دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1397 - 07:55
گفت‌وگوی آنا با سخنگوی سازمان ثبت احوال؛

هنگام مفقود شدن کارت هوشمند ملی چه باید کرد؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره نحوه دریافت مجدد کارت هوشمند ملی توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 293439

سیف الله ابوترابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره روند صدور کارت هوشمند ملی برای افرادی کارت هوشمند خود را مفقود کرده‌اند، گفت: این دسته از افراد می‌توانند با مراجعه به اداره‌های ثبت احوال و اعلام مفقودی نسبت به دریافت مجدد کارت هوشمند ملی اقدام کنند.


وی با بیان اینکه صدور مجدد کارت هوشمند ملی نیازی به انجام پیش ثبت نام ندارد، یادآور شد: هزینه صدور مجدد کارت ملی هوشمند 30 هزار تومان است.


سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با توجه به نگرانی برخی افراد در خصوص اطلاعاتی که در کارت هوشمند درج شده است، گفت: برای صدور کارت هوشمند ملی لایه‌های امنیتی بسیاری رعایت شده است به همین دلیل امکان جعل یا سوء استفاده از آن غیرممکن است. هم‌چنین افراد باید به خاطر داشته باشند بدون دریافت اثر انگشت امکان استفاده از اطلاعات کارت هوشمند ملی وجود ندارد.


ابوترابی با توجه به هزینه‌هایی که دولت جهت صدور کارت هوشمند ملی متحمل می‌شود، یادآور شد: به افراد توصیه می‌شود در حفظ و نگه‌داری کارت‌های هوشمند کوشا باشند.


انتهای پیام/





انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مهدی یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
۰
کارت هوشمند ملی گم شده باید چه کارکنم
رعنا میری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
۰
کارت ملی من گم شده چکاربایدکنم
گوشتیران
قالیشویی ادیب