دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1396 - 13:31
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش خبرداد:

بیانیه ماموریت برای کادر تربیتی مدارس تدوین شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تهیه و تدوین بیانیه ماموریت برای کادر تربیتی مدارس خبرداد.
کد خبر : 238169

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی فیض در نشست آموزشی – تخصصی روسای ادارات امور تربیتی آموزش‌و‌پرورش سراسر کشور، گفت: پرچم امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر بر افزاشته شده است، لذا اهتمام و رسالت مسئولان و دست اندرکاران امور تربیتی استمرار این مسیر و بر افراشته نگه داشتن این پرچم است.


وی خدمت در عرصه تعلیم و تربیت و به ویژه حوزه پرورشی و امور تربیتی را توفیق الهی دانست و اظهار کرد: اگر در طول عمر و دوران خدمت موفق به هدایت انسانی باشیم همین توفیق ذخیره‌ای برای آخرتمان خواهد بود.


فیض در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات این حوزه در طول یک سال گذشته پرداخت و انجام مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، توجه به منابع انسانی، شفاف سازی ماموریت‌ها در حوزه معاونت، تنظیم بیانیه ماموریت، تنظیم ماموریت برای سازمان دانش آموزی و جلوگیری از موازی کاری و تقسیم کار برای تشکل‌های دانش آموزی را از تغییرات پیش بینی شده در معاونت پرورشی و فرهنگی عنوان کرد.


وی افزود: در مجموعه آموزش‌و‌پرورش تشکل‌ها به صورت قانونی تعریف شده، اما برای فعالیت آنها حد و مرزی پیش بینی نشده است.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌و‌پرورش هم چنین از تهیه و تنظیم بیانیه ماموریت برای کادر تربیتی مدرسه خبرداد و اظهار کرد: این اقدام در فرآیند تصویب قرار دارد.


وی به تعریف مدرسه آرمانی پرداخت و گفت: مدرسه آرمانی مدرسه‌ای است که در آن اهداف مندرج در سند تحول بنیادین محقق شده و فارغ التحصیلان آن باید جامع الاطراف بوده و تربیت متوازن داشته باشند.


فیض به ویژگی‌های مدرسه مطلوب و ایده آل نیز اشاره کرد و عبادت و تدبر، تفکر و حقیقت جویی، تعهد و شریعت، خلاقیت و نوآوری، دانش و فناوری، مهارت و اشتغال، زندگی و خانواده، اخلاق و بشر دوستی، سیاست، انقلاب و تمدن، هنر، مدرسه ایمنی و بهداشت، ورزش و تندرستی، طبیعت و رسانه و فضای مجازی را از مهم‌ترین ویژگی مدرسه مطلوب بر شمرد.


وی با تاکید براینکه مدرسه مطلوب مدرسه‌ای است که باید دارای این خصوصیات باشد به تبیین ویژگی‌های فارع التحصیلان این مدرسه پرداخت و تصریح کرد: برای پیگیری این ویژگی‌ها در مدرسه، متولیان امر، سازمان‌ها و تشکل‌های دانش آموزی از جمله اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش آموزی، سازمان جوانان و هلال احمر و بسیج دانش آموزی متولی اجرای برنامه‌های پیش بینی شده هستند.


فیض گفت: برای اجرای این برنامه‌ها در صورت عدم حضور تشکل‌های مذکور، تشکل جایگزین پیش بینی شده است و در صورت عدم حضور تشکل اصلی و جایگزین، کار به عهده شورای دانش آموزی خواهد بود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به وظایف مدیر، معاون و مربی پرورشی، جریان کلی تربیت جامع دانش آموزان در فرایند تربیت رسمی عمومی را در وهله اول بر عهده مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب