اعلام قیمت در سایتهای اینترنتی کیفی میشوند
رضا اربابیان در گفتگو با خبرنگار حوزه اینترنت و موبایل گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره حواشی به وجود آمده مبنی برافزایش قیمت به علت حضور واسطهها در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی همچون سایتهای اعلام قیمت شیپور و دیوار گفت: سایتها و صفحات اعلام قیمت در فضای مجازی هیچگونه نفعی از این افزایش قیمتها و بازارها ندارند، این استارتآپها تنها بستری راحت و آسوده برای اعلام نرخ و ارائه کالا توسط مردم فراهم کردهاند.
وی درباره انتقادات به وجود آمده مبنی بر نبود نظارت در انتشار آگهیها در صفحات و سایتهای اعلام قیمت گفت: موضوع نظارت در فضای مجازی و صفحات اعلام نتایج قیمت را قبول نداریم چراکه همین فضای انتشار آگهی به مراتب ضعیفتر و غیرقابلکنترلتر از لحاظ نظارت بر محتوا در آگهیهای همشهری نیز وجود داشت در صورتی که در صفحات مجازی و سایتهای اعلام نرخ قیمت نظارت بیشتری در حال انجام است و آگهیها انتشاریافته در این سایتها راحتتر و لحظهای در حال رصد هستند.
وی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از سوءاستفاده و حضور دلالان و کلاهبرداران تلاش بر ایجاد واحد نظارت و کنترل کیفیت داشتهایم توضیح داد: با وجود واحد نظارتی و کنترلی در صفحات و سایتهای اعلام قیمت همچون شیپور در تلاشیم افرادی که در حال سوءاستفاده از فضای موجود هستند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کند.
اربابیان با اشاره به پیگیریهای قضایی پروندههای کلاهبرداری توسط این استارتآپ تشریح کرد: با توجه به مقدار میلیونی آگهیها در بستر نرمافزار شیپور از ابتدای مهر تا انتهای اسفندماه سال ۹۷ برای مقابله با سوءاستفاده و کلاهبرداران از فضای برنامه شیپور ۳۵ پرونده شکایت تشکیل شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: استارتآپها در تلاشاند با ایجاد محیطی شفاف، دقیق و آسان برای عموم مردم به مخاطبانشان احترام گذاشته و نیازهایشان را برآورده کنند.
اربابیان با تأکید بر تلاش استارتآپها برای به وجود آوردن محیطی شفاف گفت: پس از مشکلات بهوجود آمده در بحث قیمت خودرو، در استارتآپ شیپور در تلاشیم با استفاده از بانک اطلاعاتی استارتآپ دیگری به نام همراه مکانیک و بانک اطلاعاتی خود شیپور قیمت واقعی محصولات مختلف خودرو در بازار ایران را برای مخاطبان شیپور به نمایش درآوریم تا با آگاهی بیشتر به خرید، قیمتگذاری و درنهایت معامله بپردازند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تنها از این دو بانک اطلاعاتی برای قیمتگذاری آنلاین استفاده میشود، اذعان کرد: بر اساس هماهنگیها انجامشده قرار است سقف قیمتی خودروها از سوی اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مشخص و به صورت آنلاین برای مخاطبین شیپور به نمایش درآید تا به راحتی حداکثر قیمت روز خودرو که از سوی اتحادیه مشخصشده است را در برنامه مشاهده کنند و از سوءاستفاده دلالان و برهمزنندگان بازار جلوگیری شود.
این پدیدآورنده استارتآپ با انتقاد از جوسازیهای صورت گرفته در رابطه با فضای مجازی و سایتهای اعلام قیمت همچون شیپور و دیوار تصریح کرد: باید به استارتآپهایی که بستری را برای اطلاعرسانی و کمک به مردم در این شرایط اقتصادی به وجود آمده است کمک کنیم نه اینکه آنها را با روشها و سنگاندازیهای مختلف تخریب و به دنبال از بین بردن آنها باشیم.
انتهای پیام/۴۰۹۲/۴۰۸۳/