دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی:

سهم 25 درصدی اوپکس در صادرات غیر نفتی کشور

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: مجموعه صادرات اعضای این اتحادیه 25 درصد از صادرات غیر نفتی کشور را شامل می‌شود و سعی داریم این رقم هر سال افزایش پیدا کند تا در جهت صادرات کشور موثر باشیم.  
کد خبر : 222503

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عباسعلی اسلامی رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در نشستی خبری با بیان این مطلب ادامه داد: این اتحادیه بیش از 300 شرکت تولیدکننده و بازرگان صادرکننده را شامل می‌شود که در بخش‌های مختلف پتروشیمی، قیر، فرآورده‌های نفتی و حتی فرآورده‌های پارافینی، سوآپ و بانکرینگ فعالیت دارد.


به گفته اسلامی هر کدام از این بخش‌ها کمیسیون تخصصی خاص خود را دارد که بازوی هیات مدیره اتحادیه هستند.


وی ادامه داد: از این تعداد 14 شرکت پتروشیمی اصلی عضو اتحادیه هستند که بخش اعظمی از صادرات را برعهده دارند.


رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: این اتحادیه بزرگترین تشکل صنفی و صادراتی کشور است که با هدف تنظیم صادرات به منظور رقابت سالم بین صادرکننده‌ها در بازارهای هدف شناسایی و بازاریابی مقاصد جدید و در کل مسائل صادراتی و تسهیل آن قدم‌هایی برداشته که در تعامل با دولت و نهادهای دیگر بوده است.


وی در خصوص سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی گفت:‌ سوآپ و ترانزیت نفت و فرآورده‌های آن چند سالی است که به طور کامل متوقف است،در حال حاضر کاری که در جهت منافع ملی باید انجام شود آن است که با توجه به موقعیت ایران از مزیت سوآپ و ترانزیت استفاده کنیم.


اسلامی افزود: با نهادهای مربوطه مانند وزارت نفت همکاری‌هایی صورت گرفته و کمیسیون سوآپ و بانکرینگ اتحادیه این آمادگی را دارد تا در تعامل با مسئولین مملکتی در جهت برقراری این تجارت همکاری کند.


به گفته وی در زمان قطع سوآپ در دولت هم علت خاصی برای توقف آن مطرح نشد و تنها فسادزا بودن آن را مورد تاکید قرار دادند.


رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: با وجود توقف چند ساله سوآپ دو ماه گذشته محموله نفت خام به نکا منتقل شد تا به پالایشگاه تهران فرستاده شود اما در بین راه برای خط لوله مشکلاتی به وجود آمد.


وی تاکید کرد: سوآپ نفت در بخش خصوصی به طور کامل متوقف است و به عنوان نماینده بخش خصوصی تقاضا داریم تا برای حفظ منافع ملی این کار از سر گرفته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته