دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
داوری در گفت‌و‌گو با آنا:

چهارسوی خیال با کیفیت و کمیتی برتر از سال‌های گذشته برگزار شده است

هنرمند مجسمه‌ساز گفت: نمایشگاه چهارسوی خیال با کیفیت و کمیتی برتر از سال‌های گذشته برگزار شده است.
کد خبر : 295100

علی داوری که برای پنجمین دوره پیاپی دبیری نمایشگاه چهارسوی خیال را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری آنا گفت: این نمایشگاه بسیار متفاوت از دوره‌های پیشین است و استقبال بیشتری از آن شده؛ به طوری که ما امسال 108 اثر از 108 هنرمند داریم.


این هنرمند مجسمه‌ساز افزود: با توجه به این که نمایشگاه مختص اعضای انجمن است و افراد دیگر نمی‌توانند در آن حضور داشته باشند، در ابتدا ما گمان می‌کردیم که تعداد آثار به حد نصاب نخواهد رسید، بنابراین از هر هنرمند خواستیم که دو اثر ارائه بدهد؛ اما وقتی که با استقبال خوب و ازدحام آثار مواجه شدیم، یکی را عودت داده و از هر هنرمند تنها یک اثر را به نمایش گذاشتیم.


عضو کمیته نمایشگاهی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران گفت: در پی انتشار فراخوان این نمایشگاه با اعضا جهت یادآوری تماس هم گرفته شد که در بدو امر 160 نفر برای حضور اعلام آمادگی کردند؛ اما در نهایت 108 هنرمند شرکت کردند که البته آثارشان به لحاظ تکنیکی بسیار متنوع‌ هستند و در بین آن‌ها از انواع متریال استخوان، چوب، آلومینیوم، آهن، برنز و حتی مقوا و متریال دیگر نمونه‌هایی وجود دارد، حتی از لحاظ سنی هم از نسل‌های مختلف اعضای انجمن در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.


وی تصریح کرد: از بین آثار ارائه شده دو اثر تابلوی دیواری و سفال هم به دلیل برخی نکات شرعی عودت داده شده و با اثر دیگری از هنرمندان جایگزین شدند.


داوری در مورد شرایط حضور در نمایشگاه چهارسوی خیال افزود: تنها شرط حضور عضویت در انجمن بوده و موضوع نمایشگاه هم آزاد است این آثار به دلخواه و انتخاب هنرمندان ارائه شده‌اند. حتی با توجه به اینکه محدودیتی در سال ساخت اثر وجود نداشته، هنرمندان می‌توانستند اثری تکراری را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.


داوری در مورد مزیت حضور هنرمندان در این نمایشگاه چیست، گفت: برای هر هنرمند حاضر، یک گواهی شرکت دو زبانه معتبر صادر می‌شود که به‌ویژه در فعالیت‌های خارج از کشورشان به کار می‌آید. حسن دوم این است که آثارشان دیده می‌شود و سومین حسن این مشارکت به فروش رفتن اثرشان است.




وی تصریح کرد: انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در مجموع در سطح کشور 510 نفر عضو دارد که همه آن‌ها شناخته شده هستند و امکان حضور در این نمایشگاه‌ها را دارند. مجسمه‌سازان دیگری هم در سطح کشور فعالیت دارند که به دلیل اینکه عضو انجمن نیستند برای ما شناخته شده نیستند؛ اما در فراخوان‌های شهرداری‌ها و نمایشگاه‌هایی که شرکت در آن‌ها برای عموم علاقمندان آزاد است، شرکت می‌کنند و بعضاً کارشان هم انتخاب شده و در سطح شهر هم نصب می‌شود.


این مجسمه‌ساز در مورد مزیت عضویت در انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران گفت: از مزایای عضویت در این انجمن، امکان استفاده از بیمه هنرمندان است. از دیگر مزایای آن امکان بازدید رایگان از موزه‌هایی همانند موزه هنرهای معاصر تهران در ایران و کشورهای دیگر با ارئه کارت عضویت است؛ از همه مهم‌تر اینکه سازمان‌هایی مانند زیباسازی، آثار اعضای انجمن را با توجه به عضویت آن‌ها در انجمن و اطمینان از رزومه و سبقه افراد در انجام کار حرفه‌ای راحت‌تر از افراد غیرعضو قبول می‌کنند و در واقع این عضویت یک جایگاه معتبر برای افراد ایجاد می‌کند.


داوری افزود: انجمن یک کمیته ارزشیابی هم دارد که مدتی است در زمینه قیمت‌گذاری واقعی و منصفانه‌تر آثار فعالیت دارد.


بر اساس این گزارش، نگار نادری‌پور رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران هم در مورد نحوه قیمت‌گذاری آثار در این نمایشگاه به خبرنگار آنا گفت: قیمت‌ها کاملاً بر اساس نظر خود اعضا تعیین شده و البته به دلیل اینکه مدتی است که خانه هنرمندان بر روی فروش آثار تاکید دارد، تصمیم داشتیم که اگر اثری قیمت نامتعارفی داشت، با هنرمندان به توافق برسیم که مورد خاصی دیده نشده است.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته