دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر مشاور در امور خارجه آلمان:

هند باید در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کند/ به خرید نفت از ایران ادامه دهید

وزیر مشاور در وزارت امور خارجه آلمان طی مصاحبه‌ای، گفت: در تلاش هستیم تا یک مکانیسم مالی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران ایجاد کنیم و فرانسه نیز در این زمینه پیشنهاداتی دارد.
کد خبر : 296627

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از news18، «نیلس آنن»، وزیر مشاور در وزارت امور خارجه آلمان طی مصاحبه‌ای خواستار مقاومت هندی‌ها در برابر توقف واردات نفت از ایران شد.


وی فشارهای آمریکا علیه متحدین خود برای مجبور کردن آنها به رعایت تحریم‌های علیه ایران را آزار دهنده و ناخوشایند توصیف کرد.


آنن گفت: آلمان بر مبنای منافع خود عمل می‌کند و امیدواریم هند نیز بر همین اساس به خرید نفت از ایران ادامه دهد.


وی ادامه داد: این مسئله یک تصمیم مرتبط با استقلال هند است، من فروشنده نفت ایران نیستم، ولی عقیده دارم که هند تمایل دارد که به خرید نفت از ایران ادامه دهد و این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


این وزیر آلمانی گفت: در حال حاضر تلاش‌هایی برای ایجاد یک مکانیسم مالی برای تعامل با ایران آغاز شده است.


آنن ادامه داد:‌ فرانسه هم در این زمینه پیشنهاداتی ارائه داده تا بتوانیم یک راه مناسب برای فراهم کردن تعاملات مالی برای شرکت‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند، پیدا کنیم.


وزیر مشاور در وزارت امور خارجه آلمان البته تأکید کرد: این مسئله پیچیده است، اما باید انجام شود؛ در دور تحریم‌های قبلی هند توانست برای دور زدن تحریم‌های ایران یک مکانیسم پرداخت ریال- روپیه ایجاد کند و به تجارت با ایران ادامه دهد؛ ایران سومین تأمین کننده نفت هند پس از عراق و عربستان محسوب می‌شود.


این کشور در 10 ماه نخست سال مالی 2017-2018 معادل 18/4 میلیون تن نفت به هند صادر کرد، البته به نظر می‌رسد دولت ترامپ در دور جدید تحریم‌ها علاقه‌ای به ارائه مجوز استثنا شدن در رعایت تحریم‌های ایران ندارد؛ البته هند نیز اعلام کرده است، تنها از تحریم‌های سازمان ملل تبعیت کرده و از تحریم‌های یکجانبه کشورها علیه ایران پیروی نخواهد کرد.


البته به نظر می‌رسد بنا به گفته منابع آگاه دولتی آمریکا در حال عقب‌نشینی در این زمینه بوده و به دنبال ارائه مجوز مستثنی شدن به برخی خریداران نفت ایران است.


آنن با قدردانی از نقش هند به عنوان یک کشور نقش‌آفرین در حوزه بین‌الملل گفت که درخواست این کشور برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل مشروع بوده است.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان نفت هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته