دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1399 - 16:12
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان عنوان کرد؛

گسترش عدالت آموزشی با ایجاد مدارس سما

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با بیان اینکه گسترش عدالت آموزشی با ایجاد مدارس سما ممکن شده است، اظهار کرد: توسعه نظام‌مند در سیستم آموزش، نیازمند تفکر، تعقل و عمل در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه است.
کد خبر : 559914
jalasehbaamoozashzarinshahr3.jpg

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان مطرح کرد:
توسعه متعادل و نظام‌مند در سیستم آموزش/ توسعه عدالت آموزشی با توسعه مدارس سما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لنجان، سیدمسعود داودی در جلسه مشترک با مدیر و معاونان اداره آموزش و پرورش زرین‌شهر به میزبانی این اداره با تأکید بر توسعه مدارس سما در شهرستان مستعد لنجان اظهار کرد: بررسی و شناخت عوامل تأثیرگذار در فرآیند توسعه مدارس سما می‌تواند در تصمیم‌گیری و تعامل برنامه‌های آموزش عالی راه‌گشا باشد.


وی با تأکید بر اینکه یادگیری برای تمام اقشار جامعه و تعادل و توازن در این حوزه، مفهوم اصلی عدالت آموزشی است، اظهار کرد: مدارس سما که زیر نظر معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند از موفقت‌های این دانشگاه محسوب می‌شوند که در طول این سال‌ها، نقش مهمی را توسعه عدالت آموزشی در کشور ایفا کرده‌اند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان تأکید کرد: هر دانش‌آموز باید از لحاظ آموزشی، پرورش پیدا کند و در حد توانایی‌ها و استعدادهای خود، رشد علمی و آموزشی داشته باشد.


وی اظهار کرد: توسعه متعادل و نظام‌مند در سیستم آموزش، نیازمند تفکر، تعقل و عمل در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.


دروازه  توسعه و پیشرفت از نظام آموزش و پرورش می‌گذرد


رئیس اداره آموزش و پرورش زرین‌شهر هم با بیان اینکه دروازه  توسعه و پیشرفت از نظام آموزش و پرورش می‌گذرد، بیان کرد: کشورهایی که توسعه پایدار را جزء اهدف اصلی خود قرار داده‌اند به امر آموزش، پرورش و سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی ماهر و توسعه سرمایه انسانی اهمیت بسزایی داده‌اند.


بهرام اسماعیلی هدف از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را افزایش توانایی‌های دانش و مهارت دانش‌آموزان دانست و افزود: ویژگی این آموزش‌ها، پرورش کارآفرینی است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت دانش فنی، می‌توانند فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند و به انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی خود بپردازند.


وی یکی از اهداف آموزش و پرورش در توسعه هنرستان‌ها را بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی هنرجویان دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان در هنرستان می‌توانند از طریق مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی و اشتغال‌زایی را ارتقا بخشند.


اسماعیلی با بیان اینکه یکی از عوامل اساسی رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی در کشور منابع انسانی آن است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی نظام آموزش و پرورش در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تربیت نیروهایی کارآمد و متخصص بوده و آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای از بخش‌های مؤثر در تربیت نیروی انسانی ماهر است.


گسترش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای


معاون آموزشی آموزش و پرورش زرین‌شهر نیز با تأکید بر اینکه سیاست آموزش و پرورش توسعه و گسترش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است، افزود: هدف کلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد مهارت همراه با اشتغال در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است.


سیف‌الله صالحی با اشاره به همکاری و تعامل بسیار خوب بین دانشگاه آزاد لنجان و آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به روند افزایش متقاضیان ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد اسلامی با گشایش هنرستان پسرانه سما و توسعه این مدارس گام‌های مؤثری در مسیر تربیت نیروی انسانی و افزایش توانایی‌های دانش و مهارت دانش آموزان برداشته است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب