پروپاگاندای معاونت حمل و نقل و ترافیک در ایام کرونایی/ مدیرانی که برای پر کردن رزومهشان کلنگ میزنند!
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با شروع سال تحصیلی و لغو دورکاری سازمانها و ادارات و همچنین لغو طرح ترافیک در شرایط کرونایی کنونی شاهد افزایش استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی هستیم؛ موضوعی که حداقل فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران به آن اذعان داشته است.
نوبخت اخیراً عنوان کرده که در حال حاضر حدود 921 هزار نفر در طول روز از طریق متروی تهران جابجا میشوند که آمار مسافران طی دو هفته گذشته و روزهای اخیر نسبت به قبل 10 درصد افزایش یافته است.
اظهارات ضد و نقیض متروی تهران در بهکارگیری نیرو در ایستگاهها
مورد دیگری که مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در این خصوص با یکی از رسانهها مطرح کرده بحث فعالیت نیروهایی در مترو تحت عنوان «پست بازدید» است که این افراد علاوه بر اینکه از ورود مردان به کابین زنان جلوگیری میکند، دستفروشان را نیز به خارج از واگن هدایت میکنند.
نکته جالب توجه اینکه مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران چندی پیش در گفتگو با خبرنگار آنا در پاسخ به این سؤال که مدتهاست حضور نیروهای مترو و خطبانها در ایستگاهها بسیار کم شده که آیا تعدیل نیرویی در این شرکت اتفاق افتاده است، گفت: کاهش حضور نیروها در سکوها و ایستگاههای مترو به این دلیل است که با توجه به كم شدن تعداد مسافران و دستورالعملهای ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با كرونا، مترو با ۵۰ درصد از پرسنل روزانه به ارائه خدمت به شهروندان تهرانی میپردازد.
بیشتر بخوانید:
متروی تهران با ۵۰ درصد نیروی انسانی فعال است/ ۹۸ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده میكنند
علیرغم اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران، مشاهدات خبرنگار آنا در ایستگاههای مختلف بهویژه خطوط 4 و 2 حاکی از آن است که نیروهای مترو چه نیروهای یگان حفاظت و چه پست بازدیدها در ایستگاهها حضور چندانی ندارند و حضور دستفروشان در برخی ایستگاهها و واگنها مشاهده میشود و عدم نظارت بر حضور آقایان در واگنهای بخش بانوان مشهود است.
حتی در مواردی مشاهده میشود که افرادی (بعضاً بیخانمان) در مسیر دسترسی به ایستگاهها در درون محوطه ایستگاهها اتراق کرده و خوابیدهاند و یا اقدام به دستفروشی میکنند درحالیکه هیچ نیرویی در محوطه متروها برای رفع این موارد حضور ندارد. این موارد البته به جز ازدحام مسافران در ایستگاههای تقاطعی در ساعات پیک است.
براساس اطلاعات بهدست آمده، با افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی در ایام بازگشایی مدارس و لغو دورکاریها در کلانشهر تهران، حضور پرسنل مترو در ایستگاهها کاهش یافته که این مورد نمونه بارز بیتوجهی حمل و نقل عمومی برای مدیریت هرچه بهتر سفرهای مردم است.
ازدحام در اتوبوسهای بی آر تی بیداد میکند
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز بهنظر حال و روز خوبی در شرایط کرونایی ندارد و تجمع و ازدحام در مسیرهای پرتردد بهویژه در خطوط بیآرتی در طول روز مشهود است. بنا به اذعان مسئولین حوزه حمل و نقل با توجه به محدودیت منابع در شهرداری تهران در کوتاهمدت راهحلی برای آن نیست.
این عادی شدن شرایط در مدیریت حمل و نقل شهرداری تهران و بهانه بیپولی برای انجام هر اقدام مؤثر در حوزه مدیریت شهری در حالی است که در طول این سه سال گذشته از عمر دوره پنجم مدیریت شهری هیچ اقدام مؤثری برای بهبود وضعیت خدماترسانی در سیستم حمل و نقل عمومی صورت نگرفته و به جز موارد جزئی مربوط به ورود چند واگن و اورهال شدن چند اتوبوس فعالیت چندانی صورت نگرفت.
در شرایطی که مدیریت شهری با کمبود واگنهای مترو و نیاز به اورهال کردن واگنهای فعلی و همچنین مستهلک بودن بیش از 5 هزار و 500 دستگاه اتوبوس شرکت واحد مواجه است، شهرداری با چه استدلال فنی و متقنی عملیات احداث پرهزینهترین و طولانیترین خط متروی تهران (خط 10) را آغاز میکند؟
بهنظر میرسد اولویتبندی مدیریت شهری در سال پایانی دوره پنجم بر اضافه کردن نام پروژهها بر رزومه آنها معطوف شده تا پس از کنار رفتن در پایان دورهشان اسامی پروژههای دهانپرکنی را برای ارائه داشته باشند تا بتوانند در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر تهران شانسی برای حضور داشته باشند.
انتهای پیام/4105/پ
انتهای پیام/