دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در سال 1401 برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) توسط معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه برگزار خواهد شد.
کد خبر : 498648
808066.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رهبر معظم انقلاب سال‌های متمادی قبل و بعد از انقلاب درزمینه تفسیر قرآن تحقیقات گسترده و عمیقی داشته‌اند و کارهای فراوان تحقیقی و همچنین مباحث نظری فراوانی در سخنرانی‌ها و مکتوبات ارائه داده‌اند که نیاز به ارائه و برگزاری یک همایش جدی است؛ از همین رو «کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)» توسط معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه برگزار می‌شود.


کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در دو مرحله (پیش همایش در نیمه اول 1400 و در نیمه دوم 1401) برگزار می‌شود. که در مرحله دوم این کنگره یک روز در دانشگاه آزاد اسلامی تهران و یک روز در شهر مقدس مشهد و یک روز در مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث برگزار خواهد شد و «حسین علوی مهر» دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) است.


مبانی تفسیری، روش‌های تفسیری، برداشت‌های ویژه تفسیری در تفسیر ترتیبی، تفسیرهای موضوعی و معارف قرآنی (عقاید، اخلاق و ...) قرآن و علوم انسانی (مباحث میان‌رشته‌ای)، علوم و فنون قرائت، مباحث علوم قرآنی- جایگاه قرآن و نقش قرآن در جامعه ازجمله موضوعات کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) است.


اهداف برگزاری این کنگره شناخت اندیشه‌های کلی امام خامنه‌ای در مباحث قرآنی، ارائه دیدگاه‌های خاص تفسیری امام خامنه‌ای، ارائه اندیشه‌های امام خامنه‌ای در مباحث علوم قرآنی، علوم انسانی با صبغه قرآنی و ...، تدوین آثار قرآنی، کشف نوآوری‌های قرآنی امام خامنه‌ای، جهت‌دهی به فعالیت‌های قرآنی و کیفیت نقش‌آفرینی قرآن در زندگی مردم و جامعه است.


مبانی تفسیری، کلیات قرآن و علوم، روش‌های تفسیری، قرآن و سیاست، علوم قرآنی، قرآن و اقتصاد، قرآن و علوم، قرآن و عرفان، تفسیر ترتیبی، قرآن و علوم عقلی (فلسفه و کلام)، معارف قرآن (عقاید، اخلاق، احکام)، قرآن و حقوق و فقه، علوم و فنون قرائت، قرآن و تاریخ، پیشنهادات امام خامنه‌ای برای گسترش فرهنگ قرآنی و فعالیت‌های قرآنی، ترجمه قرآن، قرآن و علوم اجتماعی، قرآن و مستشرقان، قرآن و علوم تربیتی و روان‌شناسی، تاریخ قرآن، قرآن و ادبیات و علوم ادبی، رسم‌الخط قرآنی، قرآن و مدیریت قرآن و بهداشت روان و علوم پزشکی، قرآن و علوم طبیعی (کیهان‌شناسی، پزشکی و ...محورهای فراخوان کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) خواهد بود.


گفتنی است، نخستین جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای صبح امروز (نهم تیرماه سال جاری) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته