دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1394 - 16:50

پایان پروژه شناسایی و ساماندهی اراضی متروکه غرب تهران

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی امور مناطق مرکز مطالعات شهر تهران از پایان پروژه «شناسایی و ساماندهی عملکردی اراضی متروکه در منطقه 9 شهرداری تهران» خبر داد.
کد خبر : 35262

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حمید قربانی با اشاره به اینکه اراضی متروکه، زمین‌هایی هستند که در آن‌ها فعالیتی انجام نمی‌شود و اکنون بدون کاربری هستند، گفت: عدم رسیدگی به موقع به این اراضی باعث به وجود آمدن انواع مشکلات زیست‌محیطی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.


وی افزود: احتمال بروز آسیب‌های اجتماعی در این مکان‌ها به دلیل حفاظت پایین، نبود نظارت و غالباً وجود ساختمان‌های مخروبه برای انجام بزه‌ها، به نسبت مکان‌های دیگر بسیار بیشتر است. این آسیب‌ها شامل مسائلی مثل اعتیاد، نزاع و درگیری است که معتقدم لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد.


قربانی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های خاص منطقه 9 شهرداری تهران تصریح کرد: بخشی از اراضی واقع در منطقه ۹ را زمین‌های متروکه، رها شده و بایر تشکیل می‌دهد. این زمین‌ها عمدتاً در گذشته توسعه یافته بودند و با گذر زمان اکنون فاقد فعالیت هستند.


وی تصریح کرد: در همین راستا پروژه «شناسایی و ساماندهی عملکردی اراضی متروکه در منطقه 9 شهرداری تهران» به دنبال آن است که به اهدافی مانند ارتقای سطح اقتصاد، ارتقای سطح خدمات، تحرک‌بخشی به صنایع بر اساس وجود زمین‌های متروکه و ایجاد پروژه‌های محرک توسعه در منطقه غرب تهران بپردازد.


قربانی تاکید کرد: برای رسیدن به این اهداف راهبردهایی با اولویت‌های متفاوت تدوین و برای هر یک از این راهبردها برنامه اجرایی خاص پیش‌بینی و تهیه شده است.


وی گفت: همچنین در این پروژه ویژگی‌های کالبدی، اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی و حقوقی اراضی متروکه مورد شناسایی قرار گرفته و بر این اساس برای هر کدام از اراضی برنامه اجرایی تدوین و پیشنهاداتی در حوزه تحقق‌پذیری برنامه‌ها صورت گرفته است.


مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی امور مناطق مرکز مطالعات شهر تهران تصریح کرد: این پروژه بنا به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه 9 و در قالب پروژه‌های مطالعاتی متوسط مقیاس توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام شده است و امیدواریم توسعه این اراضی که دارای موقعیت مکانی مرغوب و توام با فرصت‌هایی در رابطه با توسعه شهری است، ‌بتواند تحقق راهبرد توسعه درونی شهری و جلوگیری از رشد پیرامونی شهر را به دنبال داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته