دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پس از ورود شرکت بیمه‌ای ساچه ایتالیا؛

«سسه» پوشش ریسک سرمایه‌گذاران اسپانیایی را گردن گرفت

رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا گفت: شرکت بیمه‌ای «سسه» و دیگر بیمه‌های دولتی اسپانیا همزمان با ورود سرمایه‌گذاران این کشور به فضای سرمایه‌گذاری ایران، تجار و پروژه‌های سرمایه‌گذاران خود را پوشش می‌دهند.
کد خبر : 216573

محمد طاهری، رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در خصوص ورود موسسات بیمه‌ای این کشور برای تضمین سرمایه‌گذاری در ایران،‌ گفت: متاسفانه یکی از معایبی که همواره نظام اقتصادی ایران را با چالش جدی مواجه کرده،‌ عدم معرفی دقیق ظرفیت و پتانسیل‌های بازار و محیط پیرامون‌مان به سرمایه‌گذاران بین‌المللی بوده است.


وی ادامه داد: زمانی که شناخت کافی از بازار یک کشور در سطح جهانی وجود نداشته باشد،‌ طبیعتا ریسک تجارت در آن بازار افزایش و سطح سرمایه‌گذاری نیز با کاهش مواجه می‌شود و تحلیل‌گران بین‌المللی و مدیران صنعت بیمه‌ای نیز دیگر تمایلی برای ورود و پوشش ریسک‌های آن بازار را از خود نشان نمی‌دهند اما با گذشت دوران تحریم‌ها و ورود شرکت‌های بین‌المللی بیمه‌‌ای همچون ساچه ایتالیا، بیمه‌گذار آلمانی و ... به ایران، نگاه دیگر بیمه‌گذاران نیز نسبت به پوشش ریسک‌های سرمایه‌گذاری در کشور تغییر کرد.


طاهری با ارزیابی تجارت بین فعالان اقتصادی ایران و اسپانیا افزود: متاسفانه عدم شناخت بازار ایران و کاهش رفت‌وآمدهای اقتصادی توسط سرمایه‌گذاران اسپانیایی باعث کاهش سطح تجارت فی‌مابین شد تا حدی که بهترین آمار ثبت شده تجارت دوطرفه مربوط به سال 2011 با ارزش 5 میلیارد دلار بوده اما امروز این رقم با کاهش محسوسی به ارزش تنها 1.5 میلیارد دلار رسیده است.


رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با اشاره به نگاه مثبت بیمه سسه اسپانیا به بازار ایران تاکید کرد: این بیمه و دیگر بیمه‌های دولتی اسپانیا همزمان با ورود سرمایه‌گذاران این کشور به ایران، تجار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری اسپانیایی را بیمه‌ می‌کنند تا با پوشش ریسک ورود به بازار جدیدی مانند ایران، باعث افزایش سطح تجارت دوطرف شوند.


وی تصریح کرد: پس از اطمینان از ورود بیمه‌گذاران اسپانیایی به بازار ایران، بحث یادداشت تفاهم مابین ایران و اسپانیا که در گذشته بسته شده بود نیز قوت می‌گیرد چراکه مهم‌ترین سد اجرایی نشدن این توافقنامه عدم ورود شرکت‌های بیمه‌ای به بحث پوشش تجارت و سرمایه گذاری در بازار ایران بود که این موضوع نیز برطف خواهد شد.


طاهری در پایان خاطرنشان کرد: ورود شرکت‌های بیمه‌ای اتفاقی مثبت در راستای ورود سرمایه‌گذار به اقتصاد ایران تلقی می‌شود اما کماکان باید برای رفع مشکلات بانکی گام‌های اساسی برداشته شود تا سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی با مشکلات مالی در هنگام اجرای پروژه مواجه نشوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته