دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1399 - 11:24

رمان کلاسیک «به‌سوی فانوس دریایی» تجدید چاپ شد

رمان کلاسیک «به‌سوی فانوس دریایی» اثر ویرجینیا وولف با ترجمه صالح حسینی از سوی انتشارات نیلوفر تجدید چاپ شد.
کد خبر : 495310
24787.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، رمان «به‌سوی فانوس دریایی» اثر ویرجینیا وولف با ترجمه صالح حسینی از سوی انتشارات نیلوفر به چاپ هشتم رسید.


«به‌سوی فانوس دریایی»، رمانی است از ویرجینیا وولف که داستان خانواده رمزی و دیدار آن‌ها از جزیره اسکای (آسمان) در اسکاتلند بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ را حکایت می‌کند. این اثر یکی از موفق‌ترین تجربه‌های وی در سبک جریان سیال ذهن است.


گفته می‌شود؛ «وولف» در «به‌سوی فانوس دریایی» دغدغه‌ها و درگیری‌های ذهنی خودش را به نمایش گذاشته و کارش از نظر موضوع بسیار ارزشمند و درخور بحث و گفتگوست. او در رمانش به‌درستی به این نکته اشاره کرده است که زنان برای تغییر دادن وضعیت نابرابرشان در جامعه باید ذهنشان را تغییر دهند؛ این مؤثرترین راه برای بیرون آمدن از حصار زندگی‌ای است که جامعه، بدیهی‌اش می‌انگارد. ویرجینیا وولف توانسته خودش را از جنگ‌های فمینیستی زمانش جدا کند و عقیده‌ای درست را روی کاغذ جاری کند و این همان است که رمانش را ارزشمند می‌کند.


این رمان دارای متنی رمزآمیز و سیستم نشانه‌ای برمبنای سلسله مراتب نیست بلکه بیش‌تر به خوراک فرانسوی خانم رمزی شباهت دارد؛ ترکیبی نحوی که هریک از مواد تشکیل‌دهنده‌اش غنی و متفاوت‌اند و تأثیر همراهی و ترکیب‌شان غیرمنتظره است.


«به‌سوی فانوس دریایی» مظهر مدرنیسم در رمان است و هرج‌ و‌ مرج شخصیت‌ها را در فرمی می‌گنجاند که بر اثر تجزیه و تحلیل به‌دست می‌آید. نخستین واژه این رمان «بله» است و آخرین جمله‌اش؛ «من هم تصویر خیالی‌ام را دیدم» که حاکی از رویکردی مثبت و رسیدن به آرزوهاست.


چاپ هشتم رمان «به‌سوی فانوس دریایی» در قطع رقعی و 237 صفحه از سوی انتشارات نیلوفر وارد بازار کتاب شده است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته