دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1396 - 16:45
معاون فرهنگی قوه قضائیه  در گفت‌و‌گو با آنا انتقادکرد: 

دولت اقدام موثری برای فرهنگسازی و پیشگیری از قاچاق کالا نداشته است

معاون فرهنگی قوه قضاییه ضمن انتقاد از عملکرد دولت در خصوص پیشگیری از قاچاق کالا، گفت: متاسفانه در عرصه فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عمومی در زمینه شفافیت تجاری، اقدام ملموسی از سوی ارگان‌های دولتی دیده نشده‌است. 
کد خبر : 200940

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص فعالیت‌های دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ارگان‌های دولتی، پیشگیری از ایجاد زمینه‌های قاچاق است. انواع و اقسام پیشگیری‌ها از جمله پیشگیری‌های ساختاری و فرهنگی در راستای مبارزه با قاچاق کالا باید در دستور کار دولت قرار گیرد و دستگاه‌های مختلف نیز با هماهنگی یکدیگر باید این مهم را به انجام برسانند.
وی ادامه داد: پیشگیری‌های فرهنگی در مبارزه با قاچاق از اهمیت بسیاری برخوردار است که این امر از طریق تعامل با رسانه‌ها امکان‌پذیر است و از این طریق می‌توان زمینه فرهنگی و فکری معضلی به نام قاچاق را از بین برد.
صادقی در رابطه با اقدامات قوه قضائیه در راستای مبارزه فرهنگی با پدیده قاچاق اضافه کرد: قوه قضائیه به دلیل عدم برخورداری از بودجه و امکانات کافی به تنهایی قادر نیست از پس فرهنگ‌سازی و پیشگیری از قاچاق بربیاید و دستگاه‌های دیگر نیز باید در این خصوص به وظیفه خود عمل کنند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه در خصوص ضرورت شفاف‌سازی در روند تجارت داخلی و خارجی بیان کرد: ایجاد شفاف‌سازی در تجارت داخلی و خارجی عمدتا وظیفه دولت محسوب می‌شود چرا که اطلاعات این حوزه تماما در اختیار دولت قرار دارد. گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادهای متولی امر تجارت کشور محل انباشت این اطلاعات است که زیر مجموعه دولت هستند.
وی ادامه داد: هنگامی که تجارتی به جرم منتهی شود قوه قضائیه وارد می‌شود ولی اطلاعات کافی ندارد؛ متاسفانه در عرصه فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عمومی در زمینه شفافیت تجاری، اقدام ملموسی از سوی مجموعه ارگان‌های دولتی دیده نشده‌است.
معاون قوه قضاییه در پایان ضمن انتقاد از عملکرد دولت در خصوص فرهنگسازی و پیشگیری از بروز قاچاق گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های حاکمیتی، در همه عرصه‌ها از جمله عرصه تجارت، فرهنگسازی است. از این قبیل فعالیت‌های مفید یا صورت نمی‌گیرد یا بسیار ضعیف انجام می‌شود و نتایج آن آشکار نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته