دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1397 - 14:28
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش:

افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور منوط به تصمیم شورای سنجش و پذیریش دانشجو است

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری منوط به تصمیم شورای سنجش و پذیریش دانشجو است و تاکنون پیشنهاد وزارت آموزش‌و‌پرورش مبنی بر افزایش این سهم مورد بررسی قرار نگرفته است.
کد خبر : 274398

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره پیشنهاد وزارتخانه مبنی بر افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، گفت: در نظام پذیریش دانشجو سهمی برای سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و سهمی هم برای نتایج آزمون‌های دروس عمومی و اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که درصد سهم هر یک با توجه به اقتضاعات قانون در شورای سنجش و پذیریش دانشجو تعیین می‌شود.


وی با بیان اینکه سازمان آموزش‌و‌پرورش پیشنهاد داده که سهم درصد سوابق عملکرد تحصیلی در کنکور سال 98 به 40 درصد ارتقاء یابد، افزود: افزایش سهم درصد سوابق عملکرد تحصیلی به معنای حذف کنکور نیست.


عمادی با بیان اینکه مطابق قانون سنجش و پذیریش دانشجو باید هر ساله سهم سوابق تحصیلی افزایش یابد، یادآور شد: از سال 93 تاکنون سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری در سال‌های اول 25 درصد و طی سال‌های بعد 30 درصد با تاثیر مثبت در نظر گرفته شد.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش یادآور شد: قانون تاکید کرده است که درصد سوابق تحصیلی در کنکور 25 درصد در نظر گرفته شود و سپس سالانه افزایش یابد تا نهایتا 85 درصد ظرفیت محل‌های دانشگاهی از محل سوابق باشد که در حال حاضر 85 درصد محقق شده اما سهم درصد تاثیر سوابق افزایش پیدا نکرده است.


وی درباره علت عدم افزایش سهم تاثیر سوابق تحصیلی یادآور شد: در قانون اصلاحیه آمده که با این افزایش باید متناسب با تحت پوشش رفتن دروس جدید در امتحان نهایی صورت گیرد و چون تاکنون دروس جدیدی به لیست امتحانات نهایی افزوده نشده، افزایش تاثیر نیز اعمال نشده است.


عمادی با تاکید براینکه افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری منوط به تصمیم شورای سنجش و پذیریش دانشجو است، خاطرنشان کرد: در این شورا نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های آموزش‌و‌پرورش، بهداشت و درمان، علوم و تحقیقات و مجلس شورای اسلامی حضور دارند که هر وزارتخانه 2 رای و مجلس شورای اسلامی یک رای دارد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته