دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1396 - 12:00

فروشندگان متخلف در ایام نوروز 100 میلیارد تومان جریمه شدند/ هشدار تعزیرات به فروشندگان میوه‌های وارداتی

رئیس ستاد طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی به تشریح اقدامات گشت‌های نوروزی این سازمان پرداخت.
کد خبر : 169398

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حسن سرابیان رئیس ستاد طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در ایام کشیک نوروزی به دستور وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی امسال گشت‌ها 17 روز زودتر از موعد سال‌های گذشته آغاز شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته کشیک‌های نوروزی از 15 اسفند ماه آغاز می‌شد این در حالی است که امسال کشیک‌ها از 28 بهمن ماه سال 95 آغاز شد.


وی با بیان اینکه دستورالعمل کشیک‌های نوروزی به سراسر کشور ابلاغ شد و همه در حالت آماده‌باش قرار گرفتند، افزود: طی این مدت 50 درصد از شعبات به صورت سیار و 50 درصد دیگر به صورت ثابت در بازارهای پر تردد فعالیت می‌کردند و رئیس شعبات ثابت و سیار نیز به پرونده‌های تشکیل شده رسیدگی می‌کردند.


فعالیت 5 هزار و 839 اکیپ سیار


سرابیان با بیان اینکه از 28 بهمن ماه تا 14 فروردین 96، 5 هزار و 839 اکیپ سیار در بازارهای پر تردد گشت‌های نظارتی انجام دادند، تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح تا مدت یاد شده 17 هزار و 777 مورد بازرسی در گشت‌های مشترک اتفاق افتاده است. همچنین به 58 هزار و 383 فقره پرونده در شعبات ثابت و سیار به سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی شده که 10 هزار و 343 فقره پرونده مرتبط با شعبات سیار بوده است.


اماکن مورد هدف گشت‌های نظارتی


به گفته رئیس ستاد طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی، شرکت‌های مسافرتی، هوایی، زمینی، دریایی و حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن اقامتی، تاریخی، فرهنگی و تفریحی، مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران‌ها، قنادی‌ها، اغذیه فروشی، انبارها، سردخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نمایشگاه‌های بهاره، میادین میوه و تره‌بار، مراکز بهداشتی و درمانی و درمانگاه‌ها و هر آنچه که ستاد اجرایی استان‌ها در محدوده فعالیت تعزیرات ابلاغ کرده بود اماکن مورد هدف گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در طرح نوروزی بودند.


هشدار سازمان تعزیرات حکومتی به فروشندگان مرکبات


سرابیان با اشاره به اینکه رویکرد ستاد تنظیم بازار نسبت به مرکبات در ایام نوروز مثبت بوده است، گفت: فروشندگان موظف‌اند پرتقال وارداتی را حداکثر به مبلغ کیلویی 3900 تومان به فروش برسانند زیرا دولت بابت مرکبات وارداتی سوبسید پرداخت کرده است.


رئیس ستاد طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در ایام گشت‌های مشترک نوروزی دیده می‌شد که برخی از فروشندگان مرکبات قیمت مصوب را رعایت نکرده که بلافاصله در همان‌جا با فرد متخلف برخورد قانونی صورت می‌گرفت و به دستور رئیس شعبه سیار پرتقال‌های فرد متخلف به قیمت دولتی در همان مکان به فروش می‌رسید.


سرابیان به فروشندگان مرکبات اخطار داد که قیمت‌ میوه‌های وارداتی را بر اساس آنچه مصوب شده است به فروش برسانند در غیر این صورت سازمان تعزیرات حکومتی با آنها برخورد خواهد کرد. به گشت‌های مشترک در سراسر کشور دستور داده شده تا میوه‌های فروشندگان متخلف در همان مکان با قیمت دولتی به فروش برسد.


بیشترین و کمترین پرونده‌ها در کدام استان‌ها تشکیل شده است؟


وی با بیان اینکه در ایام نوروز 100 میلیارد تومان جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است که مربوط به پرونده‌های صنفی و غیر صنفی می‌شود، تصریح کرد: بیشترین پرونده‌ها مربوط به استان تهران بوده که گران‌فروشی در صدر تخلفات اعلام شده است در این استان 12 هزار فقره پرونده تشکیل و به آن رسیدگی شده است. همین طور کمترین پرونده‌ها در استان خراسان جنوبی تشکیل شده است.


وی در خصوص گران‌ شدن لبنیات در ایام نوروز توضیح داد: بحث قیمت‌گذاری با سازمان تعزیرات حکومتی نیست اگر در این خصوص پرونده تخلفاتی تشکیل شود سازمان تعزیرات حکومتی در اسرع وقت به آن رسیدگی می‌کند.


سرابیان در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا در ایام نوروز پرونده‌های احتکار هم داشته‌اید یا خیر، گفت: بله، پرونده احتکار هم بوده و به آن رسیدگی شده است.


رئیس ستاد طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص پرونده تخلف شرکت ملی پست مبنی‌ بر افزایش تعرفه‌ها توضیح داد: این پرونده هم همچنان در حال رسیدگی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: لبنیات
ارسال نظر
قالیشویی ادیب