دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 07:42
حسین‌زاده در گفتگو با آنا:

مقوله فرهنگ در برنامه‌های مدیریت شهری کم‌رنگ است

یک کارشناس حوزه فرهنگی گفت: در سال های اخیر کمتر توجهی از سوی شهرداری و شورای شهر تهران نسبت به موضوعات فرهنگی انجام شده است که جای انتقاد دارد.
کد خبر : 376834
82542094-71636043.jpg

محمد حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به فعالیت مدیریت شهری تهران در حوزه فرهنگی گفت: با عنایت به تأکیدی که رهبر معظم انقلاب به حوزه فرهنگ دارند، به‌ نظر می‌آمد باید بیشتر در این حوزه فعالیت شود ولی متأسفانه آنچه که در جامعه شهری نمود دارد کم پرداختن به موضوعات فرهنگی است.


وی گفت: شناسایی نقاط ضعف در حوزه فرهنگ امری نیست که تنها بر عهده یک نهاد یا سازمان خاص باشد بلکه باید تمام دستگاه‌ها حتی سازمان‌هایی که مقوله اقتصادی در آنها پررنگ است باید نسبت به حوزه فرهنگ دغدغه داشته و از منظر خودشان ضعف در این حوزه را آسیب‌شناسی کنند.


این فعال حوزه فرهنگی با بیان اینکه مدیریت شهری تهران به عنوان سازمانی که بیشترین ارتباط را با عامه جامعه دارد می‌تواند در حوزه فرهنگی نقش اثرگذارتری نسبت به بقیه دستگاه‌ها داشته باشد، افزود: در سال های اخیر کمتر توجهی از سوی شهرداری و شورای شهر تهران نسبت به موضوعات فرهنگی انجام شده است که جای انتقاد دارد.


حسین‌زاده افزود: شهرداری و شورای شهر تهران در سال‌های اخیر بیشتر رفتارهای عامه‌پسند از جمله نام‌گذاری خیابان به اسم برخی مشاهیر هنری و سینمایی کرده یا اینکه با حضور در برخی مراسم‌ فرهنگی داعیه حمایت از موضوعات فرهنگی شهر را سر می‌دادند ولی کمتر اقدامی را از سوی مدیریت شهری برای موضوعات فرهنگی مهم شهر تهران شاهد بودیم.


وی گفت: شناسایی ظرفیت فرهنگی شهر تهران، استفاده از نظریات کارشناسان و نخبگان فرهنگی، تعامل با بخش‌های فرهنگی دیگر سازمان‌ها و نهادها از جمله معاونت فرهنگی دو قوه مهم قضائیه و مجریه،  اقدامات عملی در بستر فرهنگی محلات و ورود به عرصه آموزشی می‌تواند اولین گام‌های مهم مدیریت شهری تهران برای فعال کردن حوزه فرهنگی در پایتخت باشد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته