دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1399 - 12:11
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست:

صدور ۹۳ پروانه ویژه شکار کل و قوچ وحشی در چهار قرق اختصاصی است

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست گفت: تصمیم گرفته شد تا در چهار قرق اختصاصی روباز، چهل گزی، دُربید در استان یزد و منصور آباد در استان کرمان، ۹۳ پروانه شکار کل و قوچ وحشی صادر شود.
کد خبر : 558045
69.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب الدین منتظمی در خصوص صدور پروانه شکار توسط سازمان محیط زیست اظهار کرد: تعداد پروانه شکار صادره برای کل وحشی ۶۰ قطعه و قوچ وحشی ۳۳ قطعه در نظر گرفته شده و از این میزان پروانه صادره ۳۰ درصد در اختیار شکارچیان داخلی و بومی و ۷۰ درصد مابقی پروانه‌های شکار با مسئولیت قرق‌داران در نظر گرفته شده است که نظارت بر واگذاری پروانه‌های شکار با ادارات کل حفاظت محیط زیست کرمان و یزد است.


وی ادامه داد: اقداماتی حفاظتی و دستورالعمل صدور پروانه شکار کل و قوچ وحشی در قرق‌ها که باید توسط قرق‌داران و همچنین ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها اجرا شود نیز ابلاغ شده است.


مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست افزود: به‌صورت کامل و مستمر بر عملکرد قرق‌ها نظارت شده و در صورت تخلف از رعایت موارد دستورالعمل‌های صادره برای پروانه شکار، صدور پروانه شکار در صورت تخلف احتمالی، متوقف خواهد شد.


منتظمی تأکید کرد: با بررسی آمارهای سرشماری، وضعیت حفاظتی و اقدامات صورت گرفته در قرق‌ها، سهمیه ۹۳ پروانه شکار در چهار قرق منصورآباد کرمان، چهل گزی، روباز و دُربید در استان یزد تعلق گرفته و برای جاشلوبار استان سمنان پروانه شکاری صادر نخواهد شد.
وی درباره وظایف مدیران قرق‌های اختصاصی نیز گفت: همه مدیران قرق‌های اختصاصی مکلف شدند تا ظرفیت برد قرق‌های اختصاصی را بررسی کرده و نتیجه آن را به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان مربوطه اعلام کنند تا مبنای برنامه‌ریزی‌های آتی مدیریت حیات وحش در محدوده قرق اختصاصی قرار گیرد.


مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان افزود: سیاست سازمان تقویت قرق‌های اختصاصی است و استفاده از حفاظت مشارکتی در امر حفظ تنوع زیستی همراه با بهره‌برداری پایدار جوامع محلی از اکوسیستم است.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته