دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جوش زدن در دوران بارداری نشانه چیست؟

بسیاری از مادران وقتی که باردار می شوند ممکن است دچار عارضه های پوستی شوند که علل مختلفی دارد. در این مبحث چند درمان خانگی ساده را جهت درمان و پیشگیری به شما پیشنهاد می کنیم.
کد خبر : 516599
5c5427e511a38_2019-02-01_14-35.jpg

جوش زدن در دوران بارداری یک بیماری رایج است که به شدت آزار دهنده است و مشکل اساسی در این زمینه محدود شدن درمان است که بسیاری از ترکیبات شیمیایی برای استفاده در این دوران ممنوع است. در مطلب زیر چند راهکار ساده ی خانگی برای شما بیان کرده ایم.


چه عواملی باعث تغییر پوست در دوران بارداری می‌شود؟


تغییرات هورمونی


عامل تغییر پوست در دوران بارداری، هورمون ها هستند و با بالا رفتن سطح هورمون استروژن و هورمون محرک ملانوسیت تغییرات زیادی در بدن ایجاد می‌شود.


تغییرات تغذیه ای


بسیاری از زنان حامله، اشتهای زیادی دارند که همین امر باعث می‌شود فرد در ساعت های نامتعارف به سمت  هله هوله برود که برای پوست خوب نیست و البته باعث به هم ریختن اعتدال هورمون ها و افزایش چربی می‌شود.


ژنتیک


بیشتر خانم هایی که در بارداری جوش می‌زنند قبلا سابقه ی جوش و آکنه را داشته اند پس برای جلوگیری از آن ها نمی توان کار زیادی انجام داد.


بارداری


چگونه جوش های بارداری را درمان کنیم؟


استفاده از محصولاتی که حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پروکساید و یا هر نوع از رتینوئید ها هستند، در دوران بارداری ایمن نیستند و بهتر است از محصولات موضوعی که پایه ی سولفور یا اسید گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسید دارند، استفاده کنید ولی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.




بیشتر بخوانید: راه‌های درمانی و کنترل انواع جوش.




درمان خانگی جوش صورت چیست؟


1-عسل


عسل دارای ترکیبات ضد التهابی و ضد باکترایی است که به درمان جوش کمک می‌کند. برای استفاده از عسل، آن را مستقیم روی جوش های خود بمالید و یا می توانید به آن چند قطره اسطوخودوس اضافه کنید.


2- آلوورا


آلوورا خاصیت ضد التهابی و درمان بخش دارد که در درمان آکنه مفید است. برای استفاده از آلوورا، ژل داخل آن را خارج کرده و به مدت 20-30 دقیقه روی پوست تان بگذارید سپس آن را بشویید البته برای جوابگویی بهتر آن را دو بار در روز انجام دهید.


3-جوش شیرین


جوش شیرین، جوش روی پوست را خشک می‌کند. برای تهیه ی ماسک، جوش شیرین و آب( از هر کدام یک قاشق غداخوری) را با هم ترکیب کنید و یک کرم ضدجوش طبیعی بسازید سپس آن را روی جوش های خود( نه کل صورت) بمالیدو بعد از خشک شدن آن، صورتتان را بشویید.


4-سرکه سیب


سرکه ی سیب حاوی آنزیم های طبیعی و آلفا هیدروکسی اسید است که چربی پوست را جذب می‌کند. برای استفاده از سرکه سیب آن را با آب مقطر ترکیب کنید به طوری که یک بخش سرکه با سه بخش آب مقطر ترکیب شود، سپس آن را روی پوست خود بکشید.




بیشتر بدانید: ۱۰ ماسک صورت برای پوست های خشک.




5-کمپرس آب گرم


کمپرس آب گرم باکتری ها، چرک و مواد آلوده را در منفذهای پوست نابود می‌کند و همین امر در درمان آکنه تاثیر گذار است.


شیوه ی استفاده از کمپرس آب گرم


محلولی از یک قاشق غذاخوری نمک و دو فنجان آب گرم تهیه کنید و حوله ای را که برای شست و شوی صورت استفاده می‌کنید را داخل محلول برده و آب اضافی آن را خارج کنید، سپس به مدت 10 دقیقه روی آکنه ها قرار دهید. زمانی که کمپرس سرد شد، آن را عوض کنید و این کار را چند بار در روز انجام دهید.


نکات تکمیلی


1-جوش هایتان را نترکانید چرا که باعث می‌شود جای جوش بماند.


2-روبالشی خود را هر هفته بشویید.


3- با دست کثیف به صورتتان دست نزنید.


4-پس از استفاده از تمیز کننده ی صورت، پوست خود را با آب ولرم شسته و خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.


5-صورت خود را دوبار در روز بشویید و ترجیحا بعد از عرق کردن شدید صورت آن را انجام دهید.


انتهای پیام/

برچسب ها: بارداری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته