دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1396 - 18:21
مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌‌ها در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

ثبت‌نام بیش از 200 هزار ناوگان دیزلی در سامانه پیمایش وزارت کشور/ قطع سهمیه سوخت خودروهایی که ثبت نام نکنند

مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌‌ها ضمن اشاره به ثبت‌نام 200 هزار ناوگان دیزلی در سامانه پیمایش وزارت کشور گفت: ملاک تخصیص سهمیه سوخت در مراحل بعدی طرح، به ترتیب کسب پروانه اشتغال برای راننده، دارا بودن باربرگ و پروانه شرکت خواهد بود.
کد خبر : 199963

امیر جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آنا در خصوص طرح «تخصیص سوخت بر اساس پیمایش» در بخش ناوگان دیزلی حمل و نقل درون‌شهری گفت: ثبت‌نام این ناوگان از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده است که تاکنون حدود 200 هزار خودرو در سامانه وزارت کشور ثبت‌نام شده‌اند.


وی ادامه داد: انتظار آن است که از مجموع 850 هزار ناوگان دیزلی موجود در کشور، 550 هزار دستگاه که در حوزه حمل و نقل درون‌شهری فعالیت دارند در این سامانه ثبت‌نام کنند. می‌توان گفت تاکنون حدود 35 تا 40 درصد این ناوگان شناسایی شده‌اند.



تخصیص سوخت بر اساس پروانه فعالیت


این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که ثبت‌نام ناوگان در سامانه www.utcms.ir چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: ثبت‌نام تا بعد از شهریورماه ادامه خواهد داشت اما شرایط سخت‌گیرانه‌تر می‌شود چرا که مبنای تخصیص سوخت فقط ثبت‌نام در سامانه نیست و مالکان باید برای خودروی خود از طریق مراجعه حضوری به شهرداری مدنظر خود و یا دفاتر پستی، پروانه فعالیت اخذ کنند.


وی افزود: برای ناوگانی که از بهمن‌ماه در سامانه ثبت‌نام کرده بودند، چهار ماه فرصت جهت اخذ پروانه فعالیت در نظر گرفته شد اما این فرصت برای خودروهایی که هم‌اکنون در سامانه ثبت‌نام می‌کنند حداقل تا ماه آتی است و در صورت عدم اخذ پروانه فعالیت در این مدت سهمیه سوخت آنان کاهش یافته و در نهایت قطع می‌شود.


مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌‌ها از قطع سهمیه سوخت خودروهایی که تا شهریورماه در سامانه شناسایی نشده و پروانه فعالیت اخذ نکرده باشند خبر داد و گفت: در مراحل بعدی طرح، ملاک تخصیص سهمیه سوخت به ترتیب کسب پروانه اشتغال برای راننده و دارا بودن باربرگ خواهد بود.


جعفرپور تصریح کرد: باربرگ مصداق فعالیت داشتن اشخاص است و مشابه مفهوم بارنامه در حمل‌و‌نقل برون‌شهری است. طبیعتا در آینده به خودروهایی که فعالیت نداشته باشند، سهمیه سوخت تخصیص داده نخواهد شد.


این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه دارا بودن پروانه شرکت از ملاک های دیگر تخصیص سوخت به خودروها است، اظهار داشت: تمام خودروهایی که مراحل مذکور را پشت سر گذاشتند باید در قالب شرکت‌های تعاونی یا خصوصی درآمده و زیرنظر شهرداری‌ها کار کنند تا بتوانند سهمیه سوخت دریافت کنند.



مزایای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش
جعفرپور ضمن اشاره به مزایا و دستاوردهای طرح «تخصیص سوخت بر اساس پیمایش» گفت: در صورت اجرای این طرح، در آینده نزدیک حمل هر باری بوسیله ناوگان درون شهری مشمول بیمه خواهد شد. همچنین با وجود ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر، قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند چرا که این طرح با سوداگری و زیاده‌خواهی بسیاری از شرکتهای فعال که از عدم نظارت‌های کافی سواستفاده می‌کنند، مقابله می‌کند.


وی ضمن تاکید بر نقش این طرح در روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: این طرح موجب اشراف دستگاههای نظارتی می‌شود و روند فعلی کالاهای قاچاق که بدون کمترین بازرسی در داخل شهرها حمل می‌شود، اصلاح خواهد شد.


جعفرپور در پایان با اشاره به تلاش برخی از شرکت‌های حمل بار مبنی بر منع ثبت‌نام ناوگان زیر مجموعه خود در سامانه وزارت کشور گفت: این شرکت‌ها مدعی شده‌اند که از طریق وزارتخانه‌های دیگر همچون وزارت صنعت و یا وزارت کار سهمیه خودروهای خود را تامین می‌کنند، در صورتیکه این امر از نظر قانونی امکان‌پذیر نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته