دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 12:07
وزیر آموزش و پرورش:

پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از مهر 95 وارد کلاس درس می‌شوند/ در مهر 94 بخاری از 40 هزار کلاس درس حذف می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در 27 شهریور ماه برای پذیرش 5 هزار نفر برگزار می‌شود، گفت: این برای اولین بار است که به استناد ماده 28 دانشگاه فرهنگیان مبادرت به جذب لیسانس‌های مورد نظر خود می‌کند و معلمان از سال 95 وارد مدارس می‌شوند.
کد خبر : 38535

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری خود به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 94-95 که در دبستان شهدای معلم منطقه 5 تهران برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش در ادامه فعالیت‌های خود به دنبال احیای 5 سیاستی است که قبلا اعلام کرده است به تشریح این سیاست‌ها پرداخت و گفت: توسعه مشارکت در ابعاد مختلف آموزش و پرورش، ساماندهی و ساماندهی منابع انسانی، توسعه و ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، بودجه‌ریزی عملیاتی، تمرکز زدایی که از جمله فعالیت‌های غیر قابل تقدیر آموزش و پرورش بود در سال تحصیلی ادامه خواهد یافت.


وی با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام دانش آموزان تا پایان روز 22 شهریور ماه افزود: این آمار بدون احتساب بزرگسالان نشان می‌دهد که تا روز گذشته 12 میلیون و 480 هزار و 938 نفر در مدارس کشور ثبت‌نام کرده‌اند. این در حالی است که در سال گذشته تا روز 22 شهریور ماه 12 میلیون و 61 هزار دانش آموز ثبت‌نام کرده بودند. این نشان می‌دهد در این روز نسبت به سال گذشته تعداد دانش آموزان ثبت‌نامی در مدارس کشور 450 هزار نفر افزایش داشته است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 13 میلیون و 250 هزار دانش آموز در بیش از 105 هزار مدرسه در سراسر کشور ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: پرسنل آموزش و پرورش بدون احتساب بازنشستگانی که امسال بازنشسته می‌شوند 978 هزار و 287 نفر است.


وی با بیان اینکه در سال جاری 29 عنوان کتاب درسی جدید التالیف داریم که متعلق به پایه‌های پنجم و نهم است، اضافه کرد: البته در سایر کتاب‌های درسی نیز اصلاحات جزئی وجود داشته است که بر اساس نظر سنجی از فرهنگیان و معلمان این اصلاحات صورت گرفته است.


فانی تهیه کتاب گویا برای دروس قرآن،‌ زبان انگلیسی و فارسی را یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش در سال تحصیلی 94-95 معرفی کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش 130 میلیون جلد کتاب را آماده‌سازی، چاپ و توزیع کرد که این اقدام در سازمان پژوهش انجام شد و از 15 شهریور ماه توزیع کتاب بین دانش آموزان آغاز شد. تمام کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش به صورت pdf روی پایگاه سامانه تالیف و دفتر رشد بارگذاری شده است و همه می‌توانند با هر سبکی از این کتاب‌ها استفاده کنند.


وزیر آموزش و پرورش آماده‌سازی همکاران فرهنگی جهت تدریس کتاب‌های جدید التالیف پایه‌های پنجم و نهم را یکی دیگر از اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید دانست و گفت: مدرسان ارشد این کتاب‌ها آموزش‌های لازم را در تابستان سال جاری برای معلمان ارائه کرده‌اند.


وی ادامه داد: با تلاش‌هایی که در قسمت نوسازی مدارس صورت گرفته است در مهر 94 هزار و 300 پروژه مدرسه قریب به 8 هزار کلاس درس و زیر بنای یک میلیون و 150 هزار متر مربع تحویل آموزش و پرورش شده است که در این فضا 250 هزار دانش آموز به تحصیل اشتغال دارند.


فانی با بیان اینکه حدود 20 درصد مشارکت‌ها توسط خیرین مدرسه‌ساز است، اضافه کرد: بیش از هزار میلیارد تومان از منابع ملی، استانی و خیرین در ساخت و ساز مدارس استفاده شده است و امسال بیش از 90 درصد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در 5 ماهه اول سال تحصیلی تخصیص پیدا کرده است که این کمک بزرگی برای آماده‌سازی مدارس است. با توجه به تخصیص خوب منابع عمرانی توسط دولت علاوه بر هزار و 300 مدرسه 700 مدرسه دیگر تا پایان سال تحویل داده می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در مهر 94 حداقل 40 هزار کلاس درس در تمام کشور با بخاری‌ها خداحافظی خواهند کرد.


فانی با تاکید به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در 27 شهریور ماه سال جاری اضافه کرد: در این آزمون 5 هزار نفر پذیرفته می‌شوند و طی یک دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان آموزش لازم را می‌بینند. این برای اولین بار است که به استناد ماده 28 دانشگاه فرهنگیان مبادرت به جذب لیسانس‌های مورد نیاز خود کرده است و با توجه به اولویت رشته، جنسیت و موقعیت جغرافیایی افراد در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند و به امید خدا این افراد در قالب معلم از مهر سال 95 وارد خیل عظیم معلمان می‌شوند.


در ادامه نشست وزیر آموزش و پرورش و معاونان او، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفویض اختیار پیش دبستانی‌ها در مهدهای کودک آموزش و پرورش گفت: موافقت‌ نامه‌ای بین آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در خصوص مهدهای کودک به امضا رسیده است که متن این موافقت‌نامه از امروز در سایت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.


وی افزود: به استناد این موافقت‌نامه به دنبال مدیریت یکپارچه پیش دبستانی‌ها هستیم و تمامی مهد کودک‌هایی که دانش آموزان 5 و 6 سال را ثبت می‌کنند و خدمات پیش دبستانی به آنها ارائه می‌دهند از 30 شهریور ماه به مدت 45 روز فرصت دارند در سامانه مدارس غیر دولتی اقدامات لازم را در جهت کسب مجوز انجام دهند.


معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام مدیران و موسسان مهدهای کودک که دوره پیش دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند باید به سازمان مدارس غیر دولتی مراجعه و نسبت به تهیه مجوز اقدام کنند.


دیمه‌ور با اشاره به آخرین وضعیت کودکان کار توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش انسداد مبادی بی‌سوادی را به صورت جدی دنبال می‌کند از بهمن سال 92 این برنامه به استانداران ابلاغ و اخیرا با امضاء وزراء آموزش و پرورش و کشور در بازگشت کودکان کار به تحصیل تاکید شده است و استان‌ها در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و کودکان کار تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.


در ادامه توضیحات معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در خصوص کودکان کار و بازمانده از تحصیل توضیح داد: اگر کودکی در سن مدرسه به مدرسه نمی‌رود ممکن است مشکل اقتصادی یا فرهنگی داشته باشد و یا اینکه خانواده او اجازه تحصیل را نمی‌دهند. در سال گذشته 101 مدرسه تک دانش آموزی و 4 هزارو 800 مدرسه با کمتر از 5 دانش آموز در کشور داشتیم و دقت لازم در خصوص عدالت‌آموزشی را افزایش می‌دهیم.


فانی ادامه داد: از طریق وزارت کشور تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کودکان کار و بازمانده از تحصیل به مدارس باز گردند. آموزش و پرورش آمادگی صد در صدی را برای تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان لازم التعلیم دارد.


دیمه‌ور در توضیح صحبت‌های مطرح شده از سوی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به استناد قانون حمایت از کودکان و نوجوانان سال گذشته اقداماتی فرهنگی و اقتصادی از سوی وزارت آموزش و پرورش انجام شد و به دستور قوه قضائیه 35 هزار و 135 نفر از کودکان باز مانده از تحصیل به مدارس بازگشتند و در این میان 275 نفر از اولیای دانش آموزان که از تحصیل فرزندان خود در مدارس ممانعت به عمل می‌آوردند به مراجع قضائی معرفی شدند.


فانی: مسائل و مشکلات خانواده معلمان زندانی را دنبال می‌کنیم


وزیر آموزش و پرورش در خصوص ملاقاتی که با اعضای خانواده‌های زندانی کانون صنفی معلمان داشته است، تصریح کرد: خانواده همکاران فرهنگی که بازداشت کردند خواستار دیداری بودند و گزارشاتی اعلام کردند و در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم در بازگشایی مدارس شاهد حضور همکاران زندانی خود باشیم.


وی تصریح کرد: همچنین در خصوص محلی برای روز جهانی معلم تا کنون درخواستی ارائه نشده است و اگر این درخواست برسد آن را بررسی خواهم کرد.


گرد: مدارس پیش دبستانی تحت پوشش مدارس غیر دولتی 80 درصد هزینه مدارس ابتدایی را دریافت می‌کند


مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص مدارس پیش دبستانی و تنوع آنها تصریح کرد: سه دسته مدرسه پیش دبستانی داریم که نخست به طور مستقل و خارج مدرسه هستند و نرخ شهریه آنها در شورای استان تعیین می‌شود.


وی عنوان کرد: دسته دیگر مدارس پیش دبستانی هستند که در مدارس غیر دولتی اداره می‌شوند و آنها هم 80 درصد هزینه مدارس ابتدایی را دریافت می‌کنند و دسته سوم مدارسی هستند که از طریق مدارس دولتی اداره و اگر در مناطق محروم باشند از طریق خدمات آموزشی دنبال می‌شوند اما اگر مدارسی هستند که موسس اجاره‌ای بابت آن پرداخت می‌کند باید تابع دریافت زیر 80 درصد هزینه‌هایی که در دوره ابتدایی دریافت می‌شود، باشند.


فانی: روند هوشمند سازی مدارس هوشمند شده است


در ادامه این نشست فانی در پاسخ به این پرسش که آیا روند هوشمند سازی مدارس کند شده است، گفت: خیر، این روند کند نشده بلکه روند هوشمند سازی مدارس هوشمند شده است.


فانی در خصوص تفاوت سرانه آموزشی و اینکه آیا در کیفیت مدارس تاثیر می‌گذارد یا خیر توضیح داد: سیاست آموزش و پرورش در دولت یازدهم کاهش تنوع مدارس است و در سال‌های گذشته متاسفانه مدارس متنوع خیلی زیاد شده بود.


دیمه‌ور: نظام ارزشیابی توصیفی باعث ارتقاء خود به خودی به سال تحصیلی بالاتر نمی‌شود


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مردودی 47 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی نیز تصریح کرد: هیچ وقت اعلام نکرده‌ایم که مردودی 47 هزار دانش آموز به علت دیر آموزی بوده است متاسفانه به غلط شایع شده است که نظام ارزشیابی توصیفی باعث ارتقاء خود به خودی می‌شود که چنین موضوعی صحیح نیست.


دیمه‌ور در توضیح دلایل این موضوع اضافه کرد: آمار مردودی 47 هزار دانش آموز ابتدایی مربوط به سال تحصیلی 91-92 است که در آن سال 32 هزار دانش آموز دیر آموز داشتیم و طبیعتا شاید معلمان آموزش کافی ندیده بودند و یا خانواده‌ها با دانش آموزان دیر آموز آشنایی نداشتند و بخشی هم مربوط به مناطق دو زبانه بود.


وی ادامه داد: برای این کار دوره‌های آموزشی 110 ساعته را برگزار می‌کنیم اما نمی‌شود دانش آموزی که زبان اول او به عنوان مثال عربی است را به سرعت با فارسی آشنا کنیم بخشی از ناتوانی در این خصوص مربوط به حوزه آموزشی بود و مربوط به سرباز معلمان و باید اعلام کنیم در پایه‌های بالاتر این رقم کاهش پیدا می‌کند مثلا در پایه ششم ابتدایی فقط سه درصد مردودی را شاهد بودیم.


فانی: اختصاص 200 میلیارد تومان برای سرانه مدارس


وزیر آموزش و پرورش در ادامه این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص موضوع پرداخت هزینه آب و برق مدارس اظهار کرد: با اولویت مدارس کم توسعه‌یافته مبلغی چند روز پیش پرداخت شده است و از محل فروش گاز نیز مجلس 20 میلیارد تومان برای سرانه مدارس اختصاص داده است.


وی با اشاره به کمک گرفتن و مشارکت مردمی در مدارس اضافه کرد: سیاست آموزش و پرورش مشارکت است البته نه اجباری بلکه به صورت اختیاری تا مردم با رضایت کمک کنند و اعلام می‌کنم به هیچ وجه دریافت هزینه به عنوان شرط ثبت‌نام صحیح نیست اما اولیا در حد صلاح دید خود می‌توانند به مدارس کمک کنند.


وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: امسال دولت 25 هزار میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته است که اگر بین 11/5 میلیون دانش آموز مدارس دولتی تقسیم کنیم بیش از 2 میلیون تومان سرانه برای هر دانش اموز تعلق می‌گیرد اما این رقم کافی نیست. لذا مردم مثل همیشه البته نه به اجبار کمک کنند.


بطائی: توزیع شیر در هر سه دوره تحصیلی از اول مهر ماه


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر در مدارس گفت: سالی که پشت سر گذاشتیم تا بهمن ماه شرایط تامین اعتبار خوب نبود اما از آن پس توانستیم بدهی‌های خود را با کارخانه‌های شیر تسویه کنیم حتی بدهی‌های مربوط به سال قبل نیز تسویه شد و از روزهای آغازین مهر توزیع شیر برای هر سه دوره تحصیلی در مدارس انجام می‌شود.


بطائی همچنین در توضیح احکام دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: مشکل برطرف شده و در روزهای باقی مانده احکام دانشجو معلمان سال 93 را اعلام می‌کنیم.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص توسعه مشارکت خاطر نشان کرد: طی این مدت حداقل با 21 سازمان، وزارتخانه و موسسات دولتی و غیر دولتی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم و با توسعه شورای آموزش و پرورش در استان‌ها، مناطق فرمانداری و بخشداری‌ها کمک‌هایی را خارج از آموزش و پرورش دریافت کرده‌ایم. همچنین درصد دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی 94-95 به بیش از 11/8 درصد خواهد رسید.


وی به حضور ارزشمند دانش آموزان در المپیادهای علمی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در المپیاد نجوم و اختر فیزیک رتبه نخست جهانی را کسب کردند و در سایر المپیادهای ریاضی، فیزیک ، زیست و کامپیوتر رتبه‌های بالایی را به دست آوردند.


فانی: بیش از 408 هزار دانش آموز اتباع خارجی از مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند


وزیر آموزش و پرورش در خصوص مدارس خارج از کشور و اینکه سیاست این وزارتخانه جذب حداکثری ایرانیان خارج از کشور است، گفت: سال گذشته 15 هزار دانش آموز ایرانی در مدارس خارج از کشور تحصیل داشتند و آماده هستیم 126 مدرسه در 76 کشور جهان را برای مهر 94 بازگشایی کنیم.


وی با اشاره به ثبت‌نام دانش آموزان اتباع در مدارس ایرانی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت‌نام دانش آموزان اتباع در سال تحصیلی 94-95 بیش از 408 دانش آموز بوده است که در مدارس ایرانی داخلی تحصیل می‌کنند.


وی ادامه داد: امسال به دستور مقام معظم رهبری بیش از 48 هزار دانش آموز افغانستانی غیر مجاز موفق به ثبت‌نام در مدارس ایرانی شدند.


فانی در خصوص توجه به حوزه پیش دبستانی اضافه کرد: سیاست آموزش و پرورش توجه به زبان فارسی در مناطق دو زبانه و تقویت پیش دبستانی در مناطق محروم است که پیش دبستانی نسبت به سال گذشته بیش از 14 درصد افزایش داشته است و کوشش ما از 38/2 درصد به بیش از 50 درصد رسیده است.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص پوشش دانش آموزان در دوره های اول و دوم متوسطه اظهار کرد: پوشش تحصیلی دانش آموزان اول متوسطه از 87 درصد به 94/3 درصد رسیده و در متوسطه دوم بیش از 6 درصد رشد را شاهد بودیم و پوشش در این دوره تحصیلی به 82/24 درصد رسیده است.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی در کشور اضافه کرد: در گذشته 100 پژوهش سرای دانش آموزی داشتیم که هم اکنون 101 پژوهش سرا به آن اضافه شده است و امسال هم 90 پژوهش سرای دیگر به مجموعه پژوهش سراهای دانش آموزی اضافه می‌شود.


وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در حوزه معاونت پرورشی برگزار شده است، توضیح داد: حفظ موضوعی قرآن با چاپ قرآن متشکل از آیات موضوعی، توسعه دارالقرآن‌ها و احداث 650 دارالقرآن در سال گذشته و همچنین توسعه تربیت سیاسی اجتماعی دانش آموزان از نمونه فعالیت‌های این معاونت بوده است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آستانه برنامه ششم توسعه هستیم، اضافه کرد: برنامه ششم از سال 95 تا 99 اجرا می‌شود و اولویت‌های حوزه تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول در آن پیش‌بینی خواهد شد.


بطحایی: به عنوان اولین بخش سرانه 35 میلیارد تومان به استان‌ها و مناطق ابلاغ کرده‌ایم


بطحایی در خصوص واریز سرانه مدارس افزود: اولین بخش سرانه که 35 میلیارد تومان است را به استان‌ها و مناطق ابلاغ کرده‌ایم و این میزان به مرز 50 میلیارد تومان قبل از سال تحصیلی نیز می‌رسد.


وی درخصوص اینکه آیا رتبه‌بندی شامل بازنشستگان می‌شود، گفت: طرح رتبه‌بندی از اول مهر اجرا می‌شود و شامل کسانی که بعد از آن بازنشسته می‌شوند، نیز می‌شود.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان خانواده‌های شهدا توضیح داد: این مستلزم تأمین اعتبار است که متأسفانه هنوز موفق به دریافت آن نشدیم؛ مکاتباتی با سازمان مدیریت داشته‌ایم و امیدواریم بعد از مهرماه اعتباراتی در این خصوص به‌دست آوریم و آن را اجرایی کنیم.


فانی: نیروی انسانی آموزش و پرورش اصولی و صحیح توزیع نشده است


وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «اگر بخواهیم نیروی انسانی را از یک میلیون به 750 هزار نفر برسانیم، آیا تراکم دانش‌آموزان افزایش پیدا نمی‌کند؟» بیان کرد: پیش‌بینی 13 میلیون و 250 هزار دانش‌آموز برای ثبت‌نام را داریم که از این تعداد 1.5 میلیون نفر در مدارس غیردولتی بوده و 11.5 میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.


فانی اضافه کرد: اگر به ازای 15 دانش‌آموز یک نیرو در نظر بگیریم، به عدد 750 هزار نیروی انسانی می‌رسیم، اما الان 970 هزار نیرو داریم و پیامی که این دارد، آن است که نیروی انسانی آموزش و پرورش اصولی و صحیح توزیع نشده است.


وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در ساماندهی نیروی انسانی به دنبال توزیع صحیح نیروی انسانی به لحاظ رشته، جنسیت و منطقه جغرافیایی است و در بعضی جاها با تراکم و در بعضی جاها با کمبود نیرو مواجه است.


وی یادآور شد: آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان نیرو تأمین می‌کند و برای مهر 95 اولین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند.


وزیر آموزش و پرروش: صرفه‌جویی هزار میلیاردی در آموزش و پرورش


فانی درخصوص بلاتکلیفی مدیران و معلمان در مجتمع‌های شهری و روستایی در شروع سال تحصیلی گفت:‌ مجموعه‌هایی در سال‌های قبل تحت عنوان مجتمع‌های آموزشی روستایی فعال شده که به تعداد قابل توجهی از آنها مغایر با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است.


وی ادامه داد: آن مجتمع‌هایی که براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل شده، به قوت باقی است و سایر مراکز جمع می‌شود و در خصوص همکارانی که بلاتکلیف هستند، اعلام کنید که آنها با آموزش و پرورش محل خدمت خود تماس بگیرند تا ابلاغ آنها صادر شود.


وی درخصوص اقتصادی کردن آموزش و پرورش توضیح داد: با ساماندهی حوزه اقتصادی، هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص مربیان پیش دبستانی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس که براساس رشته، جنسیت و نیاز آموزش و پرورش قید شده است، در به‌ کارگیری مربیان پیش دبستانی اقدام خواهیم کرد.


در برنامه ششم تا پایان سال نهم، تحصیل را اجباری می‌کنیم


وزیر آموزش و پرورش درخصوص کودکان بازمانده از تحصیل عنوان کرد: وقتی برنامه چهارم شروع شد، مسئولیت این برنامه در آموزش و پرورش برعهده بنده بود که تا آخر دوره راهنمایی، تحصیل را اجباری کردیم و در برنامه پنجم این بند حذف شد و قصد داریم در برنامه ششم تا پایان سال نهم، تحصیل را اجباری کنیم و اگر خانواده‌ها مقاومت کنند از طریق قوه قضائیه پیگری می‌کنیم.


وزیر آموزش و پرورش درخصوص تحصیل اتباع خارجی در مدارس و اینکه گفته می‌شود در صورت پرداخت نکردن پول، ثبت‌نام از دانش‌آموزان انجام نمی‌شود، اضافه کرد:‌ اطلاعات و آمار دقیقی از تعداد افغانستانی‌ها در ایران نداریم. آمارها مبتنی بر حدس است و تا دیروز 48 هزار نفر علاوه بر آمار سال گذشته برای ثبت‌نام حضور پیدا کردند.


وی در خصوص آموزش ادبیات غیرفارسی در مدارس گفت: مطالعاتی از دو سال پیش آغاز شده که اگر به نتیجه برسد این موضوع پیگیری می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص بحث خروج یک نفر از آموزش و پرورش و استخدام یک نفر جدید یادآور شد: بحث اینکه به ازای یک نفر خارج شود و یک نفر جذب شود، لزوما در آموزش و پرورش اتفاق نمی‌افتد.


وزیر آموزش و پرورش درخصوص بحث کمک‌هزینه ازدواج معلمان و فرزندان فرهنگیان، افزود: کمک‌هزینه ازدواج و فوت که از سال 89 پرداخت نشده، یکی از مطالبات همکاران است که امیدواریم اعتبارات آن تأمین شود و آن را پرداخت کنیم.


وی درخصوص آزمون استخدامی و اینکه تعداد مردها 3 برابر زن‌ها هستند و نیز نبود تعادل در بخش مدیران آموزش و پرورش، تصریح کرد: در حال حاضر 518 هزار و 77 نفر نیروی زن و 460 هزار و 210 نیروی مرد در آموزش و پرورش شاغل هستند و این درحالی است که 51 درصد دانش‌آموزان پسر و 49 درصد دختر هستند.


فانی اضافه کرد: در شهر تهران در دوره متوسطه با 2 هزار و 300 همکار فرهنگی زن مازاد بر نیاز مواجه هستیم که باید در به‌کارگیری نیرو تورم را کاهش دهیم و برای تأمین نیروی مرد در دبیرستان پسرانه مشکل داریم و در شهر تهران 81 درصد نیروی اصلی خانم‌ها هستند.


وی در خصوص مدیران زن و مرد در آموزش و پرورش یادآور شد: سیاست ما قبلاً اعلام شده و به جد دنبال هستیم از وجود خانم‌ها بیش‌تر استفاده کنیم.


حمیدی: مدارس جدید‌ ملزم به ساخت سالن‌های ورزشی هستند


مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درخصوص المپیاد درون‌مدرسه‌ای گفت: دستورالعمل آن ابلاغ شده و 20 درصد آن تغییر پیدا کرده است و امیدواریم با تحت پوشش قرار دادن 4 میلیون دانش‌آموز این المپیاد برگزار شود.


حمیدی در خصوص جایگاه معلم ورزش و فعالیت‌های ورزشی در مدارس یادآور شد: 3 هزار فضای ورزشی و 33 هزار مربی ورزش داریم و مدارس جدید‌الساخت نیز ملزم به ساخت سالن‌های ورزشی هستند.


محمدیان: در محیط مجازی تولید محتوا می‌کنیم


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص تولید محتوا در محیط مجازی، گفت: در محیط مجازی تولید محتوا می‌کنیم و دانش‌آموزان را آموزش می‌دهیم. 4 سال است که در پایه ششم شروع کرده‌ایم و در پایه هفتم و هشتم 600 هزار نفر با فناوری و ایمیل شخصی آشنا شده‌اند.


وزیر آموزش و پرورش در پایان نشست خبری ضمن تشکر از اهالی رسانه خاطرنشان کرد: صراحتا اعلام می‌کنم در برنامه‌ریزی که در پروژه مهر از بهمن سال گذشته شروع شد، آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس از جهت فضا،‌ نیروی انسانی و کتاب داریم و امیدواریم سال 95-94 سالی همراه با موفقیت باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته