دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 08:25
پژمان کریمی

انتظار طبیعی

شبکه‌ای چون «من و تو» و سایر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان مخاطب را عروسکی فرض کرده‌اند که تابع اراده و نظر آنان است و حقی برای دانستن ندارد.
کد خبر : 380476

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، روز جمعه 20 اردیبهشت ماه بود که خبری در بخش خبری 20:30 درباره شبکه عبری – بهایی «من و تو» منتشر شد. در این خبر و فیلم، می‌شنویم و می‌بینیم که گوینده خبر این شبکه از یک کارشناس ایرانی مقیم غرب، با آب و تاب تقاضا می‌کند، درباره موج جدید تحریم‌های آمریکا علیه تهران نظری داشته باشد. هنوز یک دقیقه از شروع به سخن کارشناس نگذشته است که گوینده خبر، سراسیمه با بیان جمله «وقت شما به پایان رسید»! صحبت‌های کارشناس را قطع می‌کند و به عبارت دقیق‌تر؛ وی را ساکت می‌کند. چرا؟ آیا به‌واقع وقت کارشناس به پایان رسیده بود؟ آیا برای بیان یک دیدگاه کارشناسی، زمان 30 یا 40 ثانیه کفایت می‌کند. قطعاً خیر! پس واقعیت چه بود؟ چرا گوینده خبر آشفته شد و برخلاف اصول حرفه‌ای دهان کارشناس را البته به طرز غیرحرفه‌ای و با اشاره اتاق فرمان بست؟ پاسخ ساده است: چون آنچه کارشناس به زبان آورد هدف سلیقه و خواست و پسند کارگزاران «من و تو» نبود. باید گفت؛ این اتفاق نشانه‌های روشن چند واقعیت است:


اولاً: معاندین با ملت ایران در هر سطحی – رسانه‌ای و غیررسانه‌ای – دیکتاتورهای منطق‌گریزی هستند.


دوم: دیکتاتورهای ضد انقلاب و ضد مردم ایران، برخلاف شعارهای خود درباره آزادی عقیده و بیان، اعتقادی به انواع آزادی ندارند.


سوم: از نظر مخالفان نظام دینی، آزادی تنها زمانی محترم و ارزشمند است که نوک پیکان خود را به سمت جمهوری اسلامی و دین و انقلاب و منافع ملت ایران بگیرد.


چهارم: از نظر گردانندگان شبه رسانه‌ای چون «من و تو» و امثال آن، دیدگاه کارشناسی یعنی همان دیدگاهی که در تعارض کامل با دین الهی اسلام و انقلاب اسلامی و منافع جمهوری اسلامی است. در ذیل این نظر، تطابق دیدگاه با انصاف و منطق اهمیتی ندارد.


پنجم: از دید گردانندگان «من و تو»، مخاطبان شبکه‌شان بدون شعورند و نمی‌فهمند که «قطع کردن صحبت‌های کارشناس» به دلیل تمام شدن وقت نبوده است!


توجه کنید که شبکه‌ای چون «من و تو» و سایر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، روز و شب جمهوری اسلامی را متهم به نقض آزادی‌های فردی و اجتماعی می‌کنند. مدعی هستند در نظام دینی سلیقه و دیدگاه افراد اهمیتی ندارد. می‌گویند و فریاد می‌زنند که رسانه ملی یا صدا و سیمای جمهوری اسلامی، به مخالفان تریبون نمی‌دهد. اصرار دارند همگان باور کنند که جامعه ایرانی، جامعه چندصدایی نیست؛ اما همین شبکه و دیگر شبکه‌های این چنینی، نه‌تنها حقی برای بیان دیدگاه مخالف دیدگاه خود قائل نیستند، بلکه مخاطب را عروسکی فرض کرده‌اند که تابع اراده و نظر آنان است و حقی برای دانستن ندارد!
 
فراموش نکنیم که این خصلت ضدانقلاب و افراد بیگانه با ملت ایران است که نظر مخالف را بر نمی‌تابند و تلاش می‌کنند که به هر شکل ممکن به سرکوب آرا و عقاید برتر و والا و الهی بپردازند. شما نگاه کنید که مسلمانان و حامیان اندیشه انقلاب اسلامی چه جایگاهی در رسانه‌های معاند دارند؟ تا چه اندازه یک‌سونگری در برنامه‌های این شبکه‌های اغلب زرد و مبتذل برجسته است. ممکن است برخی بگویند که شبکه «من و تو» در برنامه سیاسی خود از یک کارشناس سوری موافق با جمهوری اسلامی بهره می‌گیرد. بله بهره می‌گیرد اما در جهت منافع خود. این شبکه، یک کارشناس عرب را در برابر سه تا چهار به اصطلاح کارشناس ضدانقلاب می‌نشاند؛ یعنی در وضعیتی نابرابر! هم نظر کارشناس سوری در میان هجمه‌های گروهی چنان که باید شنیده نمی‌شود و در عین حال پز و دروغ احترام به مخالف پذیرفتنی جلوه می‌کند و هم به بیننده القا می‌شود که حامیان جمهوری اسلامی و اساساً تفکر انقلاب اسلامی، نه مردم ایران بلکه برخی از اعراب و خارجیان هستند. این ترفند آیا خود برخاسته از تفرعن و دیکتاتوری و رخ‌نمایی موذیانه در پیش چشم مخاطب نیست. آیا فریب تماشاگر به شمار نمی‌آید؟ آیا جفا به واقعیت نیست؟ آیا اوج خباثت و اهانت به مخالف و مردم ایران نیست؟


قطعاً هست و جز این از دشمنان خداوند و دین خداوندی و معارضان با ایرانیان، انتظاری نیست؟


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته