دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ایندیپندنت گزارش داد؛

برگزیت پاشنه‌ آشیل بحران در شرکت‌های انگلیسی

ایندیپندنت نوشت:‌ نگرانی از بحران پس از برگزیت، شرکت‌های انگلیس را به ذخیره‌سازی و احتکار کالاها سوق داده است.
کد خبر : 300734

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل آنا از ایندیپندنت، طبق تحقیقی که اخیراً در انگلیس انجام شده است، اکثر شرکت‌های این کشور در انتظار سقوط سود خود در سال آینده هستند و بیشتر صاحبان مشاغل،‌ برگزیت را عامل اصلی آن می‌دانند.


شرکت تحقیقاتی ام‌اچ‌آر آنالیتیکس بعد از بررسی 200 شرکت بزرگ و متوسط در سرتاسر انگلیس اعلام کرد که 93 درصد از صاحبان مشاغل در این کشور انتظار دارند در سال 2019 با اُفت نرخ سود مواجه شوند و 57 درصد از این افراد، برگزیت را دلیل آن می‌دانند.


بر اساس گزارش ایندیپندنت، اتحادیه مشاغل کوچک انگلیس از دولت این کشور درخواست کرده که هرچه در توان دارد برای جلوگیری از اجرای برگزیت به کار گیرد. در حال حاضر کار به جایی رسیده است که شرکت‌های انگلیسی به دلیل نگرانی از وقفه‌های بسیار در مبادلات ناشی از آشفتگی در گمرک انگلیس پس از برگزیت، شروع به ذخیره‌سازی کالاهایشان کرده‌اند.


بر اساس این تحقیق، کاهش میزان خرید مشتریان،‌ به عنوان دومین عامل اصلی کاهش میزان سود این شرکت‌ها به میزان 22 درصد عنوان شده است. مشکلی که با معرفی مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا ایجاد شد.


59 درصد شرکت‌های انگلیسی در این تحقیق در پاسخ به این که چگونه خود را برای تأثیر کاهش نرخ سودآوری آماده کرده‌اند، اعلام کردند که قصد دارند سرمایه‌گذاری خود در بخش تکنولوژی اطلاعات را افزایش دهند. 49 درصد دیگر نیز اعلام کردند که هزینه بیشتری را صرف بازاریابی خواهند کرد. از سوی دیگر 46 درصد این شرکت‌ها می‌خواهند بودجه فروش خود را افزایش دهند و 38 درصد دیگر نیز قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را در بخش‌های عملیاتی بیشتر کنند.


طبق این تحقیق،‌ شرکت‌های انگلیسی به دنبال کاهش ریسک تصمیم‌گیری به‌ویژه در زمینه بخش‌های عملیاتی هستند. این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که برای آن‌ها تمرکز سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات، بر روی بخش کلان‌داده‌ها اهمیت دارد.


نیک فلتون مسئول ارشد شرکت ام‌اچ‌آر گفت: روشن است که صاحبان مشاغل در انگلیس‌، خود را برای آشفتگی چشمگیر بازار در سال آینده آماده کرده‌ و قصد دارند در بخش‌های کلیدی این کشور سرمایه‌گذاریهای بزرگی داشته باشند تا با قدرت در برابر افت پیش‌بینی شده سودهایشان بایستند.


فلتون افزود: با وجود نگرانی‌های ناشی از رکود، شرکت‌های این کشور در حال اتخاذ رویکرد مبارزه‌جویانه در این زمینه هستند و قصد دارند با کمک سازمان‌هایی چون تکنولوژی اطلاعات،‌ بازاریابی و فروش، به چرخه خود پول نقد تزریق کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته