دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 17:19
خوداوغلی:

تنها انتشاراتی زبان فارسی در جمهوری آذربایجان تعطیل شد

رئیس انتشارات قانون آذربایجان گفت: در کشور آذربایجان تنها یک انتشاراتی به زبان فارسی کتاب منتشر می‌کرد که آن انتشارات هم بسته شد.
کد خبر : 377413
BS0K2878.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شهباز خوداوغلی در نشست علمی بررسی فرصت‌های ایجاد و توسعه همکاری مشترک بین بازار نشر ایران و بازار نشر کشورهای همسایه که عصر امروز از سوی کمیته علمی و فرهنگی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تالار علامه دهخدا در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: باید کشورهای همسایه در حوزه نشر همکاری بسیار خوبی با هم داشته باشند، به همین منظور کشور جمهوری آذربایجان آمادگی دارد در این خصوص همکاری همه‌جانبه با ایران داشته باشد.


وی افزود: جمهوری آذربایجان در سال 1992 اولین نشریه خصوصی را منتشر کرد که تا الان شمارگان این نشریه به 10 هزار نسخه رسیده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.


رئیس انتشارات قانون آذربایجان تصریح کرد: این انتشارات تاکنون 150 عنوان کتاب به زبان‌های مختلف منتشر کرده است اما هیچ کتابی به زبان فارسی نداشتیم و این باعث شرمندگی ماست که تاکنون در حوزه زبان فارسی وارد نشده‌ایم.


خوداوغلی خاطرنشان کرد: تا به حال در کشور آذربایجان تنها یک انتشاراتی به زبان فارسی کتاب منتشر می‌کرد که آن انتشارات هم بسته شد.


وی یادآور شد: آذربایجان در 100 سال اخیر مشکلات الفبایی شدیدی داشته، به‌گونه‌ای که چهار بار در این زمینه تغییرات الفبایی صورت گرفته است. 


رئیس انتشارات قانون آذربایجان از آمادگی این کشور به منظور توسعه همکاری دوجانبه با ایران در حوزه نشر خبر داد و گفت: پنج قرارداد با انتشارات مختلف از کشور ایران منعقد کردیم تا آثار فارسی را به زبان ترکی آذری در کشور آذربایجان منتشر کنیم.


انتهای پیام/4072/4090/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته