دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت خبر داد

نیاز صنعت نفت به ١٥٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در طول اجرای برنامه ششم

مدیرکل برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت از نیاز صنعت نفت به ١٥٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری درطول اجرای برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: سهم بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی از این میزان سرمایه‌گذاری یکصد میلیارد دلار است.
کد خبر : 57089

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، سعید قوام‌پور افزود: بقیه این میزان سرمایه‌گذاری قرار است از منابع داخلی تامین شود و زمینه اصلی این سرمایه‌گذاری در بخش بالادست نفت و گاز خواهد بود.


وی مهمترین سرفصل‌های بخش نفت را در برنامه ششم توسعه تولید نفت، گاز، خوراک پالایشگاه‌های نفت، افزایش ظرفیت تولید مجتمع‌های پتروشیمی، صادرات و واردات گاز، تزریق به مخازن نفتی، کاهش سوخت نفت کوره و تهیه بنزین باکیفیت با استانداردهای یورو٤ و ٥ عنوان کرد.


قوام‌پور درباره جایگاه صادرات گاز در برنامه ششم توسعه به سیاست صادرات گاز این وزارتخانه اشاره و خاطر نشان کرد: عراق، پاکستان، امارات و کشورهای منطقه مقصدهای گاز ایران در طول سال‌های آینده خواهند بود.


وی با بیان اینکه برای صادرات گاز از طریق ال.ان.جی وزارت نفت دارای برنامه‌های زیادی است، گفت: طبق برنامه قرار است، حجم صادرات گاز در طول این برنامه به حدود ٢٠٠ میلیون مترمکعب در روز برسد.


مدیرکل برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت به نهایی شدن جدول‌های اهداف کمی، سرمایه‌گذاری‌ها و احکام برنامه ششم توسعه صنعت نفت در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی انرژی اشاره و اظهار کرد: این برنامه هم اکنون در اختیار دولت است.


به گفته قوام‌پور، برنامه ششم توسعه در وزارت نفت براساس واقع‌بینی تدوین شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته