سهم ۹۰ درصدی موتورسواران در آمار کشتههای ترافیکی شرق پایتخت
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرداری تهران، مازیار حسینی در جلسه نظارت ستادی منطقه ۱۴ افزود: بیشتر این افراد فاقد کلاه ایمنی بودند و واقعیت این است که امروز، موضوع موتورسیکلتها به موضوعی مهم و پیچیده در تهران تبدیل شده که باید با اولویت و جدیت مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: سه بزرگراه امام علی (ع)، شهید محلاتی و بسیج در محدوده منطقه ۱۴ قرار دارند یا از این منطقه عبور میکنند که در این میان، به ترتیب دو بزرگراه بسیج و شهید محلاتی شاهد بیشترین تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن هستند.
وی با تأکید بر این که در برخی مناطق، مشکل ترافیک و حوادث ترافیکی، نقطهای و در برخی مناطق مانند منطقه ۱۴ با وجود محورهای پر تردد، این مشکل محوری است، اعلام کرد: نقاط و محورهای پر حادثه تهران باید به دقت مورد شناسایی قرار گرفته و هر چه سریعتر نسبت به انجام اصلاحات هندسی به منظور آرام سازی و ایمن سازی این محورها اقدام شود.
سن فرسودگی اتوبوس در تهران ۱۰ سال است
معاون شهردار تهران با اعلام این که سن متوسط فرسودگی اتوبوس در تهران ۱۰ سال است، گفت: منطقه ۱۴ تعداد ۱۱۴ دستگاه اتوبوس دارد که نیمی از آنها فرسوده و نیمی نیز نسبتاً فرسوده هستند و تنها دو دستگاه از آنها اتوبوسهای نسبتا نو هستند و از این رو، اولویت ورود اتوبوسهای جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران، مناطق جنوبی شهر است، چنانچه ۲۴ دستگاه اتوبوس جدید نیز چند روز قبل وارد منطقه ۱۶ در جنوب شهر شد.
حسینی بار دیگر بر لزوم استفاده از معماران در طراحی و اجرای پروژههای ترافیکی تأکید کرد و افزود: در تمام دنیا برای مراکز مهم شهر همچون پایانههای حمل و نقل عمومی از برجستهترین معماران استفاده میکنند، چرا که مراکز مهمی مانند پایانهها، نقاط مهمی هستند که هر روز هزاران نفر به آن میآیند و میروند و از این رو، باید مکانهایی فاخر باشند و البته فراموش نکنیم که فاخر بودن الزاما به معنای گران بودن نیست، بلکه به مفهوم سلیقه در کار و انجام کار خوب است.
وی با تأکید بر این که خواه این مکان، یک پایانه حمل و نقل عمومی در یک محله پر جمعیت جنوب شهر باشد و خواه یک ایستگاه مترو در یک محله کم جمعیت شمال شهر، تفاوت چندانی نمیکند و ویژگی مشترک این مکانها، فاخر بودن آنهاست، اضافه کرد: ایستگاهها و پایانهها، سازههای مهمی هستند که بر روی روح و روان انبوه مردمی که هر روز از آنها استفاده میکنند، تأثیر میگذارند.
اهمیت ایستگاهها و پایانهها از پاریس تا لندن و از استانبول تا دبی
معاون شهردار تهران با اشاره به این که مراکز حمل و نقل عمومی در همه جای دنیا از پاریس و لندن گرفته تا ریودوژانیرو و بوینوس آیرس و از استانبول و دبی گرفته تا توکیو و نیویورک از اهمیت ویژهای برخوردار هستند، اظهار کرد: واقعیت این است که سازههایی همچون ایستگاه و پایانه در همه جای دنیا مورد توجه هستند و از مهمترین نمادهای شهری محسوب میشوند.
حسینی با بیان این که هر گونه پروژه عمرانی در حوزه حمل و نقل شهری با طراحی و معمار شروع میشود، عملیات فنی آن را مهندس ساختمان انجام میدهد و مهندس ترافیک آن را تکمیل میکند، تصریح کرد: در هر پروژه ترافیکی سه رسته مهندس معمار، مهندس ساختمان و مهندس ترافیک باید حضور داشته باشند و این جمع باید با یکدیگر هماهنگ و همراه باشند تا یک کار به شکل مطلوب انجام شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ در گزارش خود در ابتدای این جلسه با اعلام این که این منطقه به وسعت ۲۲ کیلومتر و با ۶ ناحیه و ۲۱ محله، نیم میلیون جمعیت را در خود جای داده، افزود: امسال ۳۲ مورد مطالعات ترافیکی در منطقه ۱۴ انجام شده یا در دست انجام است، ضمن این که ۹۳ مورد اصلاحات هندسی نیز در این منطقه اجرا شده است.
انتهای پیام/