دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 23:51

نشست کادر رهبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین در مصر برگزار می‌شود

یک منبع عالی‌رتبه فلسطینی اعلام کرد که مصر با میزبانی کادر رهبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) موافقت کرده است.
کد خبر : 35927

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، یک منبع عالی‌رتبه فلسطینی گفت: «صائب عریقات» در سفر اخیر خود به قاهره با دو نفر از مسئولان دستگاه اطلاعات مصر دیدار و درباره چندین پرونده مهم فلسطین از جمله برگزاری نشست کادر رهبری «ساف» گفت‌وگو کرده بود.


این منبع افزود: مسئولان مصر به «عریقات» ابلاغ کردند که با برگزاری نشست کادر رهبری «ساف» در مصر موافق هستند و در مدت کوتاهی از همه گروه‌های فلسطینی برای حضور در این نشست دعوت به‌عمل خواهد آمد.


این منبع همچنین تصریح کرد که همه گروه‌ها از جمله جنبش «حماس» در نشست کادر رهبری «ساف» حضور خواهند داشت و مصر از شرکت رهبران برجسته این جنبش از جمله «موسی ابومرزوق» ممانعت نخواهد کرد.


وی همچنین پیش‌بینی کرد که در چند هفته آینده مصر از همه گروه‌های ملی و دیگر گروه‌های فلسطینی برای حضور در این نشست دعوت به‌عمل خواهد آورد و این نشست نیز حداکثر اکتبر یا نوامبر برگزار خواهد شد.


گروه‌های فلسطینی در سال 2005 در قاهره به توافقی دست یافتند که در آن بر تشکیل کادر رهبری موقت و یکپارچه سازمان آزادی‌بخش فلسطین به‌عنوان گام نخست اصلاح این سازمان تاکید شده است و کادر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز شامل نمایندگان گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش‌های «حماس» و «جهاد اسلامی» است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته