دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1399 - 16:35
عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با آنا:

عدم مدیریت منابع انسانی از مهم‌ترین دلایل تنزل کیفیت آموزش در کشور است/ لزوم توجه به محتواها و متون آموزشی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عدم مدیریت منابع انسانی از مهم‌ترین دلایل تنزل کیفیت آموزش در کشور است.
کد خبر : 569151
201.jpg

احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ در ارتباط با رتبه علمی کشور در منطقه و جهان اظهار کرد: در حال حاضر رتبه اول علمی در منطقه و رتبه 16 علمی در جهان هستیم؛ متأسفانه از نظر رتبه علمی در جایگاه پایینی قرار داریم در حالی‌که طبق برنامه توسعه باید جلوتر از این باشیم.


وی با اشاره به افت کیفیت آموزش در آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش نظام متعالی و اثرگذاری است و باید توجه بیشتری مدنظر قرار گیرد.


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رتبه 16 برای آموزش کشور ما راضی‌کننده نیست، افزود: این کیفیت پایین به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست در دولت‌های مختلف ایجادشده است.


وی تأکید کرد: در طول سال‌های گذشته از دولت سازندگی تا اصلاحات و دولت و نهم و دهم نسبت به ساماندهی نیروها بی‌اعتنایی شده است و این مسئله یکی از دلایل کاهش کیفیت آموزش در کشور است.


فلاحی ادامه داد: بی‌توجهی به آموزش‌وپرورش و عدم مدیریت منابع انسانی از مهم‌ترین دلایل تنزل کیفیت آموزش در کشور است.


این نماینده کمیسیون تحقیقات مجلس تأکید کرد:‌ رتبه آموزش و پروش باید در جایگاه بالاتری قرار گیرد و ضروری است و جایگاه فعلی برای نظام آموزش‌وپرورش کشور ما مناسب نیست.


لزوم توجه به کیفیت پایین آموزش به محتواها و متون آموزشی


فلاحی بیان کرد: بخشی از موضوع کیفیت پایین آموزش به محتواها و متون آموزشی است که در سند تحول نیز آمده است.


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی،‌ در خصوص ساماندهی جذب نیرو در آموزش‌وپرورش گفت: در حال حاضر ساماندهی نیروها و سند تحول دنبال می‌شود و طرح‌های خوبی در این زمینه نظیر افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ارائه‌شده است.


انتهای پیام/4159/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب