دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 10:58

استانداردسازی فرآیندها؛ اولویت‌­ اساسی شورای سیاستگذاری سما استان گیلان

دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان بر تدوین برنامه راهبردی و فرآیندهای مبتنی بر برنامه در مدارس و آموزشکده‌­های سما استان گیلان تأکید کرد.
کد خبر : 46664

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق در کارگاه آموزشی تدوین برنامه راهبردی معاونت‌های سما استان گیلان (99-1395) در افق 1404 که با حضور معاونان سما و رؤسای مراکز آموزشی و فرهنگی سما، معاونان و مدیران آموزشکده‌­ها، مدیران مدارس و کارشناسان برنامه‌­ریزی مدارس و آموزشکده‌­های سما استان گیلان برگزار شد بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی تأکید کرد.


صابری گفت: هدف از برنامه­‌ریزی دستیابی به ساختار منظم و منسجم است و برنامه باید به گونه‌­ای تدوین شود که ایرادات سیستم را بازتاب داده و با رفع ایرادات در راستای تعالی سازمان حرکت کنیم.


وی اظهار کرد: مدارس و آموزشکده‌های سما استان گیلان در سال تحصیلی 94-93 نسبت به تدوین برنامه عملیاتی اقدام کرده و فعالیت­‌های انجام شده در سطح استان مبتنی بر برنامه عملیاتی پیش‌­بینی شده انجام شده است و در تابستان ارزیابی صورت گرفته از میزان تحقق برنامه‌ها رضایت‌بخش بوده و استان گیلان تنها استان کشور، پیشتاز در تعیین شاخص‌­های عملکردی و اهداف کمی در سال‌های گذشته است.


صابری ادامه داد: در تعیین برنامه باید به کیفیت و رضایت ذی­‌نفعان از جمله دانش‌­آموزان، دانشجویان، اولیا، کارکنان و به حوزه کارآفرینی، طرح‌های فرهنگی، فعالیت‌های اقتصادی و دانش‌بنیان و محیط زیست توجه خاص داشته باشیم. توجه به محیط زیست از وظایف سما استان گیلان است و سما استان گیلان با راه‌­اندازی سه مدرسه مبتنی­ بر استانداردهای زیست محیطی در راستای این وظیفه گام برداشته است.


دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان افزود: یکی از الزامات تدوین برنامه راهبردی، توجه به آینده­نگری است و در این راستا توجه به ایجاد دوره‌­های آموزشی کوتاه مدت در آموزشکده، توجه به مقوله سلامت در مدارس، توجه به کارآفرینی در مدارس و توجه به بحث آینده پژوهی و نگاه فرهنگی متناسب با شرایط سنی مختلف در مدارس و آموزرشکده‌­ها از اهمیت زیادی برخوردار است.


صابری در پایان بر عملیاتی بودن بودجه مدارس و آموزشکده­‌ها تأکید کرد و گفت: بودجه مدارس و آموزشکده‌­ها باید در راستای برنامه عملیاتی و به گونه‌­ای تدوین شوند که قابلیت انعطاف و بازنگری در دوره‌­های زمانی مورد نظر را داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته