دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1399 - 11:39
به دست محققان صورت گرفت؛

شناخت دقیق‌تر گیاهان با روبات حشره‌ای

دانشمندان نوعی روبات کوچک را اختراع کردند که مایع موجود در گیاهان را جذب کرده و اطلاعات بیشتری از آن‌ها ارائه می‌دهد.
کد خبر : 509520
روبات 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشمندان بارها با الهام گرفتن از نوع ساختار بدن و حرکت‌های حشرات کوچک روبات‌های هوشمند را طراحی کرده‌اند. به تازگی محققان دانشگاه کالیفرنیا جنوبی نوعی روبات کوچک را طراحی کردند که از آن می‌توان برای بررسی رفتار حشرات و مواد تشکیل دهنده گیاهان استفاده کرد.


کسب اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری از مواد و عناصر تشکیل دهنده گیاهان به محققان کمک می‌کند رفتار سلول‌های گیاهی را بیشتر درک کرده و برای حفظ محیط زیست و پوشش‌های گیاهی اقدامات موثر‌ی انجام دهند. از همین رو روبات کوچک ساخته شده در دانشگاه کلیفرنیا جنوبی به آرامی روی برگ گیاهان حرکت حرکت و با اندام‌های حساس خود مقدار اندکی از مایع درون برگ را جذب کرده و مورد آزمایش قرار می‌دهد.



این روبات حشره‌ای برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی از الگوریتم‌های بسیار پیچیده‌ای پیروی می‌کند و عملکردی کاملا هوشمند دارد. یعنی نیازی نیست که اپراتور انسانی در هر لحظه عملکرد این روبات را نیز نظر داشته و آن را برای انجام ماموریت‌های مختلف هدایت کند.


وزن این روبات محقق تنها برابر با 88 گرم است و به لطف فناوری میکرو عضلات مصنوعی می‌تواند اجسامی تا 2.6 برابر وزن خود را بلند و جابه‌جا کند. دمای محیط از عواملی است که بر عملکرد ماشین‌های مختلف تاثیر می‌گذارد. زاویه پاهای این روبات در شرایط دمایی مختلف تغییر می‌کند تا افت کارایی را به حداقل ممکن برساند.


دیگر نکته قابل توجه در مورد روبات کوچک دانشگاه کالیفرنیا جنوبی توانایی شگفت‌انگیز آن در ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی و رفتار آن پس از جذب مایع درون برگ است. این روبات قادر است تا مدت زیادی بدون شارژ فعالیت کرده و هنگام که مایعی را در مخزن خود ذخیره می‌کند با حرکت‌های منظم خوشحالی خود را نمایش دهد.


اتنهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: حشرات روبات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته