افزایش گردش مالی بازیهای رایانهای در کشور طی سال گذشته
به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سیدعباس صالحی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سؤال نماینده مشهد مبنی بر اینکه آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عملکرد ضعیف و شائبهدار بنیاد ملی بازیهای رایانهای و مدیر عامل آن نظارت دارد؟ اظهار کرد: در حوزه نظارت بازیهای رایانهای 15 ناشر دارای مجوز داریم که با توجه به استعلامها در فضای بازیهای خارجی فعالیت میکنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما هم معتقدیم این بازیها قبل از انتشار نیازمند صدور مجوز هستند، تصریح کرد: برای بازیهای موبایلی 7 روز نظارت کامل صورت میگیرد تا مجوز پیدا کنند.
صالحی با بیان اینکه محتوای بازیهای ایرانی قبل از انتشار بررسی صورت میگیرد و سپس منتشر میشود، گفت: از حدود 10 هزار و 500 بازی رایانهای 215 مورد ممنوع اعلام شده است و بقیه مجاز هستند که این نشان میدهد نظارت بر بازیهای داخلی و خارجی وجود دارد.
وی به نظارت بر بنیاد ملی بازیهای رایانهای اشاره و بیان کرد: بخشی از نظارت این بنیاد در ردهبندی سنی بازیهاست که خانوادهها بتوانند بر فعالیت فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند و این نظارت تا 30 هزار و 400 بازی کنسولی صورت گرفته است و با 440 گیمنت متخلف در این زمینه تعطیل و به مراکز قضائی معرفی شدهاند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این نظارتها هفت هزار لینک متخلف به کمیته مصادیق مجرمان ارجاع شده است، تأکید کرد: هدف آن است که جریان بازیسازی ایرانی را ترویج دهیم و در آن فرهنگ ایرانی و اسلامی را گسترش دهیم که تاکنون مسیر رو به جلویی را طی کردهایم.
وی صالحی با بیان اینکه ما در جشنواره سال 94 بازیهای رایانهای در اختلاف سه درصدی با سال 90 رشد داشتهایم، گفت: در سال گذشته این تعداد به 190 بازی رایانهای داخلی رسید. که گردش مالی را به حدود 920میلیارد تومان رساند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: باید بازیهای ایرانی را ترویج کنیم تا هم به فضای اقتصاد و هم به فضای فرهنگ کمک کند که این مسیر در کشور رو به جلوست.
صالحی تصریح کرد: در سال 94، 11 درصد بازار داخلی را بازیهای ایرانی تشکیل داد که گردش مالی 460 میلیارد تومانی را در پی داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دوم صحبتهایش با تأکید بر اینکه باید با نظارتهای بیشتر اعم از فیزیکی و مجازی جلوی تخلفات احتمالی را گرفت، تصریح کرد: بنیاد ملی بازیهای رایانهای در 300 مورد از بازیهای رایانهای حمایت کرده است. همچنین انستیتوی ملی بازیسازی بیش از هزار دانشپژوه تربیت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای اقتصادی از بازی ایرانی بهره بردیم و تلاش کردیم علاوه بر صادرات بازیهای ایرانی گفتگوهایی با بازیسازان ایرانی و خارجی داشته باشیم.
انتهای پیام/4034/پ
انتهای پیام/