دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جهاد مدرسه‌سازی در 2600 روستای محروم کشور//////بماند

تلاش برای محرومیت‌زدایی در همه زمینه‌ها از جمله اجرای عدالت آموزشی در کشور نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها است موضوعی که تحقق آن با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به احداث یک هزار و 230 مدرسه در 2 هزار و 600 روستای کم‌برخوردار منجر شده است.
کد خبر : 415969
2247733_325.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، جمهوری اسلامی ایران همواره به‌واسطه گستره پهناور جغرافیایی و با وجود وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همچنان با موضوع تخصیص یک‌دست و عادلانه منابع و امکانات در برخی از نقاط کشور مواجه بوده است.


با توجه به این‌که روستاها در مناطق دورافتاده همواره به‌خاطر دور بودن از پایتخت و مراکز استان‌ها بعضاً حتی از تأمین نیازهای اولیه خود محروم هستند، نهادهایی برای کمک و توانمندسازی آنها وارد عرصه شده‌اند؛ یکی از این نهادها بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که از زمان آغاز به‌کار خود در 20 آذر ماه سال 1386 همواره بر فعالیت‌های محروميت‌زدا و توانمندساز اقتصادی در كشور تأکید داشته است.


مهم‌ترین اقدامی که این نهاد در راستای محرومیت‌زدایی مناطق کمتر برخوردار در دستور کار خود دارد تلاش برای اجرای عدالت آموزشی در کشور در قالب طرح‌های مدرسه‌سازی است.


این بنیاد با هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها مناطق محروم را شناسایی کرده و با در اختیار داشتن منابع و مشارکت‌های مردمی در مناطق کم‌برخوردار اقدام به احداث مدرسه می‌کند.


بنیاد برکت، به‌عنوان بازوی اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در محقق کردن یکی از مأموریت‌های خود یعنی کمک به آبادانی و توسعه‌ی فضاهای آموزشی و فرهنگی – مذهبی تاکنون یک هزار و 230 مدرسه را با 7 هزار و 304 کلاس درس در 31 استان کشور تحت پوشش قرار داده است.


بنابر اذعان محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این مدارس صرفاً در روستاها ساخته شده است.


لازم به ذکر است این یک هزار و 230 مدرسه در 2 هزار و 600 روستا واقع شده که بالغ بر 150 هزار دانش‌آموز را از نعمت تحصیل برخوردار کرده است.


سعید جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ارتباط با سایر فعالیت‌های این بنیاد همواره بر این موضوع تأکید دارد که فعالیت این بنیاد در زمینه احداث مدارس تنها بخشی از فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد را شامل می‌شود که 24 درصد کل هزینه‌های صرف شده این بنیاد در راستای ایجاد عدالت آموزشی، درمانی و مسکن است.


وی بر این موضوع تأکید دارد که بنیاد برکت در 12 سالی که از فعالیتش می‌گذرد 76 درصد منابع خود را صرف ایجاد شبکه‌های مردمی تولید و توانمندسازی اقشار محروم جامعه کرده است.


محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مدعی است فعالیت‌های بنیاد برکت در امر توسعه شبکه‌های مردمی تولید و توانمندسازی اقشار محروم جامعه با سرعت زیادی در حال انجام است، به‌طوری‌که این بنیاد در هر هفته ۲هزار شغل در قالب ۷۰۰ طرح ایجاد می‌کند و در حال حاضر توانسته 7 هزار روستا را به کارگاه‌های تولیدی تبدیل کند.


بنابر اطلاعات به‌دست آمده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با 55 نوع خدمت در حوزه‌ مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر 95 هزار میلیارد ریال در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی 31 استان کشور در حال پیگیری برنامه‌ها و طرح‌های خود است.


نکته قابل توجه در فعالیت سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی که در راستای محرومیت‌زدایی از اقشار محروم جامعه تلاش می‌کنند این است که با وجود تلاش‌های مداوم و پیگیرانه، موفقیت در راستای دستیابی به این مأموریت مهم در سایه هم‌افزایی نیروها و توان همه مجموعه‌ها فارغ از هر رنگ و بوی جناحی و سیاسی است که نتیجه این هماهنگی چیزی جز عزت و افتخار مملکت اسلامی خواهد بود.


شایان ذکر است عدم هماهنگی و موازی‌کاری‌ها در همه زمینه‌ها تنها منجر به ارائه گزارش‌هایی قابل ارائه در جلسات و همایش‌ها خواهد بود و تداوم چندانی نخواهد داشت.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته