقتصادی در پلتفرمهای اجتماعی
«بررسی آینده همگرایی خدمات اقتصادی در پلتفرمهای اجتماعی از نظر نخبگان رسانه» عنوان مقاله مستوره عزتزاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به همراه محمد نانکلی دانشآموخته علوم ارتباطات اجتماعی است که تأمین احتیاج کاربران به محصولات و خدمات ارتباطی مبتنی بر پلتفرمها را مستلزم همگرایی و بهبود فرآیندهای این حوزه میدانند.
آنان با تأکید بر شناسایی عوامل و چالشهای مؤثر بر این حوزه، برنامهریزی و بهکارگیری پلتفرمها را اقدامی بسیار ضروری قلمداد میکنند و معتقدند که غفلت از این موضوع، آینده اقتصادی جوامع را با چالشهای پیچیده و جدی مواجه میکند.
نویسندگان این مقاله با بررسی تجربیات سالهای اخیر کشورهای پیشرفته، رویکرد اقتصاد پلتفرمی را راهبرد مهمی در توسعه جوامع میدانند و عقیده دارند که توجه به این رویکرد میتواند فرصتهای بیبدیلی را در اشتغالزایی و رشد جوامع به همراه بیاورد. آنان تأکید میکنند که سازمانهای دولتی برای تحقق دولت الکترونیک و خدمترسانی مطلوب به شهروندان، نیازمند استفاده از پلتفرمهای بومی، ایمن و باکیفیت هستند.
نویسندگان مقاله با طرح چند پرسش اساسی در پی یافتن پاسخ این سؤالات هستند که اکنون از چه پلتفرمهایی در ایران استفاده میشود؟ چه نیازهایی دارای اولویت هستند؟ آیا خدمات کنونی از کیفیت و مطلوبیت لازم برخوردار هستند؟ و اینکه چه آیندهای برای استفاده از پلتفرمها در کشور برنامهریزی شده است؟
آنان پلتفرمها را در دستهبندیهای سه گانه(شامل: بازارسازها، مخاطبسازها و هماهنگکنندگان)، چهارگانه (شامل: تراکنشی، یکپارچهساز، سرمایهگذاری و نوآوری) و سایر دستهبندیهای رایج مورد بحث و بررسی قرار میدهند و نهایتاً دستهبندی ۶ گانه زیر را میپذیرند:
۱. شبکه محور: متمرکز بر توسعه روابط و ارتباطات بین کاربران
۲. اشتراک محور: متمرکز بر اشتراکگذاری محتوا ازجمله محتوای چندرسانهای
۳. انتشار محور: متمرکز بر نشر و به اشتراکگذاری اطلاعات
۴. گفتوگو محور: متمرکز بر گفتوگو و ارسال انواع مطالب
۵. پیامرسان محور: متمرکز بر ارسال پیامها با انواع قالبها
۶. همکارمحور: متمرکز بر همکاریهای اجتماعی
نویسندگان مقاله با بررسی عوامل مؤثر بر آینده خدمات پلتفرمی و چالشهای محدودکننده اقتصاد کشور، تکمیل زنجیره ارزش اقتصاد پلتفرمی را بهعنوان راهکار توسعه و رشد جامعه میدانند.
به گزارش آنا، علاقهمندان برای دریافت محتوای کامل این مقاله میتوانند پنلهای تخصصی پنجم و ششم مرداد ۱۴۰۰ را به آدرس https://mmedia.damavandiau.ac.ir/fa دنبال کنند.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/