استانداردسازی فرآیندها؛ اولویت اساسی شورای سیاستگذاری سما استان گیلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق در کارگاه آموزشی تدوین برنامه راهبردی معاونتهای سما استان گیلان (99-1395) در افق 1404 که با حضور معاونان سما و رؤسای مراکز آموزشی و فرهنگی سما، معاونان و مدیران آموزشکدهها، مدیران مدارس و کارشناسان برنامهریزی مدارس و آموزشکدههای سما استان گیلان برگزار شد بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی تأکید کرد.
صابری گفت: هدف از برنامهریزی دستیابی به ساختار منظم و منسجم است و برنامه باید به گونهای تدوین شود که ایرادات سیستم را بازتاب داده و با رفع ایرادات در راستای تعالی سازمان حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: مدارس و آموزشکدههای سما استان گیلان در سال تحصیلی 94-93 نسبت به تدوین برنامه عملیاتی اقدام کرده و فعالیتهای انجام شده در سطح استان مبتنی بر برنامه عملیاتی پیشبینی شده انجام شده است و در تابستان ارزیابی صورت گرفته از میزان تحقق برنامهها رضایتبخش بوده و استان گیلان تنها استان کشور، پیشتاز در تعیین شاخصهای عملکردی و اهداف کمی در سالهای گذشته است.
صابری ادامه داد: در تعیین برنامه باید به کیفیت و رضایت ذینفعان از جمله دانشآموزان، دانشجویان، اولیا، کارکنان و به حوزه کارآفرینی، طرحهای فرهنگی، فعالیتهای اقتصادی و دانشبنیان و محیط زیست توجه خاص داشته باشیم. توجه به محیط زیست از وظایف سما استان گیلان است و سما استان گیلان با راهاندازی سه مدرسه مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی در راستای این وظیفه گام برداشته است.
دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان افزود: یکی از الزامات تدوین برنامه راهبردی، توجه به آیندهنگری است و در این راستا توجه به ایجاد دورههای آموزشی کوتاه مدت در آموزشکده، توجه به مقوله سلامت در مدارس، توجه به کارآفرینی در مدارس و توجه به بحث آینده پژوهی و نگاه فرهنگی متناسب با شرایط سنی مختلف در مدارس و آموزرشکدهها از اهمیت زیادی برخوردار است.
صابری در پایان بر عملیاتی بودن بودجه مدارس و آموزشکدهها تأکید کرد و گفت: بودجه مدارس و آموزشکدهها باید در راستای برنامه عملیاتی و به گونهای تدوین شوند که قابلیت انعطاف و بازنگری در دورههای زمانی مورد نظر را داشته باشند.
انتهای پیام/