دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 13:21
روحانی:

نیروی واکنش سریع در مرز ایران و پاکستان تشکیل می‌شود

رئیس‌جمهور از تشکیل نیروهای واکنش سریع ایران و پاکستان برای امنیت مرزهای شرقی کشورمان خبر داد.
کد خبر : 375420
00.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه نشست  خبری با نخست‌وزیر پاکستان مطبوعاتی که پس از مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه و امضای یک سند همکاری میان دو کشور برگزار شد، اظهار کرد: ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم در مرزهای خود نیروی واکنش سریع مشترک تشکیل می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه گام جدیدی در روابط دو کشور ایران و پاکستان برداشته شد، افزود: یکی از مباحث مهم مذاکرات دو کشور این بود که مصمم هستیم که روابط ایران و پاکستان ادامه یابد و هیچ کشوری ثالثی قادر نیست روابط دو کشور را تحت تأثیر قرار دهد.


روحانی با بیان اینکه شاهد مبارزه با تروریسم از جمله محورهای دیگر نشست دوجانبه بود، تأکید کرد: پاکستان تمام گروهک‌های که در مرز دو کشور حضور دارند را تروریست می‌داند.


وی با تأکید بر اینکه توافق کردیم همکاری امنیتی دو کشور افزایش یابد، اعلام کرد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دو کشور برای مبارزه تروریسم مصمم هستند و این کار صورت می‌گیرد.


آمادگی ایران برای تأمین نفت و گاز پاکستان


رئیس‌‌جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوب تجاری و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد و توافق شد که مناسبات تجاری توسعه یابد، اعلام کرد: ایران آماده است نیازمندهای پاکستان در زمینه نفت و گاز را تأمین کند و زمینه اتصال لوله گاز به پاکستان انجام بگیرد.


روحانی با اعلام اینکه به نخست‌وزیر پاکستان اعلام کردیم صادرات برق را می‌توانیم به چند برابر افزایش دهیم، ادامه داد: برای توسعه روابط تجاری صحبت شد تا محیطی تهاتری بین دو کشور برای صادرات و واردات انجام گیرد.


وی با ابراز علاقه‌مندی بر اینکه باید روابط اقتصادی بنادر چابهار و گواتر با ایجاد راه‌آهن افزایش یابد، خاطرنشان کرد: بر ضرورت همکاری بیشتر ایران و پاکستان برای اوضاع منطقه تأکید شد و اقدامات نادرستی که از طرف آمریکا دباره قدس و جولان اشغالی و توهین به سپاه پاسداران انجام شد نیز در دستور بررسی رئیس دو دولت قرار گرفت.


انتهای پیام/4082/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته