دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1399 - 11:28
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران خبر داد؛

ورود سازمان بازرسی به عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری/ در سال 96 حدود 140 میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران گفت: نحوه انعقاد قراردادها و شفاف نبودن مباحث مالی باعث ورود سازمان بازرسی به عملکرد موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری شد.
کد خبر : 494905

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد قائمی امیری در نشست خبری بررسی عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری که صبح امروز در محل این صندوق برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه در سال ۸۷ به‌عنوان یک موسسه خصوصی غیرانتفاعی به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید. ارتباط صندوق با شهرداری بر اساس رابطه هیئت امنای ۱۱ نفره است که از سوی شهردار به عنوان نمایندگان مجموعه شهرداری انتخاب می‌شوند.


وی با اشاره به این مطلب که در سال ۸۷ صندوق ۳۸ هزار عضو داشت و در حال حاضر این اعضا به ۶۵ هزار عضو رسیده است، گفت: ورودی صندوق بر اساس ۳ درصد حقوق پرسنل و ۳ درصدی پرداختی از طرف سازمان است و هر زمانی که عضو صندوق بازنشسته و یا قطع همکاری با شهرداری انجام دهد ۶ درصد اولیه به همراه عملکرد صندوق در طول سال‌ها پرداخت خواهد شد.


مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران افزود: صندوق دارای ۷ شرکت کنترلی با ۱۰۰ درصد سهام (فعالیت ۵ شرکت متوقف شده)، ۵ شرکت نیمه کنترلی که ۳ شرکت با بانک شهر مرتبط بوده و ۱۵ تا ۲۰ درصد سهام بانک شهر را در اختیار دارد. همچنین ۳ شرکت سرمایه‌پذیر غیرکنترلی از هلدینگ صندوق است که بیش از ۵ درصد از سهام آنها را در اختیار دارد.


قائمی امیری در خصوص وضعیت دارایی بدهی سال ۹۶ صندوق اظهار کرد: در پایان سال مالی ۹۶ صندوق دارای یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دارایی و یک هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان بدهی بود که در این میان ۱۴۰ میلیارد تومان زیان انباشته وجود داشت.


وی در ارتباط با علت زیان انباشته در سال ۹۶ گفت: سرمایه‌گذاری غیرمتوازن از مهم‌ترین علت‌های این زیان انباشته بود که در این میان ۷۰ درصد دارایی‌های صندوق در یک پروژه تجاری در جزیره کیش (ساینا) بود.


مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به نحوه انعقاد قرارداد و موارد دیگر سازمان بازرسی ورود کرده و نتیجه آن این بود که فعالیت صندوق برای سرمایه‌گذاری جدید با تعلیق مواجه شد و از صندوق خواسته تا به‌منظور بررسی سرمایه‌گذاری‌ها کمیته صیانت تشکیل شود.


قائمی امیری با بیان اینکه برای تداوم فعالیت صندوق، ساماندهی فعالیت‌ها لازم بود، گفت: تعدیل ۵۵ درصدی کارکنان پس از سال ۹۶، توقف فعالیت ۵ شرکت غیرکنترلی، تفاهم جدید بر سر پروژه ساینا کیش با هدف کاهش مخاطرات سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین فعالیت‌ها در راستای شفاف‌سازی صندوق بود.


وی افزود: از سال ۹۶ تا سال ۹۸ فعالیت‌های مالی به گونه‌ای بود که صورت‌های مالی در پایان سال ۹۷ شفاف در سال ۹۸ به تایید حسابرس رسید و در نهایت زیان ۱۴۰ میلیاردی سال ۹۶ به سود انباشته ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در پایان سال مالی ۹۸ رسیده است.


مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در پایان به اولویت اصلی صندوق در پرداخت سپرده اعضا اشاره کرد و گفت: از دو سال و نیم گذشته صف انتظار پرداخت سپرده‌ها از ۶ تا ۸ ماه به یک ماه و نیم کاهش یافته است و متنوع شدن سرمایه‌گذاری‌ها باعث شد تا دارایی‌های صندوق اکنون بیش از بدهی‌های آن شود.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته