دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1399 - 16:00
سرویس جدید از بیوپرینت؛

روباتی که زخم‌های شکمی را درمان می‌کند

دانشمندان چینی موفق به ساخت ‌روباتی شدند که با تولید سلول‌های جدید زخم‌های شکمی را درمان کند.
کد خبر : 507994
llllllllllllllllll.PNG

  به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، زخم‌های باز روی دیواره معده از جمله شرایطی هستند که نیاز به رسیدگی و درمان سریع دارند. در برخی موارد برای درمان این نوع زخم جراحی لازم می‌شود. حال به نظر می‌رسد که در آینده نه چندان دوری، می‌توان روبات‌های کوچکی را به داخل بدن فرستاد که توانایی بیوپرینت سلول‌های جدید و بهبود آسیب‌های شکمی را دارند.


بیوپرینت به معنای پرینت بافت‌‌های زنده بدن است. این فناوری که برای کمک به درمان و بهبود زخم‌ها اختراع شده، معمولا شامل دستگاه بسیار بزرگی می‌شود و برای رسیدگی به آسیب‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه چینهوا موفق به طراحی و ساخت نمونه اولیه روبات مار مانندی شده که از طریق آندوسکوپی وارد معده بیمار شود.


این روبات یک سر سفت و سخت دارد که با سه بازو احاطه شده و هر بازو به طور مجزا قادر به حرکت است. وقتی این روبات دلتا به معده بیمار می‌رسد، به طور کامل باز می‌شود و یک لوله حاوی دو نوع جوهر زیستی هیدروژلی را به سوی محل آسیب هدایت می‌کند. یکی از این هیدروژل‌ها شامل سلول‌های مخاطی معده و دیگری سلول‌های ماهیچه‌ای صاف معده است. این مواد در دو لایه جداگانه قرار می‌گیرد و داربستی را تشکیل می‌دهند که زخم را می‌پوشاند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: روبات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته