دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1394 - 12:24

کوچک‌زاده در تذکر شفاهی:‌ قصدی در تصویب نشدن برنامه ششم توسعه وجود دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس گفت: 40 روز زمان لازم است تا کار بودجه انجام شود این درحالی است ما تا شب عید تنها 90 روز وقت داریم؛ باید برنامه‌ریزی درستی کرد و این عقب‌ماندگی زمانی را جدی گرفت، هر چند به نظر من عمدی در اینکه برنامه اداره کشور تصویب و تهیه نشود، وجود دارد.
کد خبر : 56836

به گزارش خبرگزاری آنا، مهدی کوچک‌زاده در جلسه علنی امروز -یکشنبه 29 آذرماه- در تذکر شفاهی اظهار کرد: اگر همین امروز لایحه برنامه ششم و لایحه بودجه سال 95 تقدیم شود تا اول سال 95 نیز نمی‌توانیم آن را تصویب کنیم، دلیل این عدم تصویب این است که اول برنامه تصویب شود و طبق آنچه در آیین‌نامه آمده است کمیسیون‌ها باید حداقل 35 روز روی آن کار کنند.


وی ادامه داد: 40 روز زمان لازم است تا کار بودجه انجام شود این درحالی است ما تا شب عید تنها 90 روز وقت داریم. باید برنامه‌ریزی درستی کرد و این عقب‌ماندگی زمانی را جدی گرفت. هر چند به نظر من عمدی در اینکه برنامه اداره کشور تصویب و تهیه نشود ،وجود دارد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه علنی امروز مجلس، با تذکر به دستگاه دیپلماسی گفت: برای سکانداران سیاست خارجی کشور متأسفم و به آنها تذکر می‌دهم.


وی در این باره خطاب به مسئولان سیاست خارجی کشور اظهار کرد: قیمت نفت را با کمک سگ دست‌آموز خود یعنی دولت آل صهیون - آل سعود به 30 دلار رساندند بعد شما دل خوش کرده‌اید به برجام و لغو PMD.


کوچک‌زاده ادامه اد: این (قیمت) یعنی هزینه استخراج درنمی‌آید حالا شما دلخوش باشید که برجام را امضا کرده‌اید. به فرض قرار باشد از آنها برای این مملکت آبی گرم شود، اما آل‌سعود بدون دستور آنها کاری نخواهد کرد. بنابراین باید گفت قیمت نفت هیچ اتفاق خوشایندی را برای مردم رقم نخواهد زد.


وی خطاب به مسئولان کشور گفت: به داد خودتان برسید. من نگرانم این حرکات برای به زانو درآوردن مردم در مقابل آمریکاست. آقای باهنر طبق بند 29 برجام،‌ اتحادیه اروپایی و دولت‌های عضو و ایالات متحده منطبق با قوانین خود ازز هرگونه سیاست خاص تأثیرگذاری منفی و مستقیم عادی‌سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران خودداری کنند. بند 28 و 30 نیز به این موضوع تأکید دارد.


نماینده تهران تصریح کرد: روز گذشته آقای اوباما گفته است که «اگر 38 کشور طی 5 سال گذشته به ایران سفر کرده باشند برای ورود به آمریکا ویزا می‌خواهند که این اخلال در سیاست تجارت ایران و خلاف برجام است. باید بگویم این خلاف را حتی یک بچه می فهمد، بنابراین مدام بهانه نیاورید که قطعنامه را به حقوقدانان برای بررسی ارائه داده‌اید.


وی در پایان با تاکید بر اینکه از این برجام چرخ زندگی مردم نخواهد چرخید، خطاب به مسئولان دولتی تصریح کرد: جلوی این رفتارها را بگیرید و با تکیه بر مردمی انقلابی که اسم آنها را افراطی گذاشته‌اید، پیش بروید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته