دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 12:25
معاون طرح و برنامه سازمان تعزیرات حکومتی:

ارزش کالاهای تقلبی در حوزه بهداشتی و پزشکی 32 میلیارد دلار است/ حدود 10 درصد تجارت جهانی را کالای تقلبی تشکیل می‌دهد

معاون طرح و برنامه سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه ارزش کالاهای تقلبی در حوزه بهداشتی و پزشکی 32 میلیارد دلار است، گفت: همانطور که حجم تجارت جهانی دو برابر شده در خوش‌بینانه ترین حالت، میزان تقلب نیز دو برابر شده است.
کد خبر : 48354

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، مجید سجادی پناه با بیان اینکه تقلب مختص ایران نیست، اظهار کرد: همان طور که حجم تجارت جهانی دو برابر شده است در خوش بینانه‌ترین حالت، میزان تقلب نیز دو برابر شده است.


معاون طرح و برنامه سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص میزان و حجم کالاهای تقلبی افزود: 7 الی 10 درصد تجارت جهانی را کالای تقلبی تشکیل می‌دهد. سازمان بهداشت جهانی ارزش کالاهای تقلبی و غیر استاندارد را در حوزه بهداشتی و پزشکی تنها 32 میلیارد دلار اعلام کرده است.


وی به ارائه تعریف از مفهوم و واژه تقلب پرداخت و ادامه داد: از نظر قانون نظام صنفی، فروش کالا و یا خدماتی که از نظر کمیت و کیفیت منطبق با مشخصات کالا و یا خدمات درخواستی نباشد، تقلب محسوب می‌شود.


سجادی پناه عنوان کرد: وقتی کمیت کاهش پیدا می‌کند، قابل شناسایی است ولی وقتی کیفیت کم می‌شود، به راحتی قابل شناسایی نیست.


معاون طرح و برنامه سازمان تعزیرات حکومتی درباره مجازات متقلبین توضیح داد: اگر شکایتی مبنی بر تقلب ارائه شود، در مرحله نخست آن فروشنده به چهار برابر قیمت جریمه می‌شود، در مرحله دوم و در مرحله سوم به دوازده برابر قیمت جریمه می‌شود و سپس پارچه‌ای در آن واحد صنفی نصب می‌شود و به عنوان متقلب معرفی و آن واحد شش ماه تعطیل می‌شود.


وی به قانون حمایت از مصرف کنندگان اشاره و اضافه کرد: در ماده دو این قانون کاملا به موضوع تقلب اشاره شده است و در قانون تعزیرات نیز به این موضوع کاملا پرداخته شده است، بنابراین زیرساخت‌های حقوقی کافی و لازم را برای برخورد با واژه تقلب داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته