دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1397 - 12:55
نویدادهم:

مدارس امروزی، آینده هوشمندی را برای دانش‌آموزان ترسیم نمی‌کند

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت:برای تعریف مدرسه تراز تمدن اسلامی باید بدانیم آینده کجاست و مدرسه به معنای امروزی این مفهوم را برای دانش‌آموز ترسیم نمی‌کند.
کد خبر : 360352
636714171192217544.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دوران بعد از انقلاب با موضوع مدرسه تراز تمدن اسلامی چالش‌ها و راهبردها صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد.


مهدی نوید‌ادهم در این مراسم گفت: برای تعریف مدرسه تراز تمدن اسلامی باید بدانیم آینده کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد.


دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش افزود: اگر قرار است هوشمندانه به سمت آینده برویم باید تصویر درستی از آینده داشته باشیم و باید جدی‌تر و عمیق‌تر به این موضوع توجه کنیم.


وی خاطرنشان کرد: باید راهی انتخاب کنیم که دانش‌آموز را برای زندگی در آن دوره آماده کنیم این در حالی است که مدرسه به معنای امروزی این مفهوم را برای دانش‌آموز تبیین نمی‌کند.


دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورشبا اشاره به اینکه سؤالی که در این حوزه مطرح است این است که تمدن تراز اسلامی کجاست، ادامه داد: باید به دنبال چه تمدنی باشیم و زمانی که ندانیم تمدن اسلامی چه تعریفی دارد نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم؛ البته تعریف درست آن باید در محافل دانشگاهی و حوزوی تعریف شود.


نویدادهم با اشاره به اینکه چند ویژگی وجود دارد که باید در حال حاضر با آن نگاه برنامه‌ریزی داشته باشیم افزود: یکی از منابع که تمدن اسلامی را تعریف می‌کند آیات و روایاتی است که در خصوص مهدویت وجود دارد. در اکثر روایات محدودیت تمدن جهانی تعریف‌شده است و بیان‌شده که جهانی بیندیشند و جهانی رفتار کنند.


وی با اشاره به اینکه مدرسه تمدن اسلامی می‌تواند دانش‌آموز را برای زندگی آینده آماده کند، ادامه داد: در مدرسه تراز تمدن نوین اسلامی دانش‌آموز یاد می‌گیرد تحمل داشته باشد نظر مخالف را بشنود جهانی فکر کند و جهانی عمل کند و این موضوع در چشم‌انداز سند تحول آمده است و در برنامه‌های درسی خودش را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته