دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1400 - 13:45
آسیب‌پذیری ساختار دفاعی رژیم صهیونیستی؛

حمله موشکی به دیمونا ضعف شدید گنبد آهنین را آشکار کرد/ دستیابی دشمنان صهیونیسم به نقاط نفوذپذیر سامانه موشکی

اینکه چه گروهی یا کشوری حمله موشکی به مناطق اطراف راکتور هسته‌ای دیمونا را انجام داد مهم است؛ اما مهم‌تر این است که سپر دفاعی رژیم صهیونیستی در مقابل حملات موشکی و هوایی موسوم به گنبد آهنین به قول فلسطینی‌ها گنبدی ابریشمی بیش نیست.
کد خبر : 577187
دیمونا

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، حمله اخیر موشکی به مناطق اطراف سایت هسته‌ای دیمونا که از اهمیت ویژه‌ای برای رژیم صهیونیستی برخوردار است و شاید یکی از خط قرمزهای تل‌آویو هم باشد نشان داد که آن هزینه‌های هنگفت، به‌کارگیری پیشرفته‌ترین سامانه‌های راداری، دقیق‌ترین موشک‌های ضد هوایی و شلیک هم‌زمان به چندین هدف متحرک هم نتوانسته‌ یک سپر موشکی کامل و بدون نقص برای محافظت از نقاط حساس در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کنند.


وقتی‌که خود اسرائیلی‌ها به توان نظامی‌شان شک می‌کنند


حمله موشکی به اطراف سایت هسته‌ای دیمونا باعث شده است که مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی تحت شدیدترین انتقادات داخلی قرار بگیرند زیرا سامانه سپر موشکی گنبد آهنین که نظامیان این کشور توانایی آن را در بوق و کرنا کرده بودند نتوانست موشک شلیک‌شده به مرکز هسته‌ای دیمونا را ره‌گیری و منهدم کند.



کارشناسان نظامی معتقدند که دشمنان اسرائیل به نقاط نفوذپذیر سامانه سپر موشکی گنبد آهنین دست یافته‌اند 



حتی بسیاری از منتقدان داخلی در سرزمین‌های اشغالی پا را فراتر نهاده و توانایی کل نیروهای مسلح اسرائیل را زیر سؤال برده‌اند. واضح است که حمله به مناطق مجاور راکتور دیمونا در صحرای نقب آشکار کرد که اسرائیل در مقابل تهدید جدی حملات موشکی خیلی آسیب‌پذیر شده است. کارشناسان نظامی معتقدند که نقاط نفوذپذیر سامانه سپر موشکی گنبد آهنین برای دشمنان اسرائیل مشخص‌شده است.


نتانیاهو خواستار مصونیت قضایی از پارلمان رژیم صهیونیستی می‌شود - ایرنا


در حال حاضر قابلیت پرتاب ده‌ها هزار موشک برد کوتاه، برد متوسط و برد بلند به‌صورت هم‌زمان از کشورهای دور و نزدیک به‌سوی اسرائیل وجود دارد که می‌توانند دست‌کم ۵۰۰ تن مواد منفجره با خود حمل کنند و هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهند. قدرت تخریب این حجم از مواد منفجره برابر با بمباران هم‌زمان توسط ۱۲۰ فروند جنگنده بمب‌افکن است.


از طرف دیگر، حمله به راکتور دیمونا آشکار کرده است که وحشتناک‌ترین نقطه‌ضعف ساختار دفاعی اسرائیل، در سامانه گنبد آهنین ظهور و بروز یافته است که وظیفه ره‌گیری و انهدام موشک‌های مهاجم با بالاترین سطح دقت را بر عهده داشته است.




بیشتر بخوانید:


آیا فصل دروی توفان در سرزمین‌های اشغالی فرا رسیده است؟


یادداشت/ سعدالله زارعی؛ اسرائیل و آغاز آژیرها




حمله موشکی به دیمونا که به گفته بعضی از کارشناسان نظامی از سوریه، لبنان، آب‌های دریای مدیترانه و حتی شاید از غزه انجام ‌شده بود باعث بروز نگرانی شدید در اسرائیل شد زیرا گزارش‌هایی در خصوص احتمال حمله موشکی کروز از عراق در شرق و یمن در جنوب هم به‌دست‌آمده است. از همه این موارد خطرناک‌تر این است که احتمال حمله موشکی دقیق توسط پهپادهای هجومی دورپرواز در ارتفاع کم به اهداف اسرائیل آن‌قدر جدی شده که مقامات نظامی این رژیم بر آن شده‌اند که به‌سرعت توانایی دفاعی خود را با هر هزینه‌ای که شده ارتقا دهند.



حزب‌الله می‌تواند روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار راکت و موشک به‌سوی اهداف مهم در سرزمین‌های اشغالی شلیک کند



تقابل اخیر نیروهای مقاومت در نوار غزه در جبهه جنوبی و تنش موجود بین تل‌آویو و سوریه در جبهه شمالی کاستی‌های سامانه دفاعی اسرائیل را نمایان کرده است و به نظر می‌رسد که اسرائیل توانایی آماده‌شدن به موقع برای پاسخگویی به حملات سریع را ندارد.


میلیاردها دلار هزینه دفاعی بی‌فایده!


مسلم است که اسرائیل به دلیل جنایاتش و ذات اشغالگر و ویرانگرش دشمنان فراوانی دارد. مطمئناً مقاومت فلسطینیان در غزه وقتی با توانایی چشمگیر موشکی جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان همراه شود کاری از دست اسرائیل برنخواهند آمد. حزب‌الله می‌تواند روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار راکت و موشک به‌سوی اهداف مهم در سرزمین‌های اشغالی شلیک کند.


اسرائیلی‌ها دیگر این واقعیت را زیر سؤال نمی‌برند که نیروهای مسلح این رژیم نمی‌توانند به‌خوبی در مقابل حملات هم‌زمان حزب‌الله از لبنان، گردان‌های قسام از غزه، نیروهای سوریه از شمال و توان عظیم نظامی ایران از هر جای ممکن از خود دفاع کند. این ماجرا در صورت وقوع جنگ، رژیم اشغالگر را در دفاع از خود ناتوان خواهد کرد.


آیا سامانه موشکی تاد آمریکا، رژیم صهیونیستی را از موشک‌های مقاومت مصون نگه  می‌دارد؟


مادامی‌که گروه‌های مقاومت صدها راکت در دسترس دارند، ساختار دفاعی اسرائیل برای مقابله با حملات مقاومت مجبور است میلیاردها دلار هزینه کند.


علیرغم موفقیت نسبی سپر دفاع موشکی گنبد آهنین در مقابله با حملات راکتی گروه‌های مقاومت در غزه این سامانه دفاعی در تقابل با قدرت‌هایی همچون لبنان، سوریه و ایران قابل‌اتکا نخواهد بود. درواقع گنبد آهنین کلاهی است که همه سر را نمی‌پوشاند و به قول فلسطینیان گنبدی ابریشمی است.


انتهای پیام/۴۱۵۵/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش اسرائیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته