![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
نباید دانشآموزان نخبه را از دیگر دانشآموزان جدا کرد
![n82989775-72472005.jpg](/c-files/old/1397/11/28/636859992388659453.jpg)
به گزارش خبرنگار حوزه آموزشوپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فریبرز درتاج صبح امروز در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: در شاخصهایی مانند پوشش تحصیلی، برابری جنسیتی، نرخ باسوادی برای جمعیت ۱۵ تا ۲۴ ساله، رتبهها در المپیادهای علمی و مواردی از این قبیل از چشمانداز ۱۴۰۴ زودتر به نتیجه رسیدیم اما در شاخص کیفیت آموزشی کاستیهایی داریم و هنوز برای رسیدن به آن فاصله داریم.
رئیس انجمن روانشناسی تربیتی افزود: یکی از دلایل موفقیت کشورهای پیشرفته توجه به یافتههای علمی است، بررسیهای جدید نشان میدهد بیشترین ارتباطات عصبی کودکان بین ۲ تا ۱۰ ماهگی است و استعداد پدیدهای ذاتی نیست و یک کودک از بدو تولد در اوج است و هر یک دقیقه آموزش به آنها کمک میکند.
درتاج اضافه کرد: بهره هوشی در حال حاضر افزایش پیدا کرده است اما این امر نتوانسته وضعیت را بهتر کند زیرا افراد باهوش در بسیاری از مسائل توانایی حل مسائل را ندارند و به این دلیل است که باید آموزش به سمت تربیت افراد خردمند پیش رود.
رئیس انجمن روانشناسی تربیتی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه داشت که آزمونهای ورودی مدارس خاص میتواند آسیب جدی به مدارس دولتی باشد چرا که آنها، دانش آموزان ممتاز را غربال کرده و از سایر دانشآموزان جدا میکنند.
وی خاطرنشان کرد: تحولات فناوری آموزش را تحتالشعاع قرار داده و نقش معلم را در این میان احساس نمیشود؛ در واقع باید تنوع در آموزش را تغییر داده و جهتگیری آموزش را به سمت فرد محور ببریم.
انتهای پیام/۴۰۸۷
انتهای پیام/