پیادهسازی نظام ارزیابی عملکرد در مدارس و آموزشکدههای سما استان گیلان
رحمتعلی صابری حقایق، هدف از برگزاری با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی بودجهبندی که با حضور معاونان دانشگاه، مدیران و کارشناسان حسابداری مدارس سما استان گیلان برگزار شد، این کارگاه آموزشی را آشنا کردن معاونان دانشگاه در امور سما، مدیران و کارشناسان حسابداری سما استان گیلان با بودجهریزی عملیاتی دانست و اظهار کرد: در این دوره آموزشی جهانگیریفرد و محبعلی مدرسان این دوره آموزشی بودند که فرایند بودجهبندی مدارس را به صورت کارگاه آموزشی بر عهده داشتند.
وی خطاب به معاونان دانشگاه و مدیران و حسابداران سما استان گیلان گفت: تلاش کنید عملکردها و هزینه به طور شفاف و دقیق در ردیفهای بودجه پیشبینی شود تا در آینده هزینهها از پیشبینیها عدول نکند و در صورت لزوم اگر الزام هزینه وجو د دارد نسبت به اصلاح برنامه اقدام کرد.
رئیس اداره برنامه و بودجه سازمان سما در این کارگاه با تاکید بر مشارکت و بهرهبرداری بیشتر فراگیران از این دورهها گفت: پیشبینی درست و تلاش جدی برای وصول درآمدها، مهمترین بخش برای برنامهریزی و تصمیمسازی در برنامههای مدارس و آموزشکدهها است.
مژگان محبعلی افزود: عدم پیشبینی صحیح بودجه، مدارس و آموشکدهها را دچار چالش میکند.
جهانگیریفرد: بودجه اصلیترین وسیله نظارت بر خدمات آموزش محسوب میشود
به گزارش خبرنگار آنا، مدیرکل برنامهریزی و نظارت راهبردی سازمان سما هم گفت: بودجه و اعتبارات باید در مرحله اجرایی به طور صحیح قابلیت انعطاف داشته باشد و موسسات آموزشی باید از بودجه کافی، مستقل با هدف و وظایف مدون و مصوب خود برخوردار باشد، تا بتوانند نیازهای جامعه هدف را به راحتی برآورده سازند.
سهراب جهانگیریفرد با بیان اینکه بودجه به عنوان اهرمی اصلی در برنامهریزی و مدیریت هر سازمان به شمار میآید، اظهارکرد: تدوین بودجه نه تنها از اساسیترین امور مدیریت موسسات آموزشی به شمار میرود بلکه اصلیترین وسیله نظارت بر خدمات آموزش نیز محسوب میشود.
در این دوره آموزشی 50 نفر ازمعاونان دانشگاه در امور سما، مدیران و حسابداران مدارس سما استان گیلان به عنوان فرآگیر، در این کارگاه آموزشی شرکت کردند.
انتهای پیام/