دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر علوم در پاسخ به آنا:

دانشگاه‌های تهران و خوارزمی گزینه‌های رئیس‌جمهور برای حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دو دانشگاه تهران و دانشگاه خوارزمی درخواست خود را برای حضور رئیس‌جمهور ابلاغ کرده‌اند که هنوز ایشان جواب قطعی نداده‌اند.
کد خبر : 314698

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی صبح امروز در حاشیه هم‌اندیشی نقش‌آفرینی پژوهش و فناوری در اقتصاد ملی که در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره حضور رئیس‌جمهور برای مراسم آغاز سال تحصیلی گفت: پیش از این دو دانشگاه در تهران شامل دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، دانشگاه خوارزمی درخواست خود را برای حضور رئیس‌جمهور ابلاغ کرده‌اند که هنوز ایشان جواب قطعی نداده‌اند.

وی افزود: لذا به‌دلیل آنکه هنوز انتخاب دانشگاه توسط رئیس‌جمهور صورت نگرفته، زمان قطعی نیز برای آن وجود ندارد. 

وزیر علوم درباره کارت زرد دیروز مجلس به وی توضیح داد: بهتر است خبرنگاران به‌دنبال خبرهایی که هیجان‌های سیاسی ایجاد می‌کند نباشند و سوژه‌هایی نظیر این موضوع و مشکل دانشجویان بورسیه، مشکل افراد جامعه را حل نمی‌کند و بهتر است در حوزه علوم و تحقیقات، مردم را به نتایج فعالیت‌های علمی امیدوار کرد. جامعه باید از برنامه‌های علمی کشور مطلع باشد و خدمت به مردم این است که مطالب امیدوارکننده به آنها گفته شود و جلسه دیروز با مجلس شورای اسلامی یک روال طبیعی بود که انجام شد و قرار نیست گزارشی به مجلس به‌طور مجدد ارائه دهم.

غلامی درباره موازی‌کاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، توضیح داد: در حوزه آموزشی عالی، تحقیقات و فناوری، جریان توسعه کمی در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد که این گسترش کمی در یک برهه زمانی به دلیل پاسخ به نیازهای آموزشی که وجود داشت، مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی تأکید کرد: این گسترش کمّی در بخش‌های مختلف به‌صورت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها صورت گرفت ولی با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته ما نیاز به یک ساماندهی و بازنگری در توسعه علمی مراکز و مدیریت و توسعه داریم.

وزیر علوم تصریح کرد: در حوزه دانشگاهی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی الگوی کلی ارائه شد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 95 شروع به اجرای این مصوبه کرده است. متأسفانه فعالیت‌هایی درباره اجرای این مصوبه قانونی انجام می‌شود تا مانع از انجام آن شود که تلاش ما این است چنین افرادی را که مانع انجام آن می‌شوند، توجیه کنیم که الان زمان مناسبی برای جزیره‌ای عمل کردن نیست.

غلامی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم در دنیا حضورمان را پررنگ کنیم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی را باید تبدیل به شبکه‌هایی کنیم که با یکدیگر کار کنند و این شبکه‌ها در قالب هم‌افزایی در مراکز مختلف استانی و منطقه‌ای با هم در حال فعالیت هستند. 

وی با اشاره به اینکه مأموریت‌گرا کردن به نفع آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی است، گفت: متأسفانه برخی از مسئولین محلی به‌شدت در این مورد ابراز نگرانی کرده‌اند و فکر می‌کنند اگر یک چاردیواری به‌نام دانشگاه برای آنها وجود داشته باشد، برایشان مفید است و این مسئله در پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها نیز وجود دارد در حالی که برنامه وزارت علوم این است که این مراکز به هم وصل شوند و پژوهشکده‌های کوچک در کنار پژوهشگاه‌های بزرگ قرار بگیرند و این فعالیت را در وزارت علوم به‌طور کامل پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/4085/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
نوید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
۰
بزارند برا امتحانات پایان ترم دیگه
هلدینگ شایسته