دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 13:01
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد

سواد حرکتی دانش‌آموزان باید کامل شود/ المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای بزرگترین نهضت داوطلبی سال گذشته

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه المپیادهای درون مدرسه‌ای بزرگترین نهضت داوطلبی بود که سال گذشته در مدارس کشور برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان در مدارس باید سواد حرکتی‌شان کامل شود. در واقع ما باید مانع کم‌سوادی حرکتی در بین دانش‌آموزان شویم.
کد خبر : 37001

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای عالی تشکیلاتی دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که در سالن اجتماعات وزارتخانه آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه بعد از مدرسه محوری ما در وزارت آموزش و پرورش اخلاق محوری، دانش آموز محوری و کیفیت محوری را مد نظر خود قرار داده ایم، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های مطرح شده در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، اولویت بر مدرسه محوری است و ما در واقع برای تحقق اهداف خود در آموزش و پرورش به سوی مدرسه رفته‌ایم و با این رفتار یکی از اهداف ما در المپیاد‌های درون مدرسه‌ای محقق شده است و در ادامه در المپیادهای درون مدرسه‌ای کیفیت محوری و اخلاق محوری را توانسته ایم محقق کنیم.


وی با بیان اینکه نهضت داوطلبی، ارتقای مدیریت آموزشی و آموزشگاهی از دیگر اهداف وزارت آموزش و پرورش است، افزود: فعالیت‌های تربیت بدنی دانش‌آموزان بر روند سلامت نیروی انسانی در آینده کشور موثر است و ما هم اکنون در مدارس دو ساعت تربیت بدنی داریم و این امکان که آن را به 6 ساعت افزایش دهیم وجود ندارد اما با المپیادهای درون مدرسه‌ای توانستیم این موضوع را محقق کنیم و در واقع المپیادهای درون مدرسه‌ای انقلابی را در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش به وجود آورده است.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما توانسته‌ایم با المپیادهای درون مدرسه ای آموزه‌های کلاس درس را به صورت مکمل در خارج از کلاس درس افزایش دهیم، عنوان کرد: آموزش و پرورش با 33 هزار دبیر تربیت‌بدنی کانون‌ها را در مسیر شناسایی و پرورش قهرمانان قرار داده است و در این زمینه با اجرای طرح مدرسه قهرمان از منطقه تا خارج از کشور توانستیم اقدام موثری در حوزه تربیت‌بدنی انجام دهیم.


حمیدی با تاکید بر این موضوع که سال گذشته به صورت میانگین 42/5 درصد از دانش‌آموزان در المپیادهای درون مدرسه‌ای مشارکت داشته‌اند اضافه کرد: سه و نیم میلیون دانش‌آموز سال گذشته در المپیادهای درون مدرسه ای شرکت کردند اما این المپیادها کشش این را دارند که اکثریت دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهند. البته والدین دانش‌آموزان نیز در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند.


وی با اشاره به اینکه 68/5 درصد از دانش آموزان مدارس مجری در المپیاد درون مدرسه‌ای شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: المپیادهای درون مدرسه‌ای این قابلیت را دارند که در واقع مکمل درس تربیت بدنی شوند و ما بتوانیم در این 6 ساعت تحرک و پویایی بین دانش‌آموزان را افزایش دهیم.


معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: میزان مجموعه نیروهای داوطلبی که سال گذشته در المپیادهای درون مدرسه‌ای شرکت کردند یک میلیون و 898 هزار و 609 نفر بودند که از این میزان یک میلیون و 400 هزار نفر را دانش آموزان داوطلب تشکیل می‌دادند. در واقع المپیادهای درون مدرسه‌ای بزرگترین نهضت داوطلبی شکل گرفته را تشکیل داده اند که این یک سرمایه اجتماعی برای آینده کشور به حساب می‌آید.


حمیدی توضیح داد: نرخ المپیاد‌های درون مدرسه‌ای در روستاها، مدارس عشایری، مدارس اقلیت‌ها و همچنین مدارس استثنایی غیر قابل باور است و در واقع المپیاد درون مدرسه‌ای زبان مشترک تمام دانش آموزان کشور شد.


وی با اشاره به کمک‌های نقدی انجام شده برای برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای اظهار کرد: سال گذشته 29 میلیارد تومان در خصوص برگزاری این مسابقات به ما کمک شد که 20 میلیارد تومان حمایت و اسپانسرهایی بود که به صورت کمک‌های داوطلبانه کوچک برای برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای پرداخت شد.


معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌‌ای سواد حرکتی دانش‌آموزان کامل می‌شود ما باید مانع کم سوادی حرکتی در بین دانش آموزان شویم در واقع ما باید به این خزانه 13 میلیونی به صورت استعدادهای یک کشور نگاه کنیم و قدر این فرصت ها را بدانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته