دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 08:49
نایب رئیس جامعه مدیریت سبز اروپا خبر داد:

راهیابی 4 طرح ایرانی به اجلاس مدیریت سبز اروپا

نایب رئیس جامعه مدیریت سبز اروپا از راهیابی 4 طرح ایرانی به اجلاس مدیریت سبز اروپا خبر داد و گفت: پروژه شرکت آب و فاضلاب غرب تهران و پروژه‌های شرکت ژیان و سانا و پتروشیمی پارس در رقابت با 185 پروژه از سراسر دنیا برگزیده شدند و در مراسم 27 مهر ماه در وین مورد قدردانی قرار می‌گیرند.
کد خبر : 219712

محمد حسن امامی، دبیر کل انجمن مدیریت سبز ایران و نایب رئیس جامعه مدیریت سبز اروپا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد طرح‌های نهایی و راه یافته به اجلاس مدیریت سبز اظهار کرد: انجمن مدیریت سبز ایران و بنیاد جهانی انرژی در طول ده سال همکاری مشترک طرح‌هایی که مسئولیت‌های زیست محیطی و اقتصادی را به طور یکپارچه در کنار هم قرار می‌دهند مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌هند تا بر اساس میزان کیفیت تاثیر آنها در حوزه‌های اقتصادی و زیست محیطی از طرف بنیاد جهانی انرژی مورد قدردانی قرار می‌گیرد.


وی افزود: هر سال بین 60 تا 80 پروژه در کشور شناسایی و به بنیاد جهانی انرژی معرفی می‌‌شود که معمولا بین 6 تا 10 پروژه ارزش ارزیابی نهایی پیدا می‌کند و یک تیم خارجی برای بازدید آنها به کشور می‌آید. همچنین پس از ارزیابی و تحلیل پروژه‌ها بر اساس تاثیر اقتصادی و زیست محیطی در یک رقابت جهانی وارد می‌شود که 18 پروژه‌ برتر از بین 185 انتخاب می‌شود و با یکدیگر وارد رقابت می‌شوند.


دبیر کل انجمن مدیریت سبز ایران ادامه داد: پروژه‌های برتر در حوزه هوا، خاک، انرژی، اجتماعی، آب و پلاستیک انتخاب و در مراسمی که هر سال در یک کشور جهان برگزار می‌شود مورد تجلیل و قدرانی قرار می‌گیرد مراسم جهانی امسال در تاریخ 25 و 26 دی ماه هجدهمین گردهمایی این بنیاد در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه از پروژه‌های برتر حمایت‌های مالی، فنی، آموزشی و تکنولوژی صورت می‌گیرد، افزود: امسال از کشور ما 67 پروژه به بنیاد جهانی انرژی ارسال شد که چند پروژه ارزش رقابت پیدا کرد به عنوان مثال طرح جامع آب مس سرچشمه، پتروشیمی پارس و شهریار در غرب استان تهران ارزش رقابت جهانی پیدا کرد که در مراسم 27 مهر ماه در وین مورد قدردانی قرار می‌گیرد.


امامی یادآور شد: پروژه‌هایی که از قابلیت مناسبی برخوردار باشند در مقر بنیاد جهانی انرژی جمع می‌شوند و تجربه‌های خود را در این مراسم ارائه می‌کنند. امسال 4 پروژه ایرانی تجربیات خود را به دنیا منتقل می‌کنند.


وی با اشاره به جزئیات این طرح‌ها گفت: در شهریار پروژه سیستم فاضلاب گردآوری و تصفیه است، در کردستان نیز یکی از چشمه‌های آب احیا شد زیرا این چشمه از نظر اجتماعی برای مردم مقدس بوده و توانستند این چشمه را به چرخه زندگی مردمان روستا بازگردانند. همچنین در کیش سیستم آب و تصفیه و بازچرخانی آب انجام شده است، در پروژه پتروشیمی پارس نیز با توجه به اینکه آلودگی‌های صنعتی منطقه وارد سفره‌های زیرزمینی شده و حفره‌های زیرزمینی را آلوده کرده است در این پروژه آب‌های زیرزمینی آلوده را تصفیه و پاکسازی می‌کنند تا دوباره قابل استفاده شود.


امامی با بیان اینکه بنیاد جهانی انرژی یکی از تشکل‌های بزرگ بین المللی در دنیا در حوزه محیط زیست است، افزود: خوشبختانه انجمن مدیریت سبز ایران ارتباط خوبی با این تنها بین المللی دارد، درمجموع بنیاد جهانی انرژی از پروژه‌های ارائه شده شرکت های توانمند مالی و برخی صنایع با درآمد خوب، حمایت فنی، مهندسی، تکنولوژیکی و آموزشی می‌کند.


براساس این گزارش، : ارتباط انجمن مدیریت سبز ایران و بنیاد جهانی انرژی از سال 2006 شروع شد. با حضور نمایندگان انجمن مدیریت سبز ایران در محافل علمی و فنی این بنیاد در دنیا مثل کنیا، پارلمان اروپا و پراگ چک آشنایی ها و ارتباط این دو تشکل نیز آغاز شد. بعد از آن تصمیم بر آن شد تا ارتباط به گونه ای نظام مند و منطقی صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت سبز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته