دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1399 - 15:52
کوشکی:

پاسخگویی به ترور شهید فخری‌زاده باید با شدت باشد که بازدارندگی ایجاد کند/ لزوم تبیین دشمن‌شناسی و روشنگری برای مردم توسط دانشجویان

نشست «تبار ترور؛ بررسی ابعاد و پیامدهای ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی» به همت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 549633

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست «تبار ترور؛ بررسی ابعاد و پیامدهای ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی» با حضور محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به همت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


محمدصادق کوشکی در این نشست با اشاره به تغییرات صورت گرفته در ماهیت و اشکال جنگ در عرصه نظام بین‌الملل گفت: ماهیت جنگ در قرن 21 نزد ابرقدرت‌ها و قدرت‌های بزرگ به‌خصوص آمریکا و شرکای اروپایی‌ آن و رژیم صیهونیستی تعریف نوینی پیدا کرده است. به این معنا که منافع ملی کشور متخاصم را تخریب، تضعیف  یا نابود کنیم.


وی با بیان اینکه این کشورها ابزارهای متنوعی را برای نیل به اهداف خود شامل جنگ روانی و رسانه‌‌ای، تهدید و ترور در کشور  هدف یا تجاوز نظامی در نظر دارند، افزود: دلیل این موضوع هزینه‌های بالای جنگ مستقیم و خسارت‌های انسانی آن می‌تواند باشد. تجربه‌های جنگ نظامی نشان داده که در کشور مورد حمله قرار گرفته شده، «فرهنگ مقاومت» شکل گرفته است که این فرهنگ مقاومت، اساساً ممکن است منافع ملی ابرقدرت‌ها را در یک گستره جغرافیایی مورد تهدید قرار دهد.


ترور شهید فخری‌زاده یک «تروریسم دولتی» بود


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: جنگ جدیدی برای مقابله با جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است و نمونه‌های آن را می‌توان ویروس استاکس‌نت، ترور تعدادی از دانشمندان، سرقت بخشی از اطلاعات هسته‌ای ایران، حمله به کشتی‌های نفتی در دریای سرخ و مدیترانه و همجه فراوان شبکه‌های فارسی زبان خارجی ذکر کرد. این جنگ روانی باعث شده است که جمهوری اسلامی بخشی از نیروهای مؤثر خود را به‌خاطر ترور و حذف فیزیکی از دست بدهد و عده دیگری نیز بر «اثر ترور ذهنی» از دست رفتند و امید و آرمان‌های خود را از دست دادند.


کوشکی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در مورد این جنگ این است که مردم و مسئولان ما درباره این جنگ توجیه نیستند. وقتی معاون وزیر دفاع یک دولتی ترور می‌شود در واقع یک «تروریسم دولتی» انجام شده و از لحاظ حقوق بین‌الملل این یک اعلام جنگ است و این با حرکت و اقدامات گروه‌های تروریستی متفاوت است. چون در درون جامعه حساسیتی که در مقابل جنگ مستقیم است در این شکل از ترور وجود ندارد.


لزوم تبیین دشمن‌شناسی و روشنگری برای مردم توسط دانشجویان و نیروهای انقلاب اسلامی


وی دشمن‌شناسی و روشنگری در این زمینه را یکی از کارهای مهم دانشجویان و نیروهای انقلاب اسلامی در شرایط کنونی دانست و بر لزوم تبیین این مسائل برای آحاد مردم تأکید کرد.


پاسخگویی به ترور شهید فخری‌زاده باید با شدت باشد که بازدارندگی ایجاد کند


نویسنده کتاب «تبار ترور» با اشاره به اهمیت پاسخگویی به ترور شهید فخری‌زاده تأکید کرد: پاسخگویی باید چنان با شدت باشد که بازدارندگی ایجاد کند. عدم پاسخ متناسب به این ترور باعث به وجود آمدن موازنه‌ای شکننده می‌شود که هر لحظه امکان دارد رژیم صیهونیستی دوباره دست به چنین اقدامی بزند و نیروهای نظامی باید در مقابله با این تهدیدات، ترس ایجاد کنند.


در ادامه این نشست، کوشکی به تعدادی از سؤالات حاضران در جلسه پاسخ داد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته