برای مدیریت بهتر شرایط ترافیکی به کمک مردم و پلیس راهور نیازمندیم
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خبرنگار شهرنوشت، پیروز حناچی عصر امروز در حاشیه حضور در مرکز کنترل ترافیک تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وقتی ترافیک ایجاد می شود و برف شدید هم میبارد، دیگر کار زیادی نمیتوان انجام داد، گفت: بسیاری از اقدامات ما زمانی مؤثر است که ترافیک سنگینی در مسیر نباشد. امروز صبح از ساعت ٧:٢٠ تا ساعت ١٠ نزدیک ١٩ سانتیمتر در منطقه ١ برف بارید؛ این بارش نعمت فراوانی بود، اما مشکلاتی را هم ایجاد کرد.
شهردار تهران تأکید کرد: پیشآمد این قبیل اتفاقات در این شرایط آبوهوایی چیز غریبی نیست، اما مردم هم از نظر بحث ترافیک اذیت شدند، البته علت به وجود آمدن این ترافیک، تنها برف نبود.
وی ادامه داد: اصلاً این نگاه را قبول ندارم که در شرایط بحرانی، مشکلات را گردن یکدیگر بیندازیم؛ چه این کار از طرف ما صورت بگیرد چه از طرف همکارانمان در پلیس راهور.
حناچی ضمن اشاره به اینکه بسیاری از مناطق از شب گذشته شنپاشی شده بودند، اما شدت و سرعت بارش برف آنقدر زیاد بود که روی آن را کاملاً پوشانده بود، درمورد اطلاعرسانی وضعیت آبوهوایی نیز بیان کرد: بهتر بود امروز مدارس مناطق شمال تهران در نوبت صبح هم تعطیل میشدند؛ این اتفاق برای شیفت عصر افتاد اما اگر صبح هم تعطیل بود، این امر حدود ٣٠ درصد در کاهش ترافیک تأثیر میگذاشت.
شهردار تهران در ادامه گفت: ما امکانات لازم برای مدیریت این موقعیتها را داریم، اما باید به خاطر داشته باشیم که در صورت رخداد شرایط آبوهوایی با این شدت، طبیعی است که مشکلاتی نیز پیش آید. بهطور مثال، هفته گذشته در شفیلدز سیل آمد و ونیز را هم آب گرفت. طبیعی است که در چنین شرایطی ما نمیتوانیم مسیرها و معابر تمام مناطق را بلافاصله باز کنیم و باز نگه داشته باشیم. در نتیجه، تا حدی این مشکلات طبیعی است و از الباقی باید عبرت بگیریم.
وی تأکید کرد: بسیاری از مخازن شن در بعضی از مناطق در همان ساعات اولیه صبح خالی شدند و پس از آن نیز بهخاطر وجود ترافیک امکان شارژ مجدد وجود نداشت.
حناچی به برخی شائبهها درمورد کوتاهیهای نسبتدادهشده به پلیس راهور هم پرداخت و گفت: قبول ندارم که عدم مدیریت در بعضی موارد عمدی است؛ یادمان باشد این بارش بسیار گسترده بود و در کنار آن موضوعات دیگری نیز پیش آمد که همه را درگیر کرد.
شهردار تهران عنوان کرد: امروز یکی از اتوبوسهای بیآرتی در چمران (نزدیک آتیساز) به گاردریل برخورد کرد و موجب انسداد خط ویژه شد. به دنبال آن، ٢٠ اتوبوس مانده بودند و همین موضوع ترافیک شدیدی ایجاد کرده بود.
حناچی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام مسیرهای اصلی باز است، گفت: امشب تا صبح با ماشینآلات و نفرات در سطح شهر به وضعیت معابر رسیدگی میکنیم.
شهردار تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا کارکرد طرح ترافیک قبل بهتر نبود، عنوان کرد: مطالعات نشان داده که وقتی یک طرح زوج و فرد دایمی میشود اثر خود را از دست میدهد. آمارها میگویند امسال در داخل محدوده طرح ترافیک، نقطهبهنقطه و ساعتبهساعت وضعیت به نسبت قبل واقعاً بهتر شده است.
حناچی بیان کرد: ما آمادگی لازم برای جلوگیری از وقوع بسیاری از مشکلات در زمان بارش را داریم، اما وقوع برخی اتفاقات تا حدی طبیعی است. امروز بعضی از شریان اصلی مثل خیابان باهنر بسته شد و این بسته شدن به خیابان شریعتی و ولیعصر(عج) منتقل شده بود؛ در عمل طوری شده بود که انگار نقاط انتهای شریعتی و ولیعصر (عج) هم بسته شدهاند. طبقه دوم اتوبان صدر هم عملاً از کارکرد خارج شده بود. بزرگراههای امام علی (ع)، چمران، همت و حکیم نیز در چند نقطه به دلایل دیگر بسته شده بودند.
شهردار تهران تأکید کرد: در ساعات گذشته اعلام شد دوشنبه بارندگی شدیدی خواهیم داشت. بر این اساس، همه اعم از مردم و همکارانم در پلیس راهور باید با هم همکاری کنیم، چراکه مسیرهای اضطراری و خطوط ویژه اگر مسدود شوند، عملاً کمکرسانی برای همه ناممکن میشود.
حناچی در بخش دیگری از اظهارات خود به رواج فرهنگ عذرخواهی در مدیریت شهری تهران نیز اشاره کرد و گفت: عذرخواهی اگر فقط عذرخواهی باشد فایده ندارد اما اگر همه تلاشمان را به کار بسته باشیم و نقیصهای هم باشد، باید عذرخواهی کنیم. ما تمام تلاشمان را کردهایم و شرایط را هم رصد کردیم.
وی در ادامه عنوان کرد: امشب خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و کرج تا صبح فعال خواهند بود؛ بقیه خطوط مترو هم تا ١٢ شب به شهروندان سرویس میدهند. خطوط بی آر تی نیز بهصورت شبانهروزی خدمات ارائه خواهند کرد.
پیروز حناچی شهردار تهران در پایان به آینده متروی تهران نیز اشاره کرد و گفت: تمام خطوط اعتباری ممکن با کشورهای دیگر را فعال کردهایم. وقتی موضوع ۶٣٠ واگن به نتیجه برسد، سرخط قطارها به 2.5 دقیقه میرسد. در حال حاضر ۵٠ درصد تمامی زیرساختهای لازم برای توسعه حملونقل عمومی را داریم و ۵٠ درصد دیگر نیز مربوط به رامهای قطار است. با رسیدن به این هدف، ٢ میلیون سفر روزانه با مترو به ٧ میلیون افزایش پیدا میکند.
انتهای پیام/4127/
انتهای پیام/