دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 11:19
دادستان تهران خبر داد:

صدور حکم دستگیری برای 27 هزار سارق/ مجرمان حرفه‌ای نباید با وثیقه آزاد شوند

دادستان تهران با اشاره به صدور حکم دستگیری برای 27 هزار سارق گفت: از طرفی برای حدود 9 هزار و 747 نفر حکم سرقت صادر شده و حکم این افراد در مرحله اجراست.
کد خبر : 402083
9696.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی القاصی‌مهر صبح امروز در حاشیه همایش فرماندهان انتظامی تهران بزرگ با محوریت برخورد با سارقان و جرائم در پایتخت با بیان اینکه مقابله با موضوع سرقت باید بیشتر از گذشته در دستور کار پلیس و دستگاه قضائی قرار بگیرد اظهار کرد: 27 هزار پرونده در خصوص سرقت در بحث اجرای احکام وجود دارد که احکام این افراد در مرحله دستگیری قرار دارد. از طرفی برای حدود 9 هزار و 747 نفر حکم سرقت صادر شده و حکم این افراد در مرحله اجراست.


وی با اشاره به اینکه برخی از سارقان بعد از رهایی از زندان دوباره به سرقت روی می‌آورند ادامه داد: برخی از مجرمان که سابقه‌دار و حرفه‌ای هستند نباید به همین راحتی آزاد شوند و برنامه‌ای در این خصوص داریم تا مجرمان حرفه‌ای با تأمین وثیقه به‌راحتی از زندان آزاد نشوند. مردم منتظر هستند تا ببینند در میدان عمل چه اتفاقی رخ می‌دهد و برنامه‌های مقابله‌ای با موضوع سرقت باید خروجی داشته باشد و امیدواریم با تشکیل قرارگاه ویژه مقابله با سرقت در این حوزه شاهد موفقیت‌هایی باشیم.


دادستان تهران با بیان اینکه وقوع سرقت امنیت مردم و خانواده‌ها را خدشه‌دار می‌کند تصریح کرد: برخی از سارقان با اقدامات خود موجب صدمه روحی و جسمی افراد می‌شوند لذا باید به تبعات سرقت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و ما مسئول تأمین امنیت مردم هستیم و در این راه تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.


القاصی‌مهر با بیان اینکه وقوع جرائم و بروز آسیب‌های اجتماعی نتیجه عملکرد ناصحیح دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است گفت: هرکجا که نهادی به وظایف خود عمل نکرده است شاهد بروز تخلف و جرم و ناامنی بودیم و هرکجا که هر نهادی به وظایف خود به بهترین نحو ممکن عمل کرده شاهد کمترین تخلف و جرم بوده و خواهیم بود. در حوزه قضائی نیز اگر مجازات‌ها در اسرع وقت و در زمان خود اجرا شود شاهد بازدارندگی در حوزه سرقت و سایر جرائم خواهیم بود و اگر به سیاست‌های کیفری به‌درستی عمل نشود شاهد افزایش موضوع سرقت خواهیم بود.


وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد افزایش جرم سرقت در کشور هستیم اظهار کرد: این موضوع نگرانی مردم را در پیش داشته و از طرفی رئیس قوه قضائیه نیز بر ورود جدی دستگاه‌های متولی برای کاهش آمار سرقت تأکید داشتند. پلیس و دستگاه قضائی باید عزم و اراده خود برای مقابله با سارقان را تقویت کنند.


دادستان تهران ادامه داد: در موضوعات مختلف کارگروه‌های ویژه‌ای را در دادستانی تهران تشکیل دادیم که یکی از این کارگروه‌ها موضوعات مربوط به سرقت را دنبال می‌کند. همچنین کارگروه دیگری برای مقابله با اراذل‌و‌اوباش تهرانی تشکیل شده تا به امید خدا بتوانیم با اقدامات خود امنیت مردم را تأمین کنیم.


القاصی‌مهر با اشاره به راه‌اندازی ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای گفت: کارگروه دیگر ما در حوزه مقابله با مفاسد اقتصادی است که در دادستانی تهران تشکیل شده است. وقتی اعلام می‌کنیم که جرم سرقت افزایش پیدا کرده به این معنی نیست که افراد بیشتری به آن روی آورده‌اند بلکه منظور ما این است که این جرم تکرار می‌شود. در حال حاضر آمار پرونده‌های ورودی مربوط به سرقت با افزایش 38 درصدی روبه‌رو بوده است. پلیس باید مجرمان حرفه‌ای را رصد کند تا این افراد بعد از رهایی از زندان دوباره به سمت سرقت نروند.


وی با بیان اینکه دستگیری بموقع سارقان و تحویل این افراد به دستگاه قضائی عاملی مهم در کاهش آمار سرقت است افزود: متأسفانه سیاست محکمی در خصوص کنترل مجرمان حرفه‌ای وجود ندارد که در این باره باید سازوکار مناسبی در نظر گرفته شود.


دادستان تهران خاطرنشان کرد: پرونده‌های مربوط به سرقت حداکثر باید بعد از دو ماه به دادگاه برود و مجازات در نظر گرفته شود و زمانی که پرونده‌ای حدود دو سال در مراجع قضائی بماند چطور می‌توانیم در امر بازدارندگی قدم برداریم.


القاصی‌مهر در پایان با تأکید بر برخورد جدی با مالخرها گفت: مجرمان و سارقان حرفه‌ای نباید با وثیقه از زندان آزاد شوند چراکه برخی از این افراد سابقه‌دار بوده و بعد از آزادی از زندان نیز به سرقت دست می‌زنند.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته