دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1397 - 13:00
عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با آنا:

شهردار تهران باید در فضای آرام و بدون فشارهای سیاسی و جناحی انتخاب شود

نماینده مردم تهران گفت: انتخاب شهردار در صلاحیت تصمیم‌گیری شوراست و باید در فضای آرام، تخصصی و بدون فشارهای سیاسی و جناحی به تصمیم نهایی برسد.
کد خبر : 275729

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره لیست هفت‌نفره شورای شهر برای تصدی شهرداری تهران، اظهارداشت: انتخاب شهردار یکی از وظایف شورای شهر و از مباحث داخلی آن است و نباید تحت تاثیر فشارهای خارج از شورا قرار گیرد.


وی درباره اینکه دبیرکل حزب کارگزاران عنوان کرده که لیست 7 نفره کاندیداهای شهرداری تهران حاصل لابی گری است و گویا ملاک انتخاب شهردار کارایی داشتن نبوده است، تصریح کرد: موضوع انتخاب شهردار در صلاحیت تصمیم‌گیری شوراست و باید در فضای آرام، تخصصی و بدون فشارهای سیاسی و جناحی به تصمیم نهایی برسد. ضمن اینکه اعضای شورا بر اساس ضوابط خودشان به این لیست رسیده‌اند و این لیست نهایی‌ هم نیست.


عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید بیان داشت: اختیار شوراست که هر لحظه شخصی را مطرح کنند و روی آن بحث و رای گیری کنند.


این نماینده مردم تهران با اشاره به عملکرد یکساله شورای شهر خاطرنشان کرد: فعالیت در شورای شهر و شهرداری یک دهه با رویکرد متفاوتی بود. اکنون شورا نگاهی به آینده و تحول اساسی است که متأسفانه با وقفه‌ای در رابطه با استعفای شهردار مواجه شد که با تعیین مدیریت جدید، همان رویکرد را ادامه می‌دهند.


اضافه می‌شود پیش از این عبدالله ناصری درباره شاخص‌های انتخاب شهردار برای مدیریت کلان‌شهر تهران به آنا گفته بود: «شهردار تهران باید یک شخصیت ملی» باشد یعنی شخصیتی که ارکان حکومت او را بپذیرند و با او همکاری کنند.


ناصری با بیان اینکه الان چندوقتی است که شهرداری تهران بلاتکلیف است، تأکید کرد: اگر چه مهندس هاشمی توانایی قابل توجه و تجربه گذشته را دارد، اما معتقدم او جایگاه خوب و پرثمری را در کسوت ریاست شورای شهر کسب کرده و این چیزی است که همه اعضا به آن اذعان دارند و بهتر است او هم میثاق‌نامه را رعایت کند تا هم شورای شهر به هم نخورد و تجربه شورای شهر اول تکرار نشود.


غلامحسین کرباسچی هم درباره گزینه شهرداری تهران معتقد است که باید فردی بر سر کار بیاید که بتواند در مورد حمل و نقل عمومی اقدام جدی انجام دهد. ظرفیت مترو تهران باید به 10 تا11 میلیون سفر در روز برسد اما در حال حاضر حدود 2 تا 2.5 میلیلون سفر است. شهردار جدید باید همه همت خود را بگذارد تا ظرفیت مترو را بالا ببرد وضعیت فعلی را به یک وضعیت معقول‌تر ارتقاء دهد. بخش دوم نوسازی بافت‌های فرسوده است. همچنین بخش سوم، مسائل زیست محیطی، آلودگی‌های آب و خاک و هوا و دفع زباله باید هدف اصلی باشد و آقایان روی آن کار کنند. متأسفانه یک سال وقت‌شان به این گذشته که چه کسی شهردار باشد یا نباشد و چگونه شهردار انتخاب کنند؛ خیلی آدم را به کارنامه شورای شهر امیدوار نمی‌کنند.


دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: اگر مدیریت درست و توانمند باشد، با کمک شورا مشکلات مالی شهرداری قابل حل است. اگر بودجه شهرداری درست و معقول اداره شود مشکلات مالی وجود نخواهند داشت. یکی از اشکالات شهرداری این است که به صورت گران اداره می‌شود، این تعداد پرسنل و امکانات چند برابر چیزی است که برای شهر تهران لازم است. اگر شهرداری درست اداره شود امکان تامین مالی آن وجود دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهردار تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته