دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مقدم‌فر:

برخی مسئولان کشور در فتنه 88 با دشمن هم‌صدا شدند

مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی مسئولان کشور در فتنه 88 با دشمن هم‌صدا شده و به تبع آن مردم نیز دچار تردید شدند.
کد خبر : 348842

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست و دانشگاه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمیدرضا مقدم‌فر در نشست گرامی‌داشت یوم‌الله ۹ دی  که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با طرح این پرسش که چرا باید ۹ دی را گرامی داشت و چرا عده‌ای دنبال فراموش کردن فتنه 88 هستند، اظهار کرد:  عظمت ۹ دی را باید در فرمایش‌های مقام معظم رهبری و  در برابر بزرگی فتنه  درک کرد. 


وی افزود: فتنه از ۸ سال جنگ بدتر بود، جنگ تحمیلی نمی‌توانست کار انقلاب اسلامی را تمام کند؛ اما فتنه می‌توانست. 


مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دشمن همه توانش را در فتنه سال 88 به‌کار بست، مقام معظم رهبری فرمودند؛ «این فتنه جنگ احزاب (زمان پیامبر) بود.» تمام ظرفیت رسانه‌ها به کار گرفته شد. بسیاری از دیپلمات‌هایی که در فتنه نقش داشتند در دادگاه اعتراف کردند که معتقد بودند این‌بار کار انقلاب اسلامی تمام است. 


مقدم‌فر با بیان اینکه برای نخستین‌بار برخی از مسئولان هم‌زبان، همسو و هم موضع شدند و همین باعث شد مردم هم به تردید بیفتند، خاطرنشان کرد: کروبی و موسوی با سوابقی که در انقلاب اسلامی داشتند هم‌زبان و هم موضع با دشمنان شدند و به تبع آن مردم نیز دچار تردید شدند. دشمن مطمئن شده بود کار تمام است. 


وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸، دشمنان دنبال کشاندن مردم به خیابان‌ها بودند، گفت: حضور مردم در 9 دی‌‌ماه یک مدل و الگو ارائه داد. یعنی اگر امامی باشد می‌توان با کمک او مقابل دشمن ایستاد و موفق شد.


مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بعد از ۱۴۰۰ سال، امت و امام پیروز میدان شد. رهبری همواره می‌گویند که مردم با وجود ناراحتی‌ها پای انقلاب ایستاده‌اند. 


مقدم‌فر تصریح کرد: برخی رویدادها جزو شعائر هستند و باید آنها را بزرگ  و گرامی داشت. خداوند هم می‌گوید این روزها یوم الله است. امام(ره) فرمودند؛ «من برای همیشه ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام می‌کنم.» چون مردم برای روحانیت و دین، جانشان را دادند، پیروزی انقلاب در ۱۵ خرداد اتفاق افتاد. ۹ دی نیز همینقدر بزرگ و مهم بود. 


وی درباره ریشه‌ فتنه‌ها گفت: جنگ تحمیلی با وجود اتحاد غرب و شرق علیه ایران شکست خورد، بسیاری از کشورها به عراق کمک می‌کردند؛ اما سوریه با وجود حافظ اسد تنها کشوری بود که به ایران کمک کرد. در مقطعی هم قذافی نه به خاطر ما به خاطر خودش کمک‌هایی کرد اما دیگر کشورها همگی متحد عراق بودند.


مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی پژوهشکده‌ای در آمریکا نقشه‌ای طراحی کرد به نام ۲۰۲۰، به این صورت که سه پروژه ۱۰ ساله علیه ایران طراحی شد. بعد از سال ۶۸، اولین اتفاق فتنه ۱۸ تیر در سال ۷۸ بود که با سخنرانی مقام معظم رهبری خنثی شد. ۱۰ سال بعد فتنه ۸۸ اتفاق افتاد، بنده در کتاب با عنوان «۱۱۱» کد وابستگی فتنه به خارج را استخراج کردم.


مقدم‌فر با اشاره به حمایت‌ رسانه‌های خارجی از فتنه 88 گفت: بازوی رسانه‌ای فتنه ۸۸ بی‌بی‌سی و شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توئیتر بودند. سفارت انگلیس در آن‌زمان قرارگاه عملیاتی بود، نفوذ در داخل کشور هم مؤلفه بعدی فتنه بود که جریان اصلاح‌طلب رهبریت آن را برعهده داشت. اصلاح‌طلبان نیز به‌عنوان سرباز دشمن بودند. در ادامه هم  منافقان و سلطنت‌طلبان همراه فتنه شدند و دنبال براندازی نظام بودند.


وی درباره مختصات فتنه آینده در سال ۹۸، گفت: در فتنه ۸۸ همه به غیر از حضرت آقا غافلگیر شدند و پیش از انتخابات و حوادث، همواره هشدار می‌دادند. ۲۰ روز پیش دوباره ایشان هشدار دادند که دشمنان برنامه‌هایی برای فتنه طراحی کرده‌اند. دشمن وعده داده بود که ایران تابستان داغی را تجربه خواهد کرد، درصورتی‌که تابستان به خوبی سپری شد. حتما ۴۰ سالگی را هم جشن می‌گیریم. مقام معظم رهبری فرمودند؛ «اتفاقی نمی‌افتد اما مراقب باشید، ممکن است برنامه برای ۹۸ داشته باشند.»


مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: نقشه دشمنان لو رفته است، آنها می‌خواهند با مشکلات اقتصادی و تشدید تحریم‌ها و ناکارآمدهای دولت باعث فشار به مردم شوند و رسانه‌ها هم از طرف دیگر فشار وارد کنند تا مردم در مقابل نظام قرار بگیرند و در نهایت این روند منجر به تغییر رفتار جمهوری اسلامی شود و از حمایت حزب‌الله  و مقاومت دست بردارد.


مقدم‌فر با تأکید بر اینکه اکنون رهبر و راهبر کارش را انجام داده و ازین پس کارها بر عهده ما است گفت: در سال ۸۸ غافلگیر شدیم، فتنه ۸ ماه طول کشید و تبعات زیادی برای نظام داشت. 


وی با بیان اینکه در سناریوی لو رفته دشمن برای سال ۹۸، اولین بحث عوامل نفوذی در کشور هستند، خاطرنشان کرد: نفوذ دو دسته است، افراد ممکن است عوامل سیا نباشند اما آرزوهای دشمن را دنبال کنند. عامل دوم رسانه‌ای است. در سال ۸۸ رسانه‌ها جنگ روانی ایجاد کردند؛ اما اکنون از جنگ روانی عبور کردند، جنگ ادراکی را در دستور کار قرار داده‌اند. 


مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که جنگ روانی بالاخره روزی نمایان می‌شود و باید در ادارک مردم اثر گذاشت، تا آنچه را آنها می‌خواهند مردم درک کنند. 


مقدم‌فر با تأکید بر اینکه دشمن از جنگ ادراکی نیز عبور کرده  و آخرین نسخه، جنگ شناختی است ادامه داد: دشمن قصد دارد به‌گونه‌ای عمل کند که پیامشان به باور مردم برود. مسئولان اصلاً فتنه و جنگ را نمی‌شناسند. 


وی با اشاره به اینکه برخی اصلاح‌طلبان با دشمنان همراه شدند، گفت: حجاریان می‌گوید که نافرمانی مدنی ایجاد کرد و از دولت جدا شد.


مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تجمع دانشجویان علوم و تحقیقات در اعتراض به واژگونی اتوبوس بیان کرد: یکی از تدابیر خوب دانشگاه آزاد اسلامی این بود که پلیس وارد دانشگاه نشد. واقعه کوی دانشگاه به خاطر حضور پلیس ایجاد شد. اتوبوس بهانه است البته اهمیت دارد ۱۰ نفر کشته شدند که باید رسیدگی شود. دیروز میدان انقلاب رفتند، عده‌ای دستگیر شدند، که مارکسیست هم بودند.


مقدم‌فر افزود: در سناریوی جدید دشمن، موضوع‌ها سیاسی نیستند بلکه اجتماعی و صنفی هستند. در این شرایط اولین کسانی‌که باید وارد عمل شوند بسیجیان هستند. دشمن می‌‌خواهد نیروهای انقلابی مردد شوند. در جنگ همه مردم حضور داشتند اما ۲ میلیون نفر مدافع اصلی بودند. اگر ۲ میلیون نیروی مخلص باشند همه چیز حل میشود. 


وی در پایان اظهار کرد: فشارها در دانشگاه آزاد اسلامی به این دلیل است که دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی از تغییرات دست بردارند. اگر متوقف شوند فشارها برداشته می‌شود اما اگر بایستند سروصداها ادامه خواهد داشت. در این شرایط نیروهای بسیج باید پیشرو و پیشبرنده باشند. 


انتهای پیام/4040/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته